Systeem heeft niet door dat de auto is gestart

Forumindex Forums Modellen Grandland X Systeem heeft niet door dat de auto is gestart

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549734
    Pieter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2024

      Goedemorgen,

      Ik heb een Opel Grandland X uit 2018, werkte prima; plots heb ik verschillende problemen.

      Sinds vorige week;
      – worden echter bij inschakelen van de auto de parkeersensoren, en achteruitrijcamera niet geactiveerd bij het in de achteruit zetten (geen piep, niks)
      – In het entertainment systeem blijft, ook als de auto is gestart, de optie “Auto” onbeschikbaar (hij geeft aan dat ik hiervoor de auto moet inschakelen)
      – Tijdens het rijden gaat het entertainment systeem uit na een tijdje, lijkt na een vaste interval.
      – De koppen op het stuur, om het entertainment systeem te besturen (harder, zachter etc) doen het niet meer.
      – Het entertainment systeem blijft ingeschakeld bij het uitzetten en afsluiten van de auto; die ging voorheen automatisch uit. Ik moet echt de uitknop van het systeem ingedrukhouden.

      Al met al lijkt het alsof het systeem niet meer door heeft dat de auto is ingeschakeld, dat zou alle problemen wel kunnen verklaren; maar wat zou de oorzaak kunnen zijn? Een defect contactslot misschien? De auto start en rijdt wel gewoon.

      Iemand tips?

      Bedankt!

      #18549740
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Daar kom je zelf nooit uit. Ga langs je dealer aan de diagnose stekker. Zij kunnen “misschien” uitlezen wat de oorzaak is. Het kan een kapotte module zijn, maar ook een kabel of sensor storing.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.