Temperatuur problemen opel meriva a

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Temperatuur problemen opel meriva a

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361216
    Ghunter92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 October 2018

      Goede middag,

      Ik heb hier een mooi vraagstuk. Mijn opel meriva 1.6 uit 2004 komt met rijden niet boven de 80 graden uit.

      Nu hoor ik je zeggen, dat is je thermostaat. Neen, deze is zojuist vervangen en heeft niks opgelost. Ook de oude thermostaat even in een pannetje op het vuur gezet en deze open en sluit gewoon.

      Dan denk je aan temp sensor. Oke prima. Maar als deze defect zou, hoe kan het dan dat als ik hem een minuut of 20 stationair laat draaien hij ver over de 90 aangeeft. Fan slaat dan overigens niet aan!. Kachel werkt naar behoren. Slangen zijn niet hard. En de kop is ook niet lek( laten af testen).

      Ook is er geen whitesludge te vinden in de dop. Kvs is schoon. Dus ik weet het even niet meer. Alles lijkt te werken. Kachel wordt warm.. ect. Enige twee opmerkelijke zaken zijn koelvin slaat niet aan. En slecht koude start. Ook is er het eea overbrugd bij de inspuiting/bobines. Maar dat lijkt me niks te maken te hebben met de temp.

      Ik hoor het wel mvg koen :bye:

      #18361307
      Ghunter92
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 October 2018

        Dus ondertussen na het uitblijven van reacties op dit forum heb ik zelf het eea onderzocht.

        Ik heb een uitlees aparaat gekocht en deze er aan gehangen.

        Hierbij vielen mij twee dingen op. Punt een is dat de waarde in men ecu redelijk gelijk loopt met mijn dachboard tot een graad of 80.

        Daarna niet meer. Toen dacht ik oke zitten er mischien twee temp sensoren op. Dus het stekkertje bij de thermostaat losgehaald.

        Daar gebeurde toen iets bijzonders. De fan ging aan. En de waarde op mijn ecu ging naar -40 en dashboard ook op 0.

        Wat is daar nu bijzonder aan? Nou het volgende. Waarom communiseert mijn fan wel met de temp sensor. Geeft deze ook een waarde aan van 103 als ik lang genoeg stil sta maar gaat de fan niet draaien……. alles lijkt dus te werken in mijn optiek. Maar aangezien ik niet verwacht dat iemand hier nog tips heeft. Ga ik dan toch maar de temp sensor vervangen. Ik hoop dat dit dan werkt.

        Ik laat nog wel weten of het gewerkt heeft.

        Groetjes koen

         

        #18361332
        Ghunter92
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 October 2018

          Tempratuur sensor vervangen. Was ook niet het euvel. Fan slaat nog steeds niet aan…. iemand nog tips?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.