thermostaat kapot?

Forumindex Forums Modellen Astra thermostaat kapot?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17976274
    koenelsenaar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2010

      Nee, je thermostaat(die warme koelvloeistof doorlaat naar je radiateur als deze te warm word) blijft open staan waardoor de koelvloeistof blijft stromen.

      #17976275
      dunjatamara
        Lid sinds:
        14 April 2011

        oke en als ik er karton voordoe dan niet?

        haha ik voel me zelf nu echt blond en dat ben ik toch echt niet!

        #17976276
        jopiejo
          Lid sinds:
          22 January 2011

          jawel dan ook alleen is de koelvloeistof in de radiateur dan niet meer zo koud omdat deze niet meer helemaal gekoeld wordt door de rijwind omdat dat stukje karton ervoor zit .
          normaal gaat de warme koelvloeistof via de thermostaat (deze gaat normaal open bij 90gr) de radiateur in waar die dan afgekoeld wordt weer terug het blok in zodat de tempratuur niet hoger dan 90gr wordt , met het stuk karton ervoor blijft de koelvloeistof dus warmer en blijft ie ook beter op tempratuur omdat de thermostaat nu dus open blijft staan en blijft dus het proces aan de gang ook als het niet hoeft daarom blijft dus de tempratuur koud staan .

          #17976277
          dunjatamara
            Lid sinds:
            14 April 2011

            Dus als ik het goed begrijp, kan ik er beter een stuk karton voorzetten zolang die nog niet vervangen is?

            En zoals nu ligt er een beetje sneeuw het is steenkoud buiten, brengt dat nog een risico met zich mee?
            De school van mijn zoon is me net iets te ver lopen :???: dus zou ik van auto moeten ruilen?of valt dat mee?

            #17976249
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              ja inderdaad.

              Nee hoor, brengt geen risico met zich mee, de motor loopt alleen wat rijker.

              #17976278
              dunjatamara
                Lid sinds:
                14 April 2011

                Dus meer benzine en die is al zo duur :jerry

                Dan ga ik eens zien als ik er een stuk karton voor kan zetten, gewoon van een verhuisdoos bijv??

                Mijn vriend zijn corsa had ook de thermostaat kapot zonder dat we dat wisten dat dat het was, alleen de kachel werd niet warm, en toen het ineens zo koud werd liep de temp zo hoog op dat het koelwater overal lag behalve in de radiateur want die was toen zo lek als een mandje, vandaar dat ik me dat afvroeg.

                #17976279
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  wees blij dat je koppakking niet is doorgeslagen bij die corsa…

                  #17976280
                  dunjatamara
                    Lid sinds:
                    14 April 2011

                    Dan heeft die idd geluk gehad ja!
                    Hij loopt nu een jaar later nog steeds goed gelukkig.

                    #17976281
                    dunjatamara
                      Lid sinds:
                      14 April 2011

                      Het probleem is opgelost :D

                      De thermostaat was idd kapot en de vsnaar en disriem ook aan ernstige vervangen toe

                      Ik wil Koen heel erg bedanken voor zijn aangeboden hulp, helaas moest ik de afspraak afzeggen vanwege familiaire zaken, en van een nieuwe afspraak kwam het niet vanwege onverwachte hulp. ;) ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.