Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Tankstation van invloed op verbruik?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2013 om 08:40 #17255002
Toen ik mijn Ibiza net had, reed ik (met normale rijstijl) altijd 1 op 15. Bij doortrappen 1 op 12 en met lange snelwegritten zomaar 1 op 20.
Nu tank ik sinds een tijdje bij de TinQ, want die hebben wekelijks zo’n extra kortingsactie. En volgens mij rijd ik sindsdien nog maar zo’n 1 op 13 met rustige rijstijl en de 1 op 20 haal ik al helemaal niet meer.
Kan dit? Of beeld ik me dit nou maar in?
Heeft de TinQ gewoon een lagere kwaliteit benzine waardoor ze die lage prijs kunnen bieden?Ik hoor graag jullie bevindingen.
1 februari 2013 om 09:25 #18102110Hehe eindelijk iemand die het zelfde gevoel heeft!!!!
Ik tank altijd bij Shell! Maar soms komt het wel eens voor dat die het niet doet die express dan moet ik wel eens ergens anders tanken of als ik in Duitsland was ook wel is getankt daar.
En altijd als ik bij tinQ in Duitsland of bij Texaco getankt had kon ik veel minder kilometers maken!!! Tankte ik een week later weer bij Shell reed de auto weer zijn normale km op die liters king:
1 februari 2013 om 09:32 #18102111Tja, die 5 cent korting die ze extra geven, weegt natuurlijk niet op tegen de extra liters die je verbruikt op een ritje.
Ben erg benieuwd of iemand dit kan bevestigen.1 februari 2013 om 09:52 #18102112Ik maakte elke week precies dezelfde kilometers ;) soms eens iets een verschil maar als ik 15euro had getankt bij shell reed ik er 135km mee tankte ik ergens anders was ik blij dat ik de 100 haalde!
Ook op een volle tank en dan met na de tijd weer tanken merkte ik duidelijk het verschil in verbruik, dat ik besloten heb alleen nog bij shell te tanken omdat het daar altijd hetzelfde bleef. (prijsverschillen inbegrepen he)
1 februari 2013 om 09:54 #18102113En bij het tanken in Duitsland bijvoorbeeld merkte ik ook aan de motor dat die minder rustig liep, wel eens gehoord van een monteur dat daar veel meer troep in de benzine zit ofzo :shock:
1 februari 2013 om 11:34 #18102114mijn vectra begon er zelf van te stotteren..dus maar gewoon duurder gaan tanken…en rij ook peugot partner diesel,,,als ik dat tank verbruikt hij ook meer als duurdere diesel..dus is gewoon feit..
collega wou het ook niet geloven..heeft het bij gehouden,,maar verbuikt meer benzine bij tin q
ben je lekker mee toch..
gr bert :agent
1 februari 2013 om 11:43 #18102115Met de veccie nooit opgelet …
Maar vroegah :jerry
Met de puch ….
tankte ik bij de shell kon ik minder kms rijden
dan als ik bij de bp tankte ;)
Samen met een maatje altijd aan touren …
En hij had t zelfde probleem …
Dus geloof ik zeker wel dat de kwaliteit van benzine
anders is :sleeping1 februari 2013 om 14:01 #18102116Onze voet bepaald.
Of je nu tegen Shell of Tinq schopt, maakt geen drol uit.
Schoppen tegen het gaspedaal wel degelijk.
1 februari 2013 om 14:03 #18102117Dat lijkt mij ook, omdat je goedkoper tankt wordt je mischien makkelijker in je rechtervoet ???
Rik :)
1 februari 2013 om 14:07 #18102118@flw wrote:
Onze voet bepaald.
Of je nu tegen Shell of Tinq schopt, maakt geen drol uit.
Schoppen tegen het gaspedaal wel degelijk.
Maakt er wel deel van uit …
Maar dit ligt zeker ook aan de kwaliteit van de benzine :angel1 februari 2013 om 14:17 #18102119Maar dit ligt zeker ook aan de kwaliteit van de benzine :angel
E95 = E 95 zeer zeker hier in Nederland of Duitsland.
De verschillen die er eventueel al zouden zijn kunnen wij zonder meetapparatuur niet vaststellen.E95 niet vergelijken met E91 welke in Duitsland nog volop verkrijgbaar is.
1 februari 2013 om 14:29 #18102120Ik had hetzeflde idee met de “witte” pomp hier in het dorp en de shel benzine. Witte pomp leek een stuk onzuiniger. Daarna het hele gezin opdracht gegeven om de ene keer hier te tanken en de andere keer bij de shell. Maakte uiteindelijk niks uit.
Ik kom met dat gebakje van mij altijd rond de 1/11 uit.
1 februari 2013 om 14:46 #18102121@flw wrote:
Maar dit ligt zeker ook aan de kwaliteit van de benzine :angel
E95 = E 95 zeer zeker hier in Nederland of Duitsland.
De verschillen die er eventueel al zouden zijn kunnen wij zonder meetapparatuur niet vaststellen.E95 niet vergelijken met E91 welke in Duitsland nog volop verkrijgbaar is.
Volgens mij heeft het octaangetal niets met de energenetische waarde te maken?
Ik denk dat er wel zeker verschil zit tussen de energenetische waardes in benzine, je hebt ook niet voor niets dat Fuelsave spul enzo.1 februari 2013 om 15:15 #18102122Kan geen verschil merken tussen de goedkoopste en duurste diesel.. zelfs op rooie en gemix met zonnenbloem niks gemerkt in verleden.
Opzicht kan je nooit precies het zelfde rijden met je rechtervoet, als je per tank beurt 5x extra moet remmen of je trapt die pedaal ietjes meer in als normaal kom je ook niet meer op de zelfde kilometers uit.
Ik schommel altijd tussen de 450 500km op een volle tank, maak niks uit wat ik dan erin gooi.
Probeer altijd zo goed koop mogelijk te tanken is al duur genoeg die swik :puke
Als je hoort dat pa of opa vroeger maar 25cent voor een liter benzine betaalde is toch belachelijk voor worden.
1 februari 2013 om 15:17 #18102123Ik tank sinds dat ik de nieuwe gereviseerde motor heb ALLEEN maar Super 98 in België (Maasmechelen). Daar kost hij maar 1.52€ :thumb
Wat wil je nog meer? :jerry
1 februari 2013 om 15:18 #181021241,52 dat kost de diesel op de autosnelweg :shock:
1 februari 2013 om 15:32 #18102125”witte pomp” benzine is benzine dat al ergens n half jaar opgeslagen gelegen heeft ( staats voorraad )
benzine raakt weldegelijk zijn waardes kwijt als het n lange tijd ligtik merkte het zelf ook, rijden op tango leverde +- 50km minder afstand en zo nu en dan n brandend motorlampje op
1 februari 2013 om 15:44 #18102126@astraTD wrote:
1,52 dat kost de diesel op de autosnelweg :shock:
Daarom tank ik al NOOIT op de snelweg. Het scheelt 30 cent per liter op die super 98 als ik naar Belgie rij (10km)
1 februari 2013 om 15:45 #18102127Ja ik tank ook nooit op de autobaan.. anders zou ik huilend gaan betalen :jerry
1 februari 2013 om 16:09 #18102128‘witte pomp” benzine is benzine dat al ergens n half jaar opgeslagen gelegen heeft ( staats voorraad )
benzine raakt weldegelijk zijn waardes kwijt als het n lange tijdDan ga over 2 jaar of meer praten.
1 februari 2013 om 17:31 #18102129@ EdGSI en AstraTD, graag effe ontopic, iedereen weet dat de benzine langs de snelweg duurder is. Daar gaat het mij niet om in dit topic.
1 februari 2013 om 21:33 #18102130een auto verbruikt in de winter altijd meer dan in de zomer, nu haal ik ook maar 500 km met een tank en in de zomer 600-650 km met dezelfde rijstijl en afstand
1 februari 2013 om 21:45 #18102131witte pompen&onbemande pompen verkopen benzine die bij de A merken: BP,Shell ect zijn afgekeurd omdat ze niet aan de (strenge) specificaties voldoen. En dit zuig ik niet uit mijn duim.
ik heb mij dit laten vertellen door een kennis die voor Tango werkt. ik had hem wel beloofd dat ik dit niet verder zou reclameren maar ik hou er niet van als mensen belazerd worden.
ik ben overigens verslaafd aan BP ultimate :thumb ivm fase 3,5 van EDS :agent1 februari 2013 om 22:07 #18102132Ik heb dit een keer bijgehouden, met Shell maak ik met een halve tank 600 km. Met Tango maak ik 450km even afgerond allemaal. Scheelt toch 150km. Ik tank dus liever bij Shell of BP.
Galaxy Nexus Tapatalk
1 februari 2013 om 22:19 #18102133Dit heeft dan bij mijn weten te maken met de (specifieke) energetische waarde ofwel calorische waarde van de brandstof.
Er komt meer energie (MegaJoules) vrij bij verbranding van 1 liter Shell branddtof dan bij 1 liter van tankstation X.Waarschijnlijk heeft de brandstof van de Shell meer MJ per liter brandstof dus meer energie per liter brandstof (in MegaJoules).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.