Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Terugroepactie actie brief IntelliLink radio
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 april 2017om 09:24 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2017 om 12:08 #18339693
Ik heb een brief gekregen, dat er problemen zijn ontdekt met de radio, wat schade aan radio systeem kan veroorzaken.
Verzoek om naar dealer te gaan voor software Update.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
2 maart 2017 om 13:53 #18339699AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik had hem al gezien in de app. De auto is vanochtend terug van 2 dagen onderzoek (stoelinstelling) en updaten. Maar nu ben ik OnStar en mijn WiFi kwijt :(
OnStar en Vodafone (had al een nieuwe koopbundel in gebruik) zijn er druk mee bezig. Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk.
Dus of het handig is om nu al te updaten…..
(ik weet niet of het toeval is of niet: rond de tijd dat de monteur bezig was om de 2e sleutel opnieuw in te lezen, kreeg ik een diefstalmelding van mijn auto… Hopelijk heeft dat er niet voor gezorgd dat alles er uit is gegooid)
2 maart 2017 om 18:06 #18339707Mijn navigatie werd net tijdens het rijden ineens zwart, waarna een “Waiting for update media” melding in het scherm kwam. Deze bleef gewoon aan terwijl de auto uit stond en de deuren op slot waren.
Meteen garage gebeld, die me inderdaad ingelicht hebben dat er een terugroepactie is, dus meteen maar een afspraak gemaakt.
2 maart 2017 om 19:55 #18339709Ik heb contact opgenomen met de dealer (Broekhuis-Zwolle). Wat bleek nu: de brief is niet terecht naar u verstuurd. De dealer had een lijst waar op de terugroepcodes/kenteken staan die geen update nodig hebben. Vervolgens ontstond discussie of ik wel of niet over nieuwste software zou beschikken. Ik denk van niet, gezien de vele berichten die langs kwamen over de mogelijkheid om bijv. Android Auto te installeren.
Ook bij mij valt het scherm wel eens uit of start opnieuw op.
Maar helaas geen gratis update voor mij.
Ik ga maar eens bij de dealer langs om eens te kijken wat er mogelijk is. De garagemannen zijn immers niet allemaal zo ICT up to date.2 maart 2017 om 21:16 #18339716Vreemd zeg..
Ik ben bij Broekhuis Harderwijk en vroeg er om en kreeg de Update.
Nu worden ze weer met nieuwere software afgeleverd zag ik
Aflevering
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/c510b8869f4828af40f903c1f183ff0c.jpg[/IMG]
Update Android
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/34079a3a7f91119a0d1cdaa64ab809ec.jpg[/IMG]Tegenwoordige aflevering
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/7903a5f5168f309ca678076a2bd493ff.jpg[/IMG]Over de nieuwste software moet ik ook nog praten met dealer.
Ook of mijn Astra dan ook moet..2 maart 2017 om 22:47 #18339724Hoi, Betreft de terug roep actie niet de kapotte HMI Module’s.
Deze is mijn Astra al vervangen, kreeg steeds een zwart scherm en waiting for update media…elders een topic over geopend op dit forumna het vervangen van de hmi module geen storingen meer gehad
groet
2 maart 2017 om 23:14 #18339725In de brief staat Update multimedia IntelliLink 900
Software wordt vervangen tegen stuk gaan radio… Bij langdurig gebruik.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
3 maart 2017 om 10:41 #18339743AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag terugkoppeling van OnStar. Ik moest naar de dealer om hardware te laten controleren. En ik moest Vodafone bellen om te overleggen (dit laatste had ik gisteravond al gedaan en zij konden niets aan hun kant vinden; mijn abonnement moest gewoon werken) Bij aankomst bij de dealer was een monteur net met OnStar aan het overleggen wat te doen. Om kort te gaan: de complete OnStar-module wordt vervangen.
Toeval of niet: voor de software-update werkte alles, daarna grote problemen met OnStaraccount (OnStar was nog niet geactiveerd) en het volledig ontbreken van de Hotspot WiFi. Dus als je gaat updaten, neem je een grote gok ;)
3 maart 2017 om 10:51 #18339744Ik heb ook een brief gehad en ostar werk al een maand niet meer..
vanmiddag naar de garage voor een battery reset dat is het probleem volgens onstar..
ik neem de brief wel gelijk mee misschien is dit het probleem..gr Willem
3 maart 2017 om 19:09 #18339778inmiddels bij de garage geweest en de accu reset gedaan maar nog steeds geen onstar?? maandag neemt de ict afdeling van onstar contact op met de dealer voor verdere actie.
En de brief voor een update was ook niet voor mijn auto, opel nederland verstuurd naar verkeerde mensen de update is tot nadere orde stopgezet..3 maart 2017 om 21:48 #18339803idd ook geen update voor mij, kreeg ook de melding van My Opel. Bij mij is de HMI module al vervangen
Garage zei al dat ze een fout hadden gemaakt.4 maart 2017 om 09:40 #18339811Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.7 maart 2017 om 18:18 #18340079AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ongelofelijk: ik ben vanmiddag gebeld door OnStar. Wat ze hebben gedaan, weet ik niet,maar alles werkt weer. Na de update wel de apps kwijt uit de shop. De shop geeft ook geen apps meer weer….
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 maart 2017 om 18:44 #18340080[quote quote=18339811]Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.bij mij hetzelfde verhaal het materiaal zou pas half april binnen zijn was de verwachting afspraak kon niet worden vastgelegd volgens dealer
7 maart 2017 om 19:33 #18340082Ongelofelijk: ik ben vanmiddag gebeld door OnStar. Wat ze hebben gedaan, weet ik niet,maar alles werkt weer. Na de update wel de apps kwijt uit de shop. De shop geeft ook geen apps meer weer….
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
apps kwijt leg uit aub dit snap ik niet. kun je zelf apps toevoegen dan?
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
7 maart 2017 om 19:34 #18340084[quote quote=18339811]Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.bij mij hetzelfde verhaal het materiaal zou pas half april binnen zijn was de verwachting afspraak kon niet worden vastgelegd volgens dealer
het Is toch een software Update.. Wat voor onderdeel hebben ze dan nodig?
Ik moet ook volgens dealer. Moet nog ff een afspraak maken gelijk met andere zaakjes..Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
7 maart 2017 om 21:33 #18340100AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 maart 2017 om 21:38 #18340102In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oeps wist niet dat je kon swipen en tabbladen had..
Zal eens extra het boekje naslaan.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
7 maart 2017 om 21:39 #18340103“aapje1963”
Inderdaad staat in de brief maar degene die mij terug belde gaf aan dat er een onderdeel vervangen moet worden.
Was met mijn zoon afgelopen vrijdag bij een andere dealer en die had het inderdaad over software.
Zelf weet ik het niet meer dus wacht maar af.
Het systeem werkt op dit moment verder goed.11 maart 2017 om 23:31 #18340343[quote quote=18340100]In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quote]
Kun jij uitleggen hoe dat swipen werkt, ik blijf gewoon de home pagina joden van IntelliLink.
Of is het alleen bij Apple of Android carplay?Mischien een kleine uitleg voor deze nurd…. Sorry
12 maart 2017 om 19:31 #18340396AnoniemLid sinds:
1 January 1970Druk op home. Je kunt swipen of je drukt op het pijltje aan de linker- of rechterkant van het scherm. Daar zie je het icoontje “shop”.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
16 maart 2017 om 00:17 #18340577Goedendag, ik heb een Astra k 2017 sports tourer met Intellilink 900. Mijn auto werd in februari opgeleverd, maar in de shop staan geen apps. Ondersteuning is echt slecht. Nog steeds geen Android, geen apps in de appstore.
27 maart 2017 om 12:41 #18341205Ik neem aan dat jullie het hier over de brief met kenmerk 17-R-20 / IntelliLink Radio voor een software update hebben.
Is er iemand die weet of het een merkbaar probleem is dat met de update wordt opgelost?
Ik heb sinds een maand paar maanden ronduit slechte DAB+ en FM ontvangst.
DAB+ hikt regelmatig en valt soms helemaal weg, bij FM hoor je de geluidskwaliteit af en toe gewoon wegzakken.
Vorige maand is de auto hiervoor naar de dealer geweest, niks gevonden en natuurlijk gebeurde het toen net niet……
Inmiddels wel al filmpjes met geluid gemaakt waarop het wel gebeurt.
Inmiddels een afspraak gemaakt voor de update.
Wordt dit probleem met de update opgelost??27 maart 2017 om 12:59 #18341206“Ik neem aan dat jullie het hier over de brief met kenmerk 17-R-20 / IntelliLink Radio voor een software update hebben.
Is er iemand die weet of het een merkbaar probleem is dat met de update wordt opgelost?
Ik heb sinds een maand paar maanden ronduit slechte DAB+ en FM ontvangst”Inderdaad gaat het over het schrijven 17-R-20 maar bovenstaand probleem herken ik niet.
Heb inmiddels een schrijven van opel gehad dat mijn voertuig niet voor de terugroep in aanmerking komt.
Heb wel problemen dat het scherm (zwart) uitvalt en na een aantal minuten weer opnieuw opstart.
Vindt het nog steeds vreemd dat mijn dealer eerst verteld dat de onderdelen er niet zijn en dan weer een rectificatie kreeg dat mijn radio niet in aanmerking komt.
Vraag me steeds meer af of Opel de klachten met de Astra K wel serieus neemt.30 maart 2017 om 07:48 #18341345Ik heb de update gister gehad. Duurde ca 2.5 uur. Ik merk eigenlijk niets aan het systeem. Geen andere knoppen oid zichtbaar.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.