Thermostaat Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Thermostaat Astra G

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374672
    BasGerritsen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2019

      Hallo,

      Ik ben laatst 60 km gaan rijden met mijn Astra G 1.6 8v (Z16SE) uit 2003 en nu bleef mijn thermostaat rond de 75 graden zitten. Normaal zou het rond de 88 moeten zitten hoorde ik?

      Zou dit te maken kunnen hebben met een te koude thermostaat? Is dit makkelijk zelf te doen evt als er een andere in moet of moet ik dat door een monteur laten doen?

      Gr Bas

      #18374696
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Komt regelmatig voor bij de z16SE helaas zit de thermostaat achter de distributie dus die moet er ook af om deze te kunnen vervangen.

        #18374702
        BasGerritsen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 September 2019

          <p style=”text-align: left;”>Oke, geen probleem voor het blok dus?</p>

          #18374727
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Je hebt kans dat er sludge in de klepdeksel ontstaat als je veel korte stukjes rijd. Dan is niet je koppakking kapot, maar komt de motor niet voldoende op temperatuur om het vocht dat door condens ontstaat in de motor te verdampen.

            #18374728
            BasGerritsen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 September 2019

              Ik heb inderdaad sludge in mijn kleppendeksel zitten. De beste oplossing hiervoor is om een nieuwe thermostaat erin te zetten denk ik?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.