szr of opc

Forumindex Forums Modellen Astra szr of opc

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265247
    black_astra
      Lid sinds:
      30 November 2010

      Ik zit al een tijdje rond te kijken naar een astra g opc en heb enkele proefritten gemaakt. Nu worden er regelmatig nette opc’s aangeboden dus dat is het probleem niet.
      Ik ben in het bezit van een astra g szr 1.6 8v die het erg goed doet: onderhoudsvriendelijk, weinig kosten, aardig zuinig, geen olieverbruik, makkelijk om aan te sleutelen. Kortom een erg betrouwbare wagen waar nog wel een paar jaar in gereden kan worden zonder veel kosten en hij laat je nooit in de steek.
      Ik ben bang dat als ik een opc neem dat het mij een stuk meer gaat kosten en meer problemen kan krijgen met de auto, of zou dit mee vallen?
      Het rijden in een opc zou wel de omgekeerde wereld zijn

      Hoor graag ervaringen van anderen

      #18228619
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Een G OPC is natuurlijk niet meer de jongste, en worden vaak nogal stevig gereden.

        Ligt er maar net aan wie de eigenaren geweest zijn, en hoe het onderhoudt gedaan is.

        #18228620
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          als je tevreden bent over je koets
          zou ik er een rapper blokje in hangen
          met een gunstige km stand

          #18228621
          Grunn82
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2013

            Ben het eens met Andre_Ede….Ik heb ook een Astra G Opc1 (3e eigenaar) en ik weet sowieso dat de eigenaar voor mij (Gsifreak) er altijd heel zuinig op is geweest en ook de 1e eigenaar heeft er, volgens gsifreak, altijd goed voor gezorgd (dat geloof ik wel aangezien gsifreak niet zomaar auto’s koopt) ….Dus opzich heb ik het geluk een goeie getroffen te hebben met lage km-stand (mijn heeft nu ruim 123.000km op de teller) alleen ik ben in de 4 maand dat ik hem heb overigens wel 1200euro kwijt aan onderhoudszaken (hier bedoel ik geen pechzaken mee of dingen die echt perzee moesten gebeuren) dus ja het kan qua onderhoud wel veel geld kosten, helemaal als je dat door een officiële opel dealer laat doen zoals ik.

            #18228622
            black_astra
              Lid sinds:
              30 November 2010

              @Grunn82 wrote:

              Ben het eens met Andre_Ede….Ik heb ook een Astra G Opc1 (3e eigenaar) en ik weet sowieso dat de eigenaar voor mij (Gsifreak) er altijd heel zuinig op is geweest en ook de 1e eigenaar heeft er, volgens gsifreak, altijd goed voor gezorgd (dat geloof ik wel aangezien gsifreak niet zomaar auto’s koopt) ….Dus opzich heb ik het geluk een goeie getroffen te hebben met lage km-stand (mijn heeft nu ruim 123.000km op de teller) alleen ik ben in de 4 maand dat ik hem heb overigens wel 1200euro kwijt aan onderhoudszaken (hier bedoel ik geen pechzaken mee of dingen die echt perzee moesten gebeuren) dus ja het kan qua onderhoud wel veel geld kosten, helemaal als je dat door een officiële opel dealer laat doen zoals ik.

              Voor dat bedrag kon ik bijna een extra astra kopen:P

              #18228623
              Grunn82
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 December 2013

                Ja inderdaad, maargoed het is dan maar net wat je met je geld wilt doen….de OPC versie is in mijn ogen ook wel speciaal genoeg om dat geld erin te steken mede omdat ik me dat op dit moment kon permitteren maar ik heb je dit gewoon verteld om je een indicatie te geven dat onderhoud wel duur kan zijn…..Ik ben erg blij met die van mij maar ik raad je wel aan om er heel goed over na te denken.

                #18228624
                Firezi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 May 2011

                  Hoeft niet eens perse een OPC te zijn waar je veel geld in moet pompen. Heb zelf een sportversie, netjes van buiten en van binnen, maar ben ook al dik 1500 euro kwijt aan motor aanverwante zaken. Oa nokkenassensor, nieuwe ECU, nieuwe dynamo.

                  Blijft gewoon een feit dat je geluk moet hebben bij het aanschaffen van een auto. Die van mij zag er netjes uit, maar dat wil dus niks over de technische staat zeggen.

                  #18228625
                  danny
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Die van mij is te koop astra g opc arden blue

                    en een auto dient onderhoud te krijgen door een garage of door iemand anders
                    Die van mij heb ik gekocht en heeft me direct een paar honderd euro gekost niet aan achterstallig onderhoud maar aan preventief onderhoud.
                    een auto moet bedrijfszeker en goed zijn
                    Dat ik de mazzel heb gehad dat die ook nog is roestvrij is is pure mazzel
                    enigste wat ik gehad hebt is de koppakking een 2000 km geleden, netjes gerepareerd en rijd weer zonder problemen
                    km stand is nu 226500 geloof ik , maar rijd nog zeer goed zonder olie te verbruiken
                    Nu zijn wij rustige rijders en doen de looks mij meer ls vermogen etc etc
                    Ik denk dat menig opc rijder de 1 op 17 niet haalt met zijn opc

                    #18228626
                    imported_Gsifreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      @Andre_Ede wrote:

                      Een G OPC is natuurlijk niet meer de jongste, en worden vaak nogal stevig gereden.

                      Ligt er maar net aan wie de eigenaren geweest zijn, en hoe het onderhoudt gedaan is.

                      hangt er vanaf met wat je koopt, ik heb toen des tijds mijn opc gekocht van de eerste eigenaar, en motor liep als een zonnetje, heb er toen dik 30DKM in gereden zonder problemen..

                      je moet gewoon heel goed kijken met wat je koopt.

                      opc die ik had was erg goed betrouwbaar, iedereen liep toen te praten over dat de koppakking een kwaal was van die auto’s etc etc..

                      maar ik heb al die problemen niet gehad, want ging er toch heel zuinig mee om, en dat heeft een opc wel nodig, liefde en aandacht

                      #18228627
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        @Firezi wrote:

                        Hoeft niet eens perse een OPC te zijn waar je veel geld in moet pompen. Heb zelf een sportversie, netjes van buiten en van binnen, maar ben ook al dik 1500 euro kwijt aan motor aanverwante zaken. Oa nokkenassensor, nieuwe ECU, nieuwe dynamo.

                        Dat is ook weer een voorbeeld, het is maar net wat je treft, wij hebben o.a. een Sport die dit jaar 15 jaar werd.
                        En al jaren probleemloos en zonder stroringen door de APK en beurten fietst.

                        Heb maar 1 probleem met deze Astra gehad, vlak naar aankoop de ECU, en dat is inmiddels 13 jaar geleden.

                        #18228628
                        FKsport
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2010

                          Mijn OPC rijd ook heerlijk, heb ook onderhoud laten plegen maar dat moet iedere auto…mede ook gedaan omdat ik het goed wil hebben en belangrijk vind dat alles in orde is.

                          Werkelijk het is een genot om een OPC te rijden…
                          Mijne is eventueel te koop ( te vinden in het marktplaatsgedeelte van het forum hier)
                          Dan zie je hoe ik hem heb, en ook zeer zuinig op ben!!)

                          Het blijft een schitterende wagen, en iedere auto heeft onderhoud nodig. Heb er zelf nooit problemen mee gehad, meer preventief onderhoud gedaan om het in absoluut goede staat te houden ;) het blijven toch exclusieve auto die er niet veel meer zijn :)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.