tellerhuis vecta vab b2 in een b1??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum tellerhuis vecta vab b2 in een b1??

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214228
    Shania
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hallo,

      een vriend van mij (geen internet) wil graag een toerenteller in zijn vecta hebben, nu heeft hij een tellers van een b2 liggen en die moet in zijn b1 komen.
      is dit mogenlijk??

      is de pinbezetting hetzelfde of moet er nog wat aangepast worden??

      alle info is welkom, wie kan me helpen.
      greetz

      #17552511
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Nee de tellerbak uit een b2 kan niet in een b1 vanwege de stekker. Zou gewoon een b1 tellerbak met toerenteller erin zetten.

        #17552512
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          Houd er rekening mee dat de toeren tellers van Benzine, Diesel en een V6 verschillend zijn!!!

          Als je een km-teller hebt van 220 is het wellicht leuk om een tellerbak van een X20XEV erin te zetten.
          Die gaan tot 260.

          #17552513
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Inderdaad B2 teller is anders dan een B1 qua aansluitingen, en gaat niet werken, deze gaat heel raar doen kan ik je melden.

            en zoals boven te lezen kan je de toerentellers van de 4 cilinder benzine niet wisselen voor een 6 cilinder benzine en diesel, en zo ook andersom

            een 220km/u kun je wel ruilen met een 260km/u en andersom.

            dus je hebt 5 verschillende tellers voor de B1 en 4 verschillende voor de B2 namelijk:

            > B1:

            – zonder toerenteller > X16SZR – X16XEL – X18XE – X17DT – X20DTL – X20DTH – Y20DTH
            – toerenteller 4 cilinder benzine – 220km/u > X16SZR – X16XEL – X18XE
            – toerenteller 4 cilinder benzine – 260km/u > X20XEV
            – toerenteller 4 cilinder Diesel – 220km/u > X17DT – X20DTL – X20DTH – Y20DTH
            – toerenteller 6 cilinder benzine – 260km/u > X25XE – X25XEI – X30XEI

            > B2:

            > toerenteller 4 cilinder benzine – 220km/u > X16XEL-II – Z16XE – X18XE1 – Z18XE
            > toerenteller 4 cilinder benzine – 260km/u > X20XEV – Z22SE
            > toerenteller 4 cilinder diesel – 220km/u > X20DTL – Y20DTH – Y22DTH – Y22DTR
            > toerenteller 6 cilinder benzine – 260km/u > X25XE – X25XEI – Y26SE – X30XEI

            Willem

            #17552514
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              is er ook een B2 X30XEI uitgeleverd? :hmmz

              kewl :D

              Dacht dattie alleen in de B1 I30 is geleverd :wub

              #17552515
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ik weet het niet zeker, denk zet m er iig bij.

                Willem

                #17552516
                TRPower
                  Lid sinds:
                  13 October 2008

                  hmmz
                  ik heb wss een B1 gekocht ( 95er )
                  dit was een x20xev… dus teller tot 260, dit lijkt me ook wel leuk om erin te houden,omdat er een c20let voor hangt.

                  alleen, van deze doet de toerenteller raar,en geeft de temp meter niets aan…en volgens de huidige eigenaar ligt dat aan t dash…

                  maar dan moet ik dus het beste zoeken naar 1 van een B1 x20xev? of kan een ander ook,ookal gaat de km teller dan maar tot 220?

                  #17552517
                  Shania
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    eigenwijs als ik ben ben i ker vanavond toch aan begonnen. :hmmz:hmmz

                    had de elec. schema’s gekregen en leken aardig overeen te komen.

                    de pin bezetting is anders MAAAAAR als je dat goed doet werkt het wel. :P

                    alleen de knipperlichtlampjes (in de tellerunit) werken nu nog niet. dit omdat het van 1 naar 2 lampjes gaat.

                    verder werkt alles.

                    #17552518
                    vectra_bro
                      Lid sinds:
                      14 December 2008

                      origineel gepost door Shania
                      eigenwijs als ik ben ben i ker vanavond toch aan begonnen. :hmmz:hmmz

                      had de elec. schema’s gekregen en leken aardig overeen te komen.

                      de pin bezetting is anders MAAAAAR als je dat goed doet werkt het wel. :P

                      alleen de knipperlichtlampjes (in de tellerunit) werken nu nog niet. dit omdat het van 1 naar 2 lampjes gaat.

                      verder werkt alles.

                      -offtopic Alles kan dus! Wim Kan, Melk kan, Koffie kan, Tarkan :P

                      Goed man… moet ik ook maar eens aan een ander instrumentenpaneel gaan denken!

                      #17552519
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Tuurlijk kan het, maar je kan ze niet zomaar uitwisselen.

                        #17552520
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          origineel gepost door TRPower
                          hmmz
                          ik heb wss een B1 gekocht ( 95er )
                          dit was een x20xev… dus teller tot 260, dit lijkt me ook wel leuk om erin te houden,omdat er een c20let voor hangt.

                          alleen, van deze doet de toerenteller raar,en geeft de temp meter niets aan…en volgens de huidige eigenaar ligt dat aan t dash…

                          maar dan moet ik dus het beste zoeken naar 1 van een B1 x20xev? of kan een ander ook,ookal gaat de km teller dan maar tot 220?

                          Laat eerst je tellerunit testen bij een opel dealer.

                          deze kan je meters testen en zo op werking!!

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.