Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Tankstation van invloed op verbruik?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2013 om 11:52 #18102159
Hallo,
Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.
Het is wel waar dat alle benzines en diesels uit de zelfde tank komen.
Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.
Waar het verschil wel in zit, is het additief wat er wordt toegevoegd.
Bp gebruikt andere additieven, Shell ook, Texaco ook.
Dat bepaalt het verschil of je meer of minder rijd.Ga het zelf maar proberen, ga naar een witte pomp en tank je auto.
Als die leeg is, ga dan naar bijvoorbeeld Shell, of BP en tank dezeflde liters.
Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.
Hoop dat dit helpt.Mvgr,
Mattao
4 februari 2013 om 13:26 #18102160Ik tank praktisch altijd bij Shell met mijn zelfstandige tankkaart ,
mooi op factuur maandelijks om dit in te brengen in de boekhouding :)4 februari 2013 om 14:46 #18102161@wim-v6 wrote:
Shell Express is alleen de zelfde zooi als andere goeiekope pompen…
Ik tank het regelmatig, ik rijdt geen streep verder.
Bij ons op de zaak word de Pomp gevuld met allerlij soorten diesel, wat er maar te krijgen is en wettelijk is toegestaan voor gebruik op de openbae weg in gekentekende voertuigen.
De ene keer staat er een Shell wagen, de andere keer een BP wagen, dan weer een merkloos apparaat, laatste zelfs een Q8 truck
Word altijd bij 1 leverancier besteld.Laatst stond een tankwagen gewoon BP Ultimate weg te pompen in de tank!!!
Zelf daar reed mijn Truck niet zuiniger op…Willem
Met die Shell Express maak ik wel meer km’s dan Tango. Niet alleen ik merk dat, vrienden van mij zijn zelfs gestopt met tanken bij de Tango. Alleen als het moet en geen ander keus is. Het is al dat extra toegevoegde spul dat verschil uitmaakt ook al komen ze van hetzelfde buis. Ik merk i.i.g. wel het verschil :lol:
Galaxy Nexus Tapatalk
4 februari 2013 om 14:58 #18102162@Mattao wrote:
Hallo,
Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.
Het is wel waar dat alle benzines en diesels uit de zelfde tank komen.
Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.
Waar het verschil wel in zit, is het additief wat er wordt toegevoegd.
Bp gebruikt andere additieven, Shell ook, Texaco ook.
Dat bepaalt het verschil of je meer of minder rijd.Ga het zelf maar proberen, ga naar een witte pomp en tank je auto.
Als die leeg is, ga dan naar bijvoorbeeld Shell, of BP en tank dezeflde liters.
Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.
Hoop dat dit helpt.Mvgr,
Mattao
Duidelijk.
Dank je wel! Mogelijk dat de ene auto nog iets wat meer of minder reageert op een additief dan een andere auto.Voortaan toch maar een paar cent per liter extra betalen en meer kilometers maken op die brandstof!
4 februari 2013 om 17:32 #18102163@Mattao wrote:
Hallo,
Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.
Het is wel waar dat alle benzines en diesels uit de zelfde tank komen.
Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.
Waar het verschil wel in zit, is het additief wat er wordt toegevoegd.
Bp gebruikt andere additieven, Shell ook, Texaco ook.
Dat bepaalt het verschil of je meer of minder rijd.Ga het zelf maar proberen, ga naar een witte pomp en tank je auto.
Als die leeg is, ga dan naar bijvoorbeeld Shell, of BP en tank dezeflde liters.
Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.
Hoop dat dit helpt.Mvgr,
Mattao
Dat is nu precies wat ik deze zomer meerder malen heb gedaan, bp of pin&go en bij maakte het geen verschil zowel in verbruik als prestatie.
Dus zou ik een dief van mijn eigen beurs zijn als ik bp zou tanken.Verhalen die ik wel eens hoor dat die goedkope benzine slecht voor je kat is en de motor meer inwendig vervuild is ook lariekoek.
Vandaag apk gekeurd en 4 gassen test geen probleen, enkel een aantekening dat de banden te zacht stonden, dus we rijden gewoon weer door op pin&go .
5 februari 2013 om 08:27 #18102164@maks wrote:
@EdGSI wrote:
Ik tank sinds dat ik de nieuwe gereviseerde motor heb ALLEEN maar Super 98 in België (Maasmechelen). Daar kost hij maar 1.52€ :thumb
Wat wil je nog meer? :jerry
Mogen we dan ook weten in welk benzine station daar?
Ps: boeiend is ook eens de Lpg onder de loep te nemen …daar is er héél véél verschil in !!!
Mvg Maks
in maasmechelen staat de euro 95 toch alweer ruim 2 weken op 1.48.5,
Mijn bevindingen zijn dat alleen E10 die duitse zwik wel duidelijk onzuininger is!
ik tank altijd in belgie, ik rijd 625/650km op een tankje en daarvan het meeste binnendoor (en daarna gaat er 42 liter in) wat ik heel netjes vind voor me 1.2 16v
nu het kouder is word die iets onzuiniger maar das altijd in de winter!5 februari 2013 om 11:16 #18102165@leen1 wrote:
@Mattao wrote:
Hallo,
Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.
Het is wel waar dat alle benzines en diesels uit de zelfde tank komen.
Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.
Waar het verschil wel in zit, is het additief wat er wordt toegevoegd.
Bp gebruikt andere additieven, Shell ook, Texaco ook.
Dat bepaalt het verschil of je meer of minder rijd.Ga het zelf maar proberen, ga naar een witte pomp en tank je auto.
Als die leeg is, ga dan naar bijvoorbeeld Shell, of BP en tank dezeflde liters.
Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.
Hoop dat dit helpt.Mvgr,
Mattao
Dat is nu precies wat ik deze zomer meerder malen heb gedaan, bp of pin&go en bij maakte het geen verschil zowel in verbruik als prestatie.
Dus zou ik een dief van mijn eigen beurs zijn als ik bp zou tanken.Verhalen die ik wel eens hoor dat die goedkope benzine slecht voor je kat is en de motor meer inwendig vervuild is ook lariekoek.
Vandaag apk gekeurd en 4 gassen test geen probleen, enkel een aantekening dat de banden te zacht stonden, dus we rijden gewoon weer door op pin&go .
APK ZEGT NIKS!!!!
Auto’s met een redelijk dicht geslibde inlaat traject komt gewoon door de 4 gas test.
Mits het emissie bestrijdingssysteem goed werkt.5 februari 2013 om 12:34 #18102166Zit met de V6 altijd tussen de 500 en 550kilmeter op een tank of ik nu bij Tango of Shell express, de ESSO in Zoetermeer, of Aral (D) tankt..
hij gaat ook niet harder of zachter rijden.
Willem
5 februari 2013 om 20:35 #18102167Waarom beseffen mensen niet dat je elke 500km anders rijd?? vaker remt??? vaker schakelt???? meerdere stops maken????? Slecht weer veel regen, wind en noem maar op.. elke rit is anders.. ook al maak je een rit van 2km je zult nooit precies het zelfde toen als de dag ervoor.
Hoe wil je nou godsnaam altijd op het zelfde getal uit komen als je een tank leeg rijd?? bestaat en gaat gewoon niet!
Benzine is benzine, diesel is dieselOf zet je wagen op een rollerbank en laat hem een tank leeg zuipen :thumb
5 februari 2013 om 21:51 #18102168@wim-v6 wrote:
Zit met de V6 altijd tussen de 500 en 550kilmeter op een tank of ik nu bij Tango of Shell express, de ESSO in Zoetermeer, of Aral (D) tankt..
hij gaat ook niet harder of zachter rijden.
Willem
dat doe je dan goed haha :)
ik haal vaak de 440km en dan begint mijn lampje te branden en kan er iets minder dan 50 liter in..
dus 10 liter reserveik rij altijd in de stad en 6min heen en weer werk en 1x in de week 60km verder weg [ 120/80 wegen ]
haha
ben slecht :angel5 februari 2013 om 23:23 #18102169haha, mijne komt wel op temp hoor…. dat scheelt een end…
ik heb nog mooie cijfers voor jullie op Pinpomp benzine:
Inclusief Arjan (usb-Stick) zijn nieuwe aanwinst vergelijken, en nog een paar sprintjes met Arjan zijn Corsa-B een mooi gemiddelde neergezet:
Rijberijk na het Tanken volgens BC:
Willem
Willem
6 februari 2013 om 20:36 #18102170Willem (even off topic) wat voor mooie MID is dat? die is veel mooier dan in mijn Zafira
6 februari 2013 om 23:20 #18102171Dit is het scherm wat geleverd word bij de Carphone radio’s..
Ik heb deze in combi met de Phillips CCRT700 radio + blauwpunkt CDC2 6CD wisselaar in de laadruimte
Willem
11 februari 2013 om 11:07 #18102172Ben inmiddels drie tankbeurten verder.
Eerst nog getankt bij de witte pomp, rustig gereden: 1 op 13.
Vervolgens getankt bij de Shell, vlot gereden + een aantal stukken met aanhanger: 1 op 12
Vervolgens nog een keer getankt bij de Shell, normaal gereden: 1 op 15Voor mij geen witte pomp meer :thumb
11 februari 2013 om 15:34 #18102173Tja 3 tank beurten zeggen nog helemaal niks.
bij mij kan daar een best verschil tussen zitten.
Kijk deze verbruik review maar eenshttp://www.autoweek.nl/verbruik/2503/opel-vectra-18i-16v-cdx-1999″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11 februari 2013 om 18:01 #18102174Er zit behoorlijk verschil tussen, zeker als je rekening houdt met de manier van rijden en belasting.
Ik rijd altijd dezelfde stukken op cruisecontrol, dus je kan de ritten redelijk met elkaar vergelijken.
11 februari 2013 om 22:53 #18102175Zelfs dan nog niet, ik heb al heel wat ritten naar de Camping in Duitlsand gemaakt, en daar zit me een partij verschil in verbruik in, zelfs in de rustige Cruise ritten
Denk aan weer, mee of tegenwind, drukker of rudtiger…
Geen moment is hetzelfde op de weg.
Ik rijd met de truck constant in de stad korte ritten, en deze doet toch tussen de 1 op 3,2 en 1 op 4,5 altijd bij eenzelfde pomp tankend..
Willem
11 februari 2013 om 23:02 #18102176@wim-v6 wrote:
Zelfs dan nog niet, ik heb al heel wat ritten naar de Camping in Duitlsand gemaakt, en daar zit me een partij verschil in verbruik in, zelfs in de rustige Cruise ritten
Denk aan weer, mee of tegenwind, drukker of rudtiger…
Geen moment is hetzelfde op de weg.
Ik rijd met de truck constant in de stad korte ritten, en deze doet toch tussen de 1 op 3,2 en 1 op 4,5 altijd bij eenzelfde pomp tankend..
Willem
Eentje die het snapt :thumb
12 februari 2013 om 10:28 #18102109Vergelijken is alleen mogelijk als je alles onder dezelfde conditie,s test.
Verbruik testen in het dagelijkse verkeer is nauwelijks of niet mogelijk.
Blijft over een testbank.
Is al eens gedaan door een consumenten programma met medewerking van de TU Delft.
Resultaat: geen noemenswaardige verschillen.
12 februari 2013 om 12:28 #18102108Wind mee of tegenwind zorgt voor kleine verschillen, dat ben ik met je eens, maar de verschillen zijn behoorlijk significant, zeker als je rekening houdt met de manier van rijden tijdens de verschillende tests.
Ik rijd altijd op cruisecontrol, alleen maar snelweg (ik woon nog geen kilometer van de oprit), dus de test is behoorlijk betrouwbaar.Maar, of je het nou eens bent of niet, mij overtuig je niet meer van de witte pomp.
12 februari 2013 om 19:29 #18102177@RISL wrote:
Wind mee of tegenwind zorgt voor kleine verschillen, dat ben ik met je eens, maar de verschillen zijn behoorlijk significant, zeker als je rekening houdt met de manier van rijden tijdens de verschillende tests.
Ik rijd altijd op cruisecontrol, alleen maar snelweg (ik woon nog geen kilometer van de oprit), dus de test is behoorlijk betrouwbaar.Maar, of je het nou eens bent of niet, mij overtuig je niet meer van de witte pomp.
En je moet ook nog rekening houden met de temperaturen van de laatste tijd Risl: Het is een tijdje behoorlijk koud geweest, toen was het ineens boven de 10 graden en nu is het weer aan het vriezen.
12 februari 2013 om 21:41 #18102178Tankte altijd Shell, standaard diesel.
Sinds we hier in een dorp wonen gaan we geregeld naar Texaco, omdat die makkelijk op route ligt en uiteindelijk kan ik daar toch 50 tot 100 km meer bereik mee halen dan de Shell op Floraplein Eindhoven.
Zelfs het verschil in bc is drastisch! Bij Shell tanken: 550km op volle tank volgens bc. Tanken bij Texaco 850 km op bc.
Rijstijl is niet anders, met Shell redt ik ca 650/700 op een tank, bij Texaco al snel 750/800.12 februari 2013 om 21:45 #18102179Het ligt natuurlijk ook aan het motortje wat in de auto zit.
Met mijn vec z22yh merk ik 0,0 verschil met bijvoorbeeld BP ultimate, BP RON95 of met de Tinq die slikt alles zonder te mopperen. :D
In de gechipte astra z20lel tankte ik zo veel mogelijk BP Ultimate soms BP 95, met de RON95 van de Total begon die zelfs wel eens wat te stotteren en zodra ik in België 95 tankte sprong het MM lampje aan, zit dus naar mijn mening verschil in.
Of zou het bij de astra ook gewoon tussen de oren zitten? ;)13 februari 2013 om 09:57 #18102180@midnight black wrote:
@RISL wrote:
Wind mee of tegenwind zorgt voor kleine verschillen, dat ben ik met je eens, maar de verschillen zijn behoorlijk significant, zeker als je rekening houdt met de manier van rijden tijdens de verschillende tests.
Ik rijd altijd op cruisecontrol, alleen maar snelweg (ik woon nog geen kilometer van de oprit), dus de test is behoorlijk betrouwbaar.Maar, of je het nou eens bent of niet, mij overtuig je niet meer van de witte pomp.
En je moet ook nog rekening houden met de temperaturen van de laatste tijd Risl: Het is een tijdje behoorlijk koud geweest, toen was het ineens boven de 10 graden en nu is het weer aan het vriezen.
Ja, klopt, maar die drie ritten zijn binnen ong. 3 dagen geweest (zo’n 2000 km in drie dagen), met allemaal rond de 0 tot -3 graden. Dus ook redelijk vergelijkbaar.
14 februari 2013 om 21:45 #18102181Zoals ik al zei, per rit verschillend, en Tegewind, het waait behoorlijk, en nogal vanuit verschillende richtingen.
Wind maakt een GROOT verschil, dat vergeten een hoop, tegenwind kan ook zomaar 20 a 30km/u schelen op top!!!
als ik knappe tegenwind heb, geeft de verbruiksmeter zomaar gemiddeld 1 tot 1,5liter op 100km meer aan!!!! dat met een auto met knap lage CW waarde!!Als ik met de Combo tegenwind had, kon ik er al vanuit gaan dat ie max 1 op 8a9 ging halen bij 120km/u, terwijl ie normaal 1 op 12 rijdt ongeveer dan.
Met de Ascona is het ook goed te merken, moet dan GOED mijn best doen om 130km/u te halen..Vandaag met de Truck op de Belgische Ijsplaat geweest (West Vlaanderen / ijzel), maar truck had met 2 lege 20ft bakken moeite tegen wind de snelheid van 83 te halen… terwijl dat normaal geen enkel probleem is.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.