T stuur trekt Zafira OPC 2002

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen T stuur trekt Zafira OPC 2002

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244982
    Mark_opc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo allemaal,

      Aller eerste de beste wensen voor 2012!!

      Dan nu mijn vraag:

      Ik heb zin een tijdje gemerkt dat mijn Zafira OPC aan t stuur trekt tijdens het rijden. Net als of hij spoorvorming volgt, terwijl er in het wegdek niets te zien/voelen is.

      Nou heb ik ergens gelezen dat er sensoren in t stuur zitten die de boel bij recht uit rijden berekend en centraal zet. Heeft mijn zafira dit ook? En is dit te calibreren?? En zou dit het probleem uberhaubt kunnen verklaren?

      Nou las ik ook, ik lees veel ;-), dat er ook een olie reservoir is voor voor de stuurbekrachtiging.. Ik ga deze morgen eens zoeken, en als ik hem heb gevonden ook eff peilen.

      Ik hoop dat iemand mijn advies kan geven en evt. Tips….

      Bedankt voor de reacties alvast..

      #17969122
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        Over die sensoren in het stuur heb ik nog nooit hoord , en aan het olie reservoir zal het ook niet liggen .
        Denk eerder het volgende , bandenspaning ok ? , remklauw die blijft aanlopen , te veel speling op een wiellager , is de wagen goed uitgelijnd …

        #17969123
        StinG
          Lid sinds:
          27 May 2011

          mijne trekt ook als een gek alle kanten op ….. ownee, alleen als ik echt flink gas geef :shock:

          Verder met belgium turbo eens, check die dingen eerst ff.
          Je olie reservoir voor de stuurbekrachting kom je heel moeilijk aan bij de zaf OPC
          Kom je zonder luchtfilter/slangen eruit te halen zomaar niet bij, of je moet al heel kleine handjes en armen hebben.
          Had mijn armen alsnog flink beschadigd voor het open en dicht maken van de dop …aw

          hier laten ze zien waar die zit ….
          http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/servooel.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17969124
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            maar volgens mij wel een vaak voorkomend mankement toch een stuurhuis die lekt?

            #17969121
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              Een stuurhuis dat lekt, kan voorkomen. Heb mij laten vertellen dat er cupjes inzitten die kunnen verdrogen en daardoor gaat hij lekken.

              Ik heb ook gehoord van een monteur dat als je de stofhoes eraf haalt bij de tandwielen, dat je de boel opnieuw kan invetten en dat het daarmee verholpen kan zijn. Maar omdat de dealer meestal voor de vette poet gaat. Worden ze meestal gewoon vervangen a 1250 euro incl.

              Wat hierboven over het smeren staat weet ik niet zeker, men hoort wel wat vaker. Maar je kan het zelf proefondervindelijk vaststellen door je auto op te krikken en uit te voeren.

              Maar als je stuur trekt, meestal heeft dat toch wel met uitlijnen te maken. Hou je stuur tussen wijsvinger en duim en laat hem dan maar eens rechtdoor rijden zonder dat je hem corrigeert. En rem ook eens. Uitlijnen rond de 60 euro, ga niet naar de kwikfit maar zoek iemand met echt verstand van zaken. Die wijze van spreken echt alleen maar banden doet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.