Forumindex › Forums › Modellen › Manta › t oranje beestje! –=– DONE.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2012 om 13:36 #17245080
zo. laat ik mij ook eens een topic aanmaken, over mijn manta en daar de planning van. king:
heb mijn manta gekocht van mijn grote sterke ( :wtf )broer, welke hem uiteraard goed getest heeft. :jerryhier een fototje hoe hij er toendertijd bijstond.
leuk standaard autotje..
uiteraard moest het wel een wat sportiever uiterlijk krijgen..
heb er toen maar eens een ‘tuunhek’ achterop gekit :thumbup ik blij. maar een paar leuke velgen en een ‘vette pijp’ is ook leuk dacht ik bij mezelf!
dus die er ook maar is bij op gezocht.
de velgjes kwamen bij ghanz vandaan. deze heeft ze laten uitlijnen, omdat ze toch wel erg krom waren.
samen zijn we bezig geweest stel mooie velgjes van te maken, wat m super staat, al zeg ik het zelf:
(een foto van het nieuwe einddempertje heb ik niet meer.. maar daar was een stuk van rond 60 rvs over gelast, wat wel leuk lijkt uiteraard (Y)
toen vond ik het toch wel nodig, om hem wat dichter bij de grond te brengen…
aangezien voor 1 veer was gebroken, moest daar sws een ander setje onder. achter was eigenlijk wat te hoog, dus moest ook maar he.heb toen een setje voorveren van -40 gehaald, en achter origenele ‘verlaagde’ veren..
deze er tussen gedrukt, wat als resultaat dit plaatje brengt:absoluut een verbetering naar mijn mening..
op die foto ben ik ook bezig met mijn carburateur, mischien enig hier wat van mee gekregen..
ernstige problemen om de manta mooi lopend te houden.
stationair rammelt hij op de 3 of 4 cilinders, niet helemaal fijn zegmaar. tijden de rit, met het afremmen, viel de motor je gewoon uit!
na een lang grote puzeltoch van nieuwe pakkingen andere carburateur, lekke kleppen, heb ik het gegooid op een kromme inlaatspruitstuk, waar hij de valse lucht langs trekt. dit mede met een slechte compressie (cilinder 2 en 3 om en nabij de 8 bar, terwijl 1 en 4 toch de 10 bar wel halen.) maar door dit compressie verchil moet hij wel willen blijven lopen. :hmmzhet cockpitje was ook iets, wat ik graag iets anders in had. 1 met een toerrenteller!
en als ik toch bezig ben, ook daar maar een wat sportiefer stuur voor gekocht, zodat het stuur er maar 1 keer van af zou hoeven..
ondertussen ben ik nog bezig geweest met alle rotterij wat er in deze manta zat. :agent
ik heb de voorste spatschermen gedemonteerd, waarbij achter de spatschermen een beetje laswerk zat..
de spatschermen zelf ook veel nieuwe stukken ingekomen.. maar dat is wel goed gekomen!
in de bodem zit bij de voetruimte wat nieuw plaatwerk, het rechter dorpeltje is wat ingekomen.
en de achterste wielranden zitten ook aardig wat las uurtjes in.
de manta is nu weer hard, alleen moet hij nog strak geplamuurt worden. iets waar ik heel veel op moet gaan oefenen…
als mijn geduld het toe laat :jerrymomenteel heb ik er een ander auto *kuchnissankuch* bij, voor in de winter, zodat de manta onder de kap mooi droog zijn winterslaap kan houden. :jerry
zo af en toe haal ik hem er eens uit,
zo heb ik achterin de kofferbak alles kaalgehad, en van binnen goed in de tectyl gezet.
het tapijtje er weer over, en een klein boemboem kastje erin gebouwd.
zo heb ik laats nog een super mooie groep a uitlaat kunnen betalen en halen.. deze thuis maar is kaal gemaakt, en een nieuw lakje over heen gestrooid.. lijkt het toch nog wat he, op de plank :jerry :jerry
zo heb ik ook een 5 bak gekocht, welke ik omgelast heb, zodat ik het oude gat in de tunnenbak kan gebruiken.
er was al enige kennis aanwezig @ghanz, aangezien hij dit in zijn gt/e zelf heeft moeten uitvinden.
een mooi makkelijk naar wij dachten :D
ook heb ik bij hetzelfde adresje later nog een mooi recaro interieur kunnen scoren!
zat achter in de bank een sigaretten gat, maar dat mijn moeders maar even laten repareren met naald en draad :thumbup :thumbup
direct het bankje en bijrijdersstoel gemonteerd. (frame van de stoel wel eerst ff mooi gespoten omdat er wat roest op zat.. nu lijktie weer als nieuw king:met de bestuurdersstoel wacht ik nog even, dit omdat ik 2 bijrijdersstoellen heb gekocht.. en ik twijfel nog of ik de bijrijderstoel er zo in zet, of als ik de bestuurdersstoel zal laten repareren met de bijrijderstoel…
de bedoeling is dat hij straks een 2.0S hart krijgt.. maar dat kan nog ff duren.
door de aankomende harttransplantatie ben ik ok niet van plan nog enig geld in de huidige motor te steken….
de bedoeling was om hem vorig jaar te spuiten, aangezien een nieuwe frisse lak (origineel oranje weer) hem absoluut goed zou gaan doen.
alleen is dat vorig jaar niet gehaald, de bedoeling is dan ook om hem dit jaar een nieuwe jas aan te trekken…
maar of dat wat word, zal de tijd ons leren king:groeten Mathijs.
9 januari 2012 om 15:05 #17970610@het Beest ….
Tja een mooie titel maar zover is het nog niet zo te zien ….
Idd een goed idee om de pook zo aan te passen aan de tunnel ,toch veel fijner zo,n lange pook !! ;)keep up the good work !!!
Gert
9 januari 2012 om 17:09 #17970611je bent goed bezig jongen :wors
10 januari 2012 om 07:28 #17970612:thumb mooi dat de Manta’s opgeknapt worden :thumbup
10 januari 2012 om 07:45 #17970613Mooi werk. :thumbup
10 januari 2012 om 08:43 #17970614is die stereo installatie om boven de groep a uit te komen, of is de groep a om boven de stereo installatie uit te komen? :D
Leuk verhaal zo, lekker herkenbaar voor vele denk ik =)
Succes!!
10 januari 2012 om 08:56 #17970615danku voor de :thumbup reacties!
@variant.. tjah geef het beesie n naam :P
kwam er op neer dat iemand ‘t beest in hardenberg had gespot..
vonden het niet zo heel stom klinken, vandaar..
persoonlijk wat leuker als, wk-manta, waar hij ook wel onder bekend is :D
@rpjverhoev.. nou, dat is dus iets om tegen elkaar uit te vechten, haha. oordopjes zijn al besteld :jerryzo. vanavond als er niks tussen komt, ben ik van plan het rechterslot er uit te halen..
dit omdat rechts 1 eigen sleutel heeft, en de rest gelijk is..
dus wil ik die uit elkaar gaan halen, en kijken of ik hem pas kan maken op de sleutel…
compleet setje is toch wel wat leuker he :wors10 januari 2012 om 11:19 #17970616idd net intrieur en leuke groep a
als je nog eens zon adres voor mij weet :jerry :jerry :jerry
zal van zelf wel goed komen met het :
“beest van collendoorn”10 januari 2012 om 14:33 #17970617haha ja mooi spul he!!
ach heb zo mijn contacten hahah :angel:thumbup :thumbup
tja goed gaat het wel komen.. maar gaat wel wat langer duren dan in eerste instantie gedacht is door mij..
ivm een overbezette schuur :jerry :jerry10 januari 2012 om 16:27 #17970618overbezette schuur ??? ai das vervelend.
trap anders dat franse visje daaro maar naar buiten haha
(en dat slot gaat volgens mij ook al een dagje opschuiven haha)
10 januari 2012 om 16:44 #17970619keep up the good work :thumb goed bezig kerel kump vast goed met die oranginaaaaaaaaaaaaaaaaa
10 januari 2012 om 22:49 #17970620Heb ook zo n fransoos als winter auto
Maar die kan mooi buiten blijven11 januari 2012 om 16:25 #17970621@eddepet007 wrote:
Heb ook zo n fransoos als winter auto
Maar die kan mooi buiten blijventevens een berghok :D
11 januari 2012 om 17:42 #17970622Ja lag laatst nog intrieur in haha
13 januari 2012 om 16:12 #17970624@ eddy waar is die heen gegaan dan :jerry
maargoed.
van de week het slot van de rechter deur maar is gedemonteerd, en gesloopt.
alle pennetjes opnieuw erin maken, op de andere sleutel.. bleef maar 1 zo’n pennetje over ,, die paste totaaal niet :O :thumbdown
maarja.. het motto ‘vaak bu’j te bange’ erbij gepakt en het laatste pennetje is verdwenen in de prullebak :afronu heb ik nog 2 zwarte verneuqte deurkaarten (box-gaatjes in geprikt).. welke ik dan ook weer enigsinds aantoonbaar wil maken..
zat te denken om die speaker gaasjes(??) erover heen te maken. zodat je het gat niet zo ziet…
verder het stof ff weer netjes strak maken, zorgen dat hij nu wél vast in de deur komt :jerryen dan is mij het interieur toch wel zo’n beetje op :thumbup :thumbup niveau king:
volgende week daar maar is mee bezig…. :angel
nu zit ik nog te twijfelen over de bijrijder stoel/bestuurder stoel…
moet ik de bijrijder stoel er zo in zetten, of het stofje loshalen en op de bestuurderstoel maken?
wat is jullie mening??13 januari 2012 om 16:14 #17970623loshalen idioot !
13 januari 2012 om 20:31 #17970625Effe origineel maken heb ook stoel bij bekleder liggen kijken hoe het wordt
13 januari 2012 om 21:31 #17970626welke bekleder dan eddy?
@thijsje… ben je zwarte stoelen nodig :P kom ze maar snel brengen haha13 januari 2012 om 23:12 #17970627Hier in de buurt heb effe gezocht
Anders was ik naar jou adres gegaan
Want kreeg prijs opgaaf van 1 ste bedrijf a 195 euro ex btw
Denk dan kan ik wel naar drenthe rijden hahaMaar nu wat in jou prijs klasse gevonden leek me beter
14 januari 2012 om 07:34 #17970628:thumb
14 januari 2012 om 11:16 #17970629@Ghanz wrote:
welke bekleder dan eddy?
@thijsje… ben je zwarte stoelen nodig :P kom ze maar snel brengen hahahaha bankje en bijrijder stoel ligt op zolder hier,
en de bestuurder kant zit dr nog in..volgende week zal ik m dr wel eem uut halen ofzo :angel
kun je me n moal helpn met die bestuurder stoel uit mkaar trekken dan?
14 januari 2012 om 11:24 #17970630Laat maar ff weten als je die Recaro hebt laten fiksen, heb er ook nog eentje staan met instapschade.
14 januari 2012 om 19:45 #1797063114 januari 2012 om 19:55 #17970632Ben benieuwd wat het kost om die instapschade te laten repareren. Of om de hele wang te vervangen met die van een bijrijdersstoel bijvoorbeeld. Ik heb een setje waarbij de bijrijdersstoel kapot is (onderste en bovenste wang schade) en ik weet nog niet of dat ik de set repareer of dat ik de hele set verkoop.
14 januari 2012 om 20:30 #17970633wat ik gedaan heb, en tevens bij thijsje de bedoeling :
defecte bestuurderstoel demonteren, dat wil zeggen, uitelkaar halen, en de stof losnemen, van de rugzitting !
hetzelfde met de bijrijderstoel.
vervolgens het zitvlak van de bijrijderstoel nemen als nieuw zitvlak van de bestuurder.
demonteer de huidige montage sledes, en monteer die van de defecte bestuurderstoel terug.
(of wissel de orginelen van plek, links naar rechts)de beide lappen stof, 1x defect links, en eemaal rechts breng je naar de stoffeerder, en geeft hem de opdracht, de stof in het grijze leder te verwijderen en die van de rechter in de linker te monteren. (rechts en links is voor hem herkenbaar door het sleufje voor de stoelkantel bediening.)
paar dagen geduld, en je kunt je nieuwe bestuurderstoelbekleding weer ophalen.
dit weer inelkaar zetten, let op de haakjes en dergelijke. en je stoel is gereed voor gebruik, en als nieuw !
kosten: 5 tientjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.