Subwoofer aansluiten op dvdnavigatie

Forumindex Forums Modellen Insignia Subwoofer aansluiten op dvdnavigatie

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213458
    snakefield
      Lid sinds:
      25 October 2009

      Beste forumleden,

      Ik ben van plan binnenkort een Opel Insignia Sports Tourer te bestellen. Afgelopen weekend heb ik en proefrit gemaakt die me uitstekend is bevallen. Alleen het geluid van het audiosysteem viel me iets tegen. Momenteel heb ik een Pioneer TS-WX77A subwoofer in mijn auto, en ik zou deze dan ook graag in de Insignia monteren. Weet iemand van jullie of deze aan te sluiten is op het DVD800 systeem?

      Groeten Sietse

      #17541062
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door snakefield
        Beste forumleden,

        Ik ben van plan binnenkort een Opel Insignia Sports Tourer te bestellen. Afgelopen weekend heb ik en proefrit gemaakt die me uitstekend is bevallen. Alleen het geluid van het audiosysteem viel me iets tegen. Momenteel heb ik een Pioneer TS-WX77A subwoofer in mijn auto, en ik zou deze dan ook graag in de Insignia monteren. Weet iemand van jullie of deze aan te sluiten is op het DVD800 systeem?

        Groeten Sietse

        Hallo,

        Ik heb dit ook al eens gevraagd, maar dit gaat volgens mij niet zo maar, omdat deze daar de aansluitingen niet voor heeft:wtf

        Dit heb ik mij ook laten vertellen, omdat ik zelf de DVD800 er nog nooit heb uitgehad, kan ik dit ook niet bevestigen.

        Als je de Insignia nog moet bestellen, zou ik overwegen om het INFINITY-Soundsystem er bij te bestellen, dit zou nu erg goed moeten zijn.

        Ik zeg nu, omdat de eerste modellen met het INFINITY-Soundsystem last hadden van bijgeluiden (brom/ruis), dit zou vanaf modeljaar 2010 opgelost moeten zijn, modeljaar 2010 word al eenige tijd gebouwd.

        De kabelbomen zouden nu beter afgeschermd zijn, dan die van de eerste series.

        Groetje, Joche

        #17541063
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Je zou ook een adapter kunnen pakken welke van speaker aansluitingen een RCA out maakt.

          Zo iets kost nog geen 20 euro en dan kan je wel een line-out maken.
          http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15092&hoofdgroep=7&subgroep=141

          Let wel op dat je bij een Insignia niet zomaar overal spanning ed kunt aftappen ivm het CAN-bus systeem.

          Gr. Arjan

          #17541064
          Opel4all
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 August 2006

            origineel gepost door Juffer1
            Je zou ook een adapter kunnen pakken welke van speaker aansluitingen een RCA out maakt.

            Zo iets kost nog geen 20 euro en dan kan je wel een line-out maken.
            http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=15092&hoofdgroep=7&subgroep=141

            Let wel op dat je bij een Insignia niet zomaar overal spanning ed kunt aftappen ivm het CAN-bus systeem.

            Gr. Arjan


            @Arjan
            ,

            Daar had ik ook al aan gedacht:thumbup, maar ik had het liever vanaf de DVD800, zal hem toch maar eens een keer uit moeten bouwen.

            Groetjes, Joche

            #17541065
            snakefield
              Lid sinds:
              25 October 2009

              Dank voor de input

              De subwoofer heeft volgens mij ook een “hi-power” input, waar de speakerkabels rechtstreeks op aangesloten kunnen worden. Ik weet alleen niet of mijn achterspeakers dan nog werken, want dat is wel een vereiste.

              @Joche:

              Op de edition uitvoering is het infinity sound system niet leverbaar, en ivm milieulabels moet ik een Ecoflex motor rijden… en helaas…. een cosmo wordt te duur. (Dus nu maar een uitgebreide edition met mooie wielen, DVD, leren bekleding en misschien nog sportstoelen).

              PS Mocht je de dvd 800 eruit halen… ik hoor het graag!

              groeten Sietse

              #17541066
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                @ Snakfield : je kan de sub toch parrallel van de achterspeakers afpakken ?

                #17541067
                sandro
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Houd er rekening mee dat er in de Insignia geen gewone radio meer zit.In het dashboard zit een zgn “silverbox” welke verbonden is dmv kabeltjes naar je bedieningspaneel.Het gehele front is dus alleen maar een bedienings unit.

                  #17541068
                  Opel4all
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    origineel gepost door sandro
                    Houd er rekening mee dat er in de Insignia geen gewone radio meer zit.In het dashboard zit een zgn “silverbox” welke verbonden is dmv kabeltjes naar je bedieningspaneel.Het gehele front is dus alleen maar een bedienings unit.

                    Hallo,

                    Ja dat wist ik, ik heb hier de EPC, daar staan de onderdelen op.

                    In ieder geval bedankt voor de info:thumbup

                    Groetjes, Joche

                    #17541069
                    tmug
                      Lid sinds:
                      4 July 2007

                      Gewoon achterspeakers lospakken, omvormer naar rca er tussen, 2kanaals voor achterspeakers, en dan doorlussen naar je pioneer actieve sub. Zo heb ik veel bmw´s van een audio voorzien. Je remote draad gewoon aan een geschakelde plus hangen.

                      #17541070
                      OPC Turbo
                        Lid sinds:
                        7 June 2009

                        Uhm… weet wat je je op de hals haalt… het schijnt echt heel lastig te zijn om veranderingen in de audio aan te brengen… op cursus hebben ze gezegd dat wat erin zit niet zomaar aangepast kan worden… ook als je een compleet ander (origineel) systeem erin zet schijnt dat vrijwel onmogelijk te zijn…

                        Nu weet ik dat ze snel zullen zeggen dat iets niet kan… maar als ik alles achter het dashboard van een Insignia zo heb gezien ben ik bang dat het echt niet gaat lukken…

                        #17541071
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          @ Snakfield : je kan de sub toch parrallel van de achterspeakers afpakken ?

                          Dit is toch gewoon de makkelijkste oplossing??? hoef je niks onder het dash te zoeken..
                          Alleen achter bij de speakers even draadje vinden en aftappen.
                          Stroom zou je even moeten kijken waar je dat van kan pakken. En als je op de remote draad stroom zet hoeft ie niet door de radio aangeschakeld te worden.

                          #17541072
                          alphox
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ik heb een xetec usc evo bij m’n astra gtc gebruikt, staat nu te koop hier op het forum bij te koop aangeboden, deze kan je hier voor gebruiken, gaf ook geen storingen en werkte perfect, ook de volume regeling van de subwoofer was erg fijn en gaf mooi geluid door. heb er toen verschillende geprobeerd, maar de xetec was lastig aan te komen, maar wel de beste :afro

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.