Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › swap van 1.4 SZ naar 1.4 SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 10:30 #17255038
ik zou graag een motorswap van 1.4SZ naar 1.4 SE doe,gaat dit zonder problemen of niet.
Waar moet ik opletten en/of mee overzetten?2 februari 2013 om 11:02 #18102453Benzinepomp
Kabelboom
Inlaatspruitstuk
ECUBen vast nog iets vergeten.
Blokken en koppen zijn hetzelfde, alleen misschien nokkenassen niet.2 februari 2013 om 11:14 #18102454Afhankelijk van bouwjaar ook sleutels en sloten van de auto waar de motor/ECU uit kwam.
Anders zit je met de startonderbreker/transponder die roet in het eten gooien.
Als je de motor van een model met transponder in eentje stopt die dat nog niet heeft, moet je ook de interieurkabelboom hebben en de transponder-ring bij het slot.Maargoed, dure grap en veel gedonder voor een paar PKtjes meer, die je ook nog eens problemen op kunnen leveren bij de keuring… Tenminste, je bent een belg, als ik zo het kenteken van je huidige waggie zie…
Denk dat je hetzelfde resultaat wel kan halen met een snelle nokken-as en het afknijpen/restrictie van de benzineretour leiding…Ik denk dat je veel beter deze Corsa kan verkopen en er een met een C14SE voor terug kan kopen. Scheelt kosten en werk.
Zelfs wisselen naar een GSi is goedkoper…2 februari 2013 om 14:10 #18102455ok,thnx voor de info maar hij staat al een week of 3 te koop.Had ook al gedacht aan een 1.6 SZ(R) erin te swappen maar inderdaad in dit APELAND(Belgie) mag niets.
Had mijn oog laten vallen op een Vec i500,maar die eigenaar heeft hem 3 weken geleden total loss gereden.En nu uitkijken naar een Omega 2.5 V6 benzine.Indien ik niets vind,dan alsnog een swap.
Mijn Corsa is een 1.4SZ 9/19982 februari 2013 om 16:24 #18102456Ik zou lekker een nokken-as nemen.
Goedkoper en niet te zien bij een inspectie.Mtech heeft er al een voor 270 euro. http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=600315&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;
2 februari 2013 om 19:25 #18102457ombouwen is niet heeel veel werk hoor maar de regels in Belgie maken het nu eenmaal onmogelijk (om legaal te blijven)
een X16SZ kan wel, moet je alleen de motorcode weghalen en jou motorcode inslaan, geen :agent die dat zo 1-2-3 ziet :thumb2 februari 2013 om 20:50 #18102458@McKaamos wrote:
Ik zou lekker een nokken-as nemen.
Goedkoper en niet te zien bij een inspectie.Mtech heeft er al een voor 270 euro. http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=600315&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dan kan je de nokkenas net zo goed bij catcams halen want daar haalt m-tech ze ook.
vind het trouwens toch al niet zo’n spectaculair ding, als je weet dat een bepaald type 1.4NV al een zelfde noklift heeft als deze sportnokkenas3 februari 2013 om 11:28 #1810245960pk tov 82pk lijkt mij een aardige vermogens winst.
En dat ga je met een nokkenasje in de NZ echt niet halen, die motoren moet je niet tunen.
Je hoeft trouwens geen SE te nemen, kan ook de gehele inlaatspruitstuk, kabelboom etc van een GSi 8klepper nemen.
3 februari 2013 om 11:29 #18102460Ken trouwens de regels niet in Belgie, maar de 14SE is daar toch ook gewoon geleverd in een Corsa B.
Dan kan je hem toch herkeuren op basis van een bestaande type goedkeuring?3 februari 2013 om 15:20 #18102461het is zeker een vermogen verbetering, maar idd.
Onderblokken zijn volgens mij het zelfde op de zuigers en kop na… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.