Temperatuurvoelerhuis achter tegen kop z20LET ? = duidelijk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Temperatuurvoelerhuis achter tegen kop z20LET ? = duidelijk

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247065
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      In de achterkant van de cilinderkop van mijn z20LET zitten 3 gaten. De middelste is duidelijk; dit is de koelvloeistofaansluiting naar de kachelradiateur.

      Waarom er een opening zit naar de uitlaatpoort van de 4e cilinder is mij niet duidelijk. Heeft hier volgens mij geen functie; is blind in het ’temperatuurvoelerhuis’ (onderste foto).

      Ook aan de inlaatkant zit een opening naar de inlaatpoort van de 4e cilinder. Deze heeft hier volgens mij ook geen functie en is ook blind. Zie foto’s.

      Heb ik dit goed zo, of zit het anders? Hebben deze aansluitingen bij andere motoren met dezelfde bouwvorm misschien een functie als er een EGR-klep op zit (dus van uitlaat naar inlaatpoort via EGR-klep)?

      #17999158
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zijn de Poorten van de EGR (X20XEV)

        Willem

        #17999159
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          @wim-v6 wrote:

          Zijn de Poorten van de EGR (X20XEV)

          Willem

          Dan klopte mijn vermoeden dus wel. Ik schroef er dadelijk wel een vlakke plaat tegenaan met een slangnippel voor naar de kachelradiateur. Zo heel veel ruimte heb ik daar namelijk niet tussen het schutbord.

          Dank je!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.