tellerbak van corsa combo?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) tellerbak van corsa combo?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263009
    reaceyourfears
      Lid sinds:
      27 July 2010

      hallo,

      na de 1.5td motorswap in men combo zou ik nu ook de tellerbak met toerenteller van de corsa willen overbouwen in de combo,

      heb hier en daar er al een topic over gelezen maar is me niet helemaal duidelijk, (ligt wel aan mij, ik en electronica :oops: )

      volgens ik gelezen heb zou ik de deze op de groene kabel van de alternator moeten aansluiten, is dit dan enkel en alleen op de groene kabel? dus draadje van de alternator trekken naar de toerenteller?

      #18204011
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        Bij mijn b-corsa (1.4 8v op Benzine) was het in ieder geval de groene vanaf de bobine
        die ik afgetakt heb en verder naar binnen naar het dash geleid, was helaaas niet voorbereid
        De altenator zoals je hier vraagt is naar mijn weten de dynamo,
        een diesel heeft naar mijn weten geen bobine,
        of je hier bij de diesel je toerenteller signaal vandaan kunt halen
        kan ik je helaas geen antwoord op geven te vertellen.

        Grts van Corsaliefhebber :D

        #18204012
        reaceyourfears
          Lid sinds:
          27 July 2010

          niemand? iemand?

          #18204013
          linfiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2011

            Misschien zit er een W aansluiting op je dynamo, daar zou je de toerenteller op aan kunnen sluiten,heb je al zo’n kokpit dan?

            #18204014
            reaceyourfears
              Lid sinds:
              27 July 2010

              motor en dynamo komt uit de corsa B 1.5td met toerenteller, dus aansluiting zou er dan moeten zitten aleen weet ik niet welke draad…
              de tellerbak enz heb ik van de corsa (met een hele auto daar nog rond king: )

              enuh wat is een W aansluiting? en waar bevind die zich ergens op de dynamo? (sorry op google vind ik er niet veel van)

              #18204015
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                heb je de starten en laden draadboom van de Turbodiesel, of van de Combo gebruikt.

                Daar zit de groene draad bij in, deze stekker je bij het voorgloeikastje aan.
                Best kans dat als de groene draad bij je teller ligt, dat ie zelfs gelijk werkt.

                heb je de starten en laden boom gebruikt van de Combo kan het zijn dat deze draad niet aangesloten zit.

                anders inderdaad draad trekken vanaf de dyanamo en even op de juiste plaats een pin in de Tellerstekker zetten, deze pin kan je uit de stekker van de corsa B pakken.
                W aansluiting zit in de 2 polige aansluiting op de dynamo.
                Willem

                #18204016
                reaceyourfears
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  ik heb de draadboom van de combo gebruikt, omdat deze identiek was aan die van de 1.5td :hmmz , (zelfde aansluiting stekker en kleur) dus ook de dynamo van de 1.5td heb ik gewoon kunnen overplaatsen op draadboom van de combo, leek dus gewoon compleet gelijk :hmmz

                  dus zou het eventueel kunnen dat deze dan al klaar zit achter de tellerbak?

                  #18204017
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    groene draad.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.