Stuurwielbediening kabels radio

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuurwielbediening kabels radio

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18403124
    thomcrielaard
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2020

      Ik ben bezig met het upgraden van mijn radio. Ik wil graag dat de stuurwielbediening blijft werken, dus heb ik gekeken naar hoe zo’n bediening werkt. Dit werkt met een weerstand, bij het indrukken van een knop komt er een bepaalde weerstand tussen de bruine en bruin-groene kabel te staan (zie foto 1).

      1

       

      Dit is ideaal, want dit kan ik direct op mijn radio aansluiten. Ik weet echter niet welke kabels ik moet hebben bij mijn radiostekker. Het gaat om de radiostekker van de CD30 MP3 uit een Opel Corsa C uit 2005. Ik neem aan dat de ene kabel de bruin-groene kabel is, deze staat ook gemarkeerd als SWC (Steering Wheel Control). Ik heb de weerstand tussen deze kabel en de GND gemeten, maar er is geen weerstand (niet verbonden). Mijn concrete vraag: Welke twee kabels moet ik verbinden met mijn radio zodat mijn stuurwielbediening werkt? 

      De stekker van de radio is te vinden op foto 2 en 3.

      3

      2

      #18403196
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Er zijn gewoon adapterkabels te koop om je stuurwielbediening werkend te houden op een aftermarketradio die het ondersteund.

        #18403203
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Welke twee kabels moet ik verbinden met mijn radio zodat mijn stuurwielbediening werkt?

          Geen, kabels vind je in de display stekker.

          #18403216
          thomcrielaard
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2020

            De verloopstekkers kosten tegen de 50 euro. Dat is mij net iets te veel geld. Vandaar dat ik t graag zelf wil doen. Ik weet ook hoe het zit, heb namelijk een elektrotechnische achtergrond. Wil alleen weten hoe de kabels door de auto lopen.

            #18403601
            bbouws
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 January 2019

              [quote quote=18403216]De verloopstekkers kosten tegen de 50 euro. Dat is mij net iets te veel geld. Vandaar dat ik t graag zelf wil doen. Ik weet ook hoe het zit, heb namelijk een elektrotechnische achtergrond. Wil alleen weten hoe de kabels door de auto lopen.[/quote]

              Ik heb die verloopstekker liggen, mocht het niet lukken kan je die van me overnemen voor €30. Laat maar weten. Heb er ook een lead kabel bij voor Alpine radio’s mocht je die toevallig hebben.

              17BFA568-C5EC-4104-A59C-F4DD3DB4A4CE8C1E0302-027D-4E00-B65B-9FD21C009EAA

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.