Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Subwoofer aansluiten op dvdnavigatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2009 om 21:15 #17213458
Beste forumleden,
Ik ben van plan binnenkort een Opel Insignia Sports Tourer te bestellen. Afgelopen weekend heb ik en proefrit gemaakt die me uitstekend is bevallen. Alleen het geluid van het audiosysteem viel me iets tegen. Momenteel heb ik een Pioneer TS-WX77A subwoofer in mijn auto, en ik zou deze dan ook graag in de Insignia monteren. Weet iemand van jullie of deze aan te sluiten is op het DVD800 systeem?
Groeten Sietse
25 oktober 2009 om 22:50 #17541062origineel gepost door snakefield
Beste forumleden,Ik ben van plan binnenkort een Opel Insignia Sports Tourer te bestellen. Afgelopen weekend heb ik en proefrit gemaakt die me uitstekend is bevallen. Alleen het geluid van het audiosysteem viel me iets tegen. Momenteel heb ik een Pioneer TS-WX77A subwoofer in mijn auto, en ik zou deze dan ook graag in de Insignia monteren. Weet iemand van jullie of deze aan te sluiten is op het DVD800 systeem?
Groeten Sietse
Hallo,
Ik heb dit ook al eens gevraagd, maar dit gaat volgens mij niet zo maar, omdat deze daar de aansluitingen niet voor heeft:wtf
Dit heb ik mij ook laten vertellen, omdat ik zelf de DVD800 er nog nooit heb uitgehad, kan ik dit ook niet bevestigen.
Als je de Insignia nog moet bestellen, zou ik overwegen om het INFINITY-Soundsystem er bij te bestellen, dit zou nu erg goed moeten zijn.
Ik zeg nu, omdat de eerste modellen met het INFINITY-Soundsystem last hadden van bijgeluiden (brom/ruis), dit zou vanaf modeljaar 2010 opgelost moeten zijn, modeljaar 2010 word al eenige tijd gebouwd.
De kabelbomen zouden nu beter afgeschermd zijn, dan die van de eerste series.
Groetje, Joche
25 oktober 2009 om 23:04 #17541063Je zou ook een adapter kunnen pakken welke van speaker aansluitingen een RCA out maakt.
Zo iets kost nog geen 20 euro en dan kan je wel een line-out maken.
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15092&hoofdgroep=7&subgroep=141Let wel op dat je bij een Insignia niet zomaar overal spanning ed kunt aftappen ivm het CAN-bus systeem.
Gr. Arjan
25 oktober 2009 om 23:18 #17541064origineel gepost door Juffer1
Je zou ook een adapter kunnen pakken welke van speaker aansluitingen een RCA out maakt.Zo iets kost nog geen 20 euro en dan kan je wel een line-out maken.
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15092&hoofdgroep=7&subgroep=141Let wel op dat je bij een Insignia niet zomaar overal spanning ed kunt aftappen ivm het CAN-bus systeem.
Gr. Arjan
Daar had ik ook al aan gedacht:thumbup, maar ik had het liever vanaf de DVD800, zal hem toch maar eens een keer uit moeten bouwen.
Groetjes, Joche
26 oktober 2009 om 19:39 #17541065Dank voor de input
De subwoofer heeft volgens mij ook een “hi-power” input, waar de speakerkabels rechtstreeks op aangesloten kunnen worden. Ik weet alleen niet of mijn achterspeakers dan nog werken, want dat is wel een vereiste.
@Joche:
Op de edition uitvoering is het infinity sound system niet leverbaar, en ivm milieulabels moet ik een Ecoflex motor rijden… en helaas…. een cosmo wordt te duur. (Dus nu maar een uitgebreide edition met mooie wielen, DVD, leren bekleding en misschien nog sportstoelen).
PS Mocht je de dvd 800 eruit halen… ik hoor het graag!
groeten Sietse
26 oktober 2009 om 20:33 #17541066@ Snakfield : je kan de sub toch parrallel van de achterspeakers afpakken ?
26 oktober 2009 om 21:26 #17541067Houd er rekening mee dat er in de Insignia geen gewone radio meer zit.In het dashboard zit een zgn “silverbox” welke verbonden is dmv kabeltjes naar je bedieningspaneel.Het gehele front is dus alleen maar een bedienings unit.
26 oktober 2009 om 21:57 #17541068origineel gepost door sandro
Houd er rekening mee dat er in de Insignia geen gewone radio meer zit.In het dashboard zit een zgn “silverbox” welke verbonden is dmv kabeltjes naar je bedieningspaneel.Het gehele front is dus alleen maar een bedienings unit.Hallo,
Ja dat wist ik, ik heb hier de EPC, daar staan de onderdelen op.
In ieder geval bedankt voor de info:thumbup
Groetjes, Joche
22 november 2009 om 09:57 #17541069Gewoon achterspeakers lospakken, omvormer naar rca er tussen, 2kanaals voor achterspeakers, en dan doorlussen naar je pioneer actieve sub. Zo heb ik veel bmw´s van een audio voorzien. Je remote draad gewoon aan een geschakelde plus hangen.
7 december 2009 om 18:39 #17541070Uhm… weet wat je je op de hals haalt… het schijnt echt heel lastig te zijn om veranderingen in de audio aan te brengen… op cursus hebben ze gezegd dat wat erin zit niet zomaar aangepast kan worden… ook als je een compleet ander (origineel) systeem erin zet schijnt dat vrijwel onmogelijk te zijn…
Nu weet ik dat ze snel zullen zeggen dat iets niet kan… maar als ik alles achter het dashboard van een Insignia zo heb gezien ben ik bang dat het echt niet gaat lukken…
7 december 2009 om 18:44 #17541071@ Snakfield : je kan de sub toch parrallel van de achterspeakers afpakken ?
Dit is toch gewoon de makkelijkste oplossing??? hoef je niks onder het dash te zoeken..
Alleen achter bij de speakers even draadje vinden en aftappen.
Stroom zou je even moeten kijken waar je dat van kan pakken. En als je op de remote draad stroom zet hoeft ie niet door de radio aangeschakeld te worden.8 december 2009 om 08:14 #17541072ik heb een xetec usc evo bij m’n astra gtc gebruikt, staat nu te koop hier op het forum bij te koop aangeboden, deze kan je hier voor gebruiken, gaf ook geen storingen en werkte perfect, ook de volume regeling van de subwoofer was erg fijn en gaf mooi geluid door. heb er toen verschillende geprobeerd, maar de xetec was lastig aan te komen, maar wel de beste :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.