Terug van weggeweest

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Terug van weggeweest

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18472830
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi Allemaal,

      Sinds kort weer een trotse Opel bezitter. Vorige week een zwarte Astra J Sports Tourer 1.4T  uit 2012 met 173k op de teller over genomen. Ben zelf de 3e eigenaar en voor mijn doen een relatief jonge auto. Het is onze “tweede” auto, de meeste kilometers worden momenteel met een Toyota Prius uit 2007 afgelegd. Puur vanwege z’n zuinigheid en praktische ruimte. We hebben nu ook nog een Ford Focus C-Max uit 2004, maar die gaat plaats maken voor de Astra.

      De Astra kwam per toeval op mijn pad, een collega ging een stuk nieuwer rijden en wilde deze inruilen. Tweedehands auto’s doen het vandaag de dag zeer goed alleen bij inruilen zie je daar niets van terug. Kortom, voor mij een mooie kans om deze 10 jaar oude auto voor een mooi eprijs over te nemen, Garantie tot aan de deur uiteraard maar daar ben ik niet heel erg bang voor. Ik weet mijn weg prima te vinden in het zelf onderhouden en als er zich uitdagingen voor doen gaan we gewoon kijken hoe het op te lossen is.

      Ik heb hiervoor een tijdje lease gereden in een Skoda Fabia ST als voorloper en een nieuwe Skoda Scala en prive ook een jonge Fabia HB er bij. Daarvoor 3x een Ford Focus MK1 uit begin 2000 (2x een station en een HB ernaast), daarvoor een Mitsubishi Carisma, mijn vrouw had een Corsa uit 1997 en we hebben nog kort een Astra cabrio uit 1995 gereden. Met corona bleven voor alle auto’s de kilometers uit en dankzij een baan wissel was het ook einde lease auto. Had het wel gezien op de drukke snelwegen en de steeds grilliger wordende sfeer tussen automobilisten. Toen is de Prius als gezins auto gekomen en is de Fabia HB uit 2017 ook verkocht voor een leuke prijs en is de Ford erbij gekomen als extra auto.

      Ik merk dat het niet heel levendig is (kom van een relatief druk Ford Focus forum), ben zelf ook niet heel actief maar probeer wel zo nu en dan wat te posten of mee te denken met anderen. Ben nu bezig de auto te leren kennen en ga wat preventief onderhoud doen. Auto is al van buiten gekleid en gepoetst met de DA en binnen met een APC en de Bissell Spotclean Pro. Remmen staan nu op het programma (doe dat liever meteen, dan weet ik dat het goed is en heb er lang plezier van) en de bak wil ik onderhoud op doen om eventueel drama en kosten te voorkomen.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.