Vandaag een brief ontvangen van een regionale Opel dealer voor een terugroep actie van mijn Insignia in het kader van veiligheid en service (auto is bijna 5 jaar oud).
Weten jullie misschien waarom deze oproep wordt geïnitieerd (welke mogelijk mankement)?
Nee, is niet zo raar. Deze week mijn Insgnia 2014 naar de garage gebracht voor de software update.
Toen ik belde of de auto klaar was versprak de dame aan de telefoon zich met: oh ja, de Insignia voor de terugroepactie…… Er speelt dus wel degelijk iets.
Op de brief staat als onderwerp: reparatie die uitgevoerd moet worden? De brief is niet verstuurd door de dealer waar ik de auto gekocht heb, maar door een dealer in mijn woongebied Utrecht.
Misschien is de informatie niet up to date in het centrale register o.i.d.?
Ik zal volgende week de dealer in Utrecht bellen voor een afspraak en navraag doen. Laat het nog weten.
Ik heb net mijn auto opgehaald van een apk/onderhoudsbeurt, had klachten over het weigeren van de klep. Dealer geen idee waar ze het moeten zoeken (klep is het uit zichzelf weer gaan doen gelukkig), maar niks gezegd over een terugroepactie!
PS: mijn dealer zit ook in Utrecht (De Bilt en Nieuwegein)