Tabel in word ‘vastzetten’

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Tabel in word ‘vastzetten’

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253905
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Beste forumleden,

      Ik ben bezig om een overzichtje voor mezelf te maken van diverse auto’s en waar ze aan te herkennen (bijv. alle uiterlijke kenmerken van een TE2800 of Manta 400 enz.)
      Omdat ik dit later wil gaan uitbreiden en mogelijk wil laten uitgeven (ik heb al een geïnteresseerde uitgever), ben ik bezig om alles in een mooi format te zetten.

      Ik heb hiervoor tabellen gemaakt in MS Word, maar ik wil niet dat de tabellen gaan verschuiven als er tekst in komt.
      Weet iemand hoe ik de tabel zo kan instellen dat deze niet groter wordt of verschuift?

      Ik heb al gezocht via google, maar vind geen bruikbare tips.

      Graag jullie advies/tips.
      Alvast bedankt.

      #18088177
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welke versie van Word gebruik je? (Ik kende die van vroegah namelijk op mijn duimpje maar Microsoft heeft de nare gewoonte om iets wat goed is toch elke keer te moeten veranderen….
        Maar misschien met de optie tekst passend maken?

        #18088178
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik heb Word 2010.
          Tekst passend maken, waar kan ik dat vinden?

          Ik ga even zoeken in ieder geval, bedankt alvast :)

          #18088176
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Ik heb zelf nog Word 2007 maar misschien is het nog hetzelfde, kijk eens bij:

            -als je op de tabel staat, rechtse muisknop
            -tabeleigenschappen
            -tabje tabel
            -rechtsonder opties selecteren (je krijgt dan een popup menuutje met tabelopties
            -onderin staat: formaat automatisch aanpassen aan inhoud, dit vinkje uitzetten.

            #18088179
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ik heb het zojuist geprobeerd, en de breedte van de kolommen veranderd niet meer, maar de rijen kunnen nog steeds groter worden.

              Maar goed, ik ben dus weer een stapje verder :thumb

              #18088180
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                poeh, ben bang dat het niet zomaar gaat, wast is de bedoeling, tekst passend erin zetten, anders zal je gewoon het formaat van de letters moeten aanpassen of zelf een tabel moeten tekenen.

                #18088181
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Ja, ik denk ook dat ik gewoon zelf goed moet opletten…ik zoek al de hele middag en avond op google en diverse computer-fora, maar kom er niet uit.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.