Teveel olie verversen F28?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Teveel olie verversen F28?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209313
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Vandaag wilde ik eigenlijk de versnellingsbakolie verversen via de niveauplug aan de zijkant. Echter zit deze zo vast dat alleen mijn inbussleutel wat veerkracht geeft i.p.v. dat de moer begint te draaien. Zit er bij een F28 nog een vulopening aan de bovenkant of is de niveauplug mijn enige optie?

      #17474203
      tuner
        Lid sinds:
        15 February 2005

        Er zit ook een vulopening aan de bovenkant zit een wit dopje aan de bovenkant, die kan je eraf halen en dan kan je hem eruit draaien ik dacht sleutel 17.

        Gr Patrick;)

        #17474204
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Bedankt! Vandaag is het wel gelukt om de olie te verversen.

          Echter heb ik er teveel in gegooid. Bij de laatste 200ml heb ik erg langzaam de olie erin gegoten omdat ik wist dat er maar ongeveer 1.9l in moest. Maar tot mijn verbazing ging alles erin en toen pas dacht in aan de niveauplug die waarschijnlijk het maximum aangeeft…

          Maar omdat mij auto tijdens het verversen aan de voorkant 20cm hoger stond lijkt het me dat de niveauplug ook niet correct werkt. Kan het kwaad dat er nu iets teveel olie inzit? En zo ja, hoe los ik dit op zonder brug?

          #17474205
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Aftapplug aan de onderzijde losdraaien, olie af laten lopen opnieuw afmeten en er weer op gooien.

            #17474206
            Opaul
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              Het is dus echt beter om er niet teveel olie in te hebben zitten? Ik zou verwachten dat de extra olie via de ontluchting ook weg kan.

              Maar als ik de aftapplug losdraai en alles eruit haal, hoeveel blijft er dan achter? Is dat rond de 0,1 liter of is het te verwaarlozen?

              #17474207
              folkyc20xe
                Lid sinds:
                13 February 2005

                wat er blyft zitten maakt niet uit als je het als volgt doet: olie aftappen uit afvoerplug. Afvoerplug dichtdraaien. Nivo-plug (op linkerzykant van diff) verwyderen. Bak vullen met olie totdat het dr by de nivo-plug uitkomt. Dan stoppen met vullen en nivo-plug dichtdraaien. Klaar!!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.