tech2 of op-com nodig om egr klep uit te zetten

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila tech2 of op-com nodig om egr klep uit te zetten

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234219
    larsberntrop
      Lid sinds:
      14 March 2011

      zou graag op mijn Zafira B met Z19DTL (100 pk diesel) de EGR klep afdoppen.

      Kan iemand mij helpen met dat ook in het motormanagement aan te passen zodat het waarschuwingslampje niet de hele tijd aan gaat?

      #17835971
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009

        die gaat als het goed is alleen aan bij storing als ie schoongemaakt, afgedopt en de storing is gewist moet die wegblijven.

        en anders moet je denk ik even erbij zetten waar je vandaan komt.

        Erwin

        #17835972
        larsberntrop
          Lid sinds:
          14 March 2011

          Had klep al gangbaar gemaakt maar niet all the way met gaatje boren en solenoide uit elkaar. Dus de zafira vind het best als je afdopt als de solenoide maar correct reageert?

          #17835973
          jsgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Nee afdoppen gaat niet.
            Hij meet ook EGR via de luchtmassameter.

            Het beste is om een nieuwe EGR klep te monteren en een pakking te halen van Fiat (deze zitten veel kleinere gaatjes in waardoor hij minder snel vervuilt!)

            #17835974
            larsberntrop
              Lid sinds:
              14 March 2011

              ok, heb bij Opel dealer Fiat plaatje besteld zoals reeds uitgelegd in dit prachtige artikel CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!

              Nu nog de EGR weer demonteren, en nu wel gaatje boren en solenoide goed gangbaar maken. wat als vraag opwerpt: wat kan ik daarin als smering gebruiken? Consistentvet met Lithium een goede keuze?

              Oh ja, vond nog mooie plaatjes in How-To Fix the EGR on a 1 is alleen de EGR-klep van een 150 pk motor ipv 100/120 pk, de solenoide staat er echter heel mooi op!

              #17835975
              larsberntrop
                Lid sinds:
                14 March 2011

                Nou, er bleek toch nog een flink stuk van de solenoide vast te zitten, ik had alleen maar het binnenste pinnetje los gekregen, niet de hele solenoide. Alleen wat stop je dan weer in het gat van de behuizing… Ik heb er nu maar een grote schroef ingedraaid.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.