Temperatuur koelvloeistof, graag een mening!

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT Temperatuur koelvloeistof, graag een mening!

  • Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 april 2019om 14:10 door Anoniem.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365431
    blessing8
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2019

      Hallo forum leden,

      Ik ben blessing8 en sinds Juni vorig jaar  bezitter van een opel gt2.0 uit 2007.

      Ik heb echter al 5+ maanden problemen met de koelvloeistof temperatuur. Ik krijg met normaal gebruik te hoge temperaturen op het scherm staan (tot wel 120 graden in sommige gevallen). Nou heeft mijn garage van alles geprobeerd (alles in het koelsysteem is al wel eens vervangen) maar ze kwamen er niet uit. Ze zijn vrijwel zeker dat de doorstroming niet goed is en dat de thermostaat (vorige) te laat bij regelt. Ze hebben hebben zelfs een 2e waterpomp uitgeprobeerd en de twee terugslagkleppen geprobeerd, maar niets hielp.

      Nou blijkt het probleem opgelost te zijn. De garage heeft er een thermostaat in die 1 mm ongeveer open staat. Bij de garage zeggen ze dat dit de circulatie op gang helpt. Bij de 45 graden gaat deze verder open en bij de ong. 85 graden moet deze volledig open staan. Hierdoor wordt de temperatuur van de koelmiddel niet meer te hoog (blijft mooi tegen de 90).

      Echter weet ik het niet zo of dit wel een goede oplossing is. De manager garandeerd mij dat er niks gebeurd met de motor en zou me zelfs nog 1 jaar garantie willen geven zwart-wit op papier omdat hij zeker van zijn zaak is.

      Het is een garantie kwestie, ik heb voor het onderhoud niets hoeven te betalen.

      Ik zit nu echter met verschillende gevoelens en twijfel aan wat ik moet doen. Moet ik de auto zo nemen met de garantie op de motor/koelsysteem? Of moet ik een andere oplossing eisen (geld terug of een ander voertuig). Sorry voor het lange verhaal maar ik zit hier echt van te stressen.

      #18365433
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Weinig Kappa

        #18365435
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Is de temperatuur

          #18365451
          blessing8
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 April 2019

            Ze hebben mij vertelt dat ze de motor en radiateur hebben gemeten en dat er ongeveer 40 graden verschil is (motor 100 en radiateur 60)

            #18365456
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Dus ze

              #18365459
              blessing8
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 April 2019

                wat ik van ze heb begrepen is dat het temp verschill wel 40 graden was (ze hadden bij de radiateur en de motor zelf gemeten), wat veel te veel is volgens hun. moet na genoeg gelijk zijn.

                Ik zal er ook nog even bij vermelden dat ik die auto daar al sinds begin november 2018 heb staan (probleem begon al in augustus). Ze hebben echt al alles in het koelsysteem vervangen, maar te temperatuur wordt nog steeds TE hoog (rood lampje op dashbord bij 120 graden), als dit het geval is is het resevoir ook best wat koelmiddel verloren (dmv lekkage vuldop). motor hebben ze onder druk getest, alle afdichting zouden nog goed zijn.

                En nu na daar al ruim 5 maan te hebben gestaan zegt hij mij nu dat dit de oplossing is. thermostaat die niet zoals de normale manier werkt. Garage geeft zelf toe dat dit normaal gesproken niet zo hoort te werken…. “maarja je moet toch iets” zegt hij dan. En als ik zeg wat ik moet als ik pech heb ergens in het buitenland (koelsysteem, motor) zegt hij gewoon vool zekerheid: Dat gebeurd niet.

                Communicatie was verder ook heel slordig…. “Je hoort nog van me als ik meer weet” En na 1-2 week niks gehoord te hebben bel ik ze of kom ik zelf langs en DAN pas zeggen ze me wat ze geprobeerd hebben niet heeft gewerkt en ze al met iets anders bezig zijn…. echt fijn.

                En ik had em gister aan de lijn dat ik er nog over wou denken (omdat ik dit een rare oplossing vindt, nog nooit van gehoord zoiets). Hij zei “goed, denk er maar even over na. Ik wil je niet onder druk zetten” Volgende dag belt hij mij ineens (heey wauw hij belt me ineens nu wel terug, gek zeg.) en zegt hij dat de auto klaar voor me staat om op gehaald te worden.

                Zeg ik dat ik er nog niet over uit ben, probeert hij me meteen weer over te halen dat er met die oplossing niks mis mee is etc. en dat ik gewoon even morgen langs moet komen, want dan legt hij het el even uit hoe het zit. (en nog beetje op de emoties spelen enzo).

                Daar zit ik dus heel erg mee. Ik wil graag weten of het normaal is dat de thermostaat al standaard een stukje open staat om te hoge temperaturen te verhelpen :( Sorrie voor het lange verhaal.

                #18365474
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Als de

                  #18365477
                  blessing8
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 April 2019

                    Dank je Kenneth voor al je advies. Ik ga er niet uit komen met sd garage. Nog antwoord op je assumptie, het is idd geen opel dealer. Ik heb mn geld terug geeist en ga maandag heen om de boel te regelen. Kijken hoe het allemaal afloopt.

                    #18365480
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Laat in dit forum even weten wat de VIN van deze GT is. Dan kunnen we wellicht voorkomen dat iemand anders in het ongewisse blijft als deze wagen te koop blijft staan.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.