temperatuur blijft te laag

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) temperatuur blijft te laag

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206916
    Basgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Ik had een vraagje voor de c20ne kenners, Ik had een lekker koppakking gehad en toen is alles vervangen en de kop gevlakt. De auto rijdt weer perfect.

      Maar nu is me opgevallen dat de temperatuur net boven het eerste streepje blijf ook als ik door de stad in de file rij of flink op de snelweg blaas.

      Gisteren de auto ff een tijd stil laten lopen en toen ging de temp. wel heel langzaam omhoog en uiteindelijk na de 98 graden en toen sloeg de fan aan en daalde die naar 95.

      Maar kan dit geen kwaad dat ie noormaal eigenlijk onder bedrijftemp. blijft (neem aan dat die hoger is dan 86 graden.

      Blok zit in een B corsa maar dat zal verder niks uitmaken.

      #17399456
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        is je thermostaat nog wel ok?

        #17399457
        Bart Hoedemaker
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Denk geen kwaad, heb dit ook gehad gewoon gaan met die banaan

          #17399458
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            De thermostaat is goed, ik had in H base gekeken en zag dat er 2 types zijn de 92 graden en de 82 graden denk dat daar het verschil in zit.

            #17399459
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              kwam die eerst wel hoger? mijn komt maar net tussen blauwe en 1e streepje. altijd gehad….. op het dashboard dan he

              #17399460
              Bandiet
                Lid sinds:
                18 November 2004

                Bij mij komt die ook maar amper iets boven het eerste streepje uit, ook bij lang 200 per uur rijden op de duitse autobahn. Bij file oid loopt de temp op naar 90 en dan slaat de fan aan en zakt de temp alweer.

                Ik heb altijd gedacht dat dit normaal is, dit is nl altijd al zo geweest.

                Gr. Diederik

                #17399461
                stefan1986
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 March 2008

                  als het een 82 graden thermostaat is dan is ie niet origineel. Die gaat eerder open waardoor je blok haast de kans niet krijgt om op temperatuur te komen. Ik zou kijken wat er op de thermostaat staat. Maar het kan wel kwaad als je motor niet goed op bedrijfstemperatuur kan komen, dan slijt alles sneller en verbruikt ie meer.
                  gr.

                  #17399462
                  Bandiet
                    Lid sinds:
                    18 November 2004

                    Ik heb deze “problemen” ook en ga binnenkort de thermostaat vervangen. Een bevriende opel monteur zegt dat je thermostaat dan een klein stukje open blijft staan, waardoor de motor niet goed op temperatuur kan komen. Dit heeft in het algemeen nadelige gevolgen voor de motor (oa verbruik), omdat de motor nou eenmaal beter presteert als deze op temp is.

                    Ik ga as zaterdagmorgen even bij de dealer in de buurt kijken en als het nodig is het onderdeel bestellen.

                    Gr. Diederik

                    #17399463
                    Bandiet
                      Lid sinds:
                      18 November 2004

                      Heeft iemand trouwens het GM nummer van de thermostaat van een C20NE?

                      Gr. Diederik

                      #17399464
                      Bandiet
                        Lid sinds:
                        18 November 2004

                        Ik heb hier inmiddels de GM nummers, misschien ook handig voor anderen.

                        Thermostaat: 1338049
                        Ring: 1338203

                        Gr. Diederik

                        #17399465
                        red-bull
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          je kan deze ook bij M-TECH bestellen in verschillende graden , en deze schijnen goedkoper te zijn als bij de opel dealert .

                          mvrg Rob

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.