tc knop

Forumindex Forums Modellen Omega tc knop

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216079
    opeltje omegaatje
      Lid sinds:
      28 December 2009

      hoi ik heb op mijn auto een tc knop zitten weet niet waar deze voor is maar kan het kwaad dat deze niet meer functioneert?

      #17588303
      opel_omega_steinmetz
        Lid sinds:
        22 March 2007

        TC is traction controle.

        Dit systeem zorgt er simpel gezegd voor dat je wielen niet slippen bij grip verlies.

        Hoe weet je dat deze niet functioneerd ?
        Als je de knop indrukt wanneer je auto loopt, zou er een oranje lampje moeten gaan branden in je klokkenwinkel.

        #17588304
        opeltje omegaatje
          Lid sinds:
          28 December 2009

          origineel gepost door opel_omega_steinmetz
          TC is traction controle.
          ik heb een paar keer op de knop gedrukt tydens een lopende motor maar er komt niks oranje achtigs naar voren op het dashbord
          Dit systeem zorgt er simpel gezegd voor dat je wielen niet slippen bij grip verlies.

          Hoe weet je dat deze niet functioneerd ?
          Als je de knop indrukt wanneer je auto loopt, zou er een oranje lampje moeten gaan branden in je klokkenwinkel.

          #17588305
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            kun je met dit weer makelijk testen. Als je zonder op de tc knop in te drukken ergens op een stuk waar sneeuw ligt gas heeft dan zou de auto moeten schokken als je dan vervolgens de knop indrukt zou je omega moeten spinnen. Als dat zo is is je lampje kapot. Is dit niet zo zou je tc eens moeten laten nakijken.

            Gr jack

            #17588306
            Vega
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2006

              TC lampje gaat even branden, net als een paar andere signaallampjes op de klokkenunit.
              En gaat na een paar seconden weer uit.
              Als dat net zo is is het lampje stuk.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.