stuurt vaag

Forumindex Forums Modellen Corsa stuurt vaag

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372103
    cracker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2020

      Hallo allemaal,

      Ik heb van de week een opel corsa bouwjaar 2007 gekocht. Er zitten 17 inch velgen onder en als je gaat rijden dan heeft de auto de neiging om niet rechtdoor te willen maar het geeft je het gevoel dat hij onrustig stuurt.

      Ik heb dit nagevraagd waar ik hem gekocht heb en die man zegt de velgen zijn te groot voor de auto je moet er 16 of 15 inch onder doen. Ik heb dit probleem met mijn vectra van het zelfde bouwjaar niet gehad, hij zei de vectra heeft een andere stuurbekrachtiging. Ik heb hem laten balanseren en uitlijnen maar nog stuurt het niet lekker. Komt het door de velgen? of ligt het aan de stuurbekrachtiging die schijnbaar anders is dan de oudere types?

      enig advies is altijd welkom wat te doen!

      alvast bedankt.

      #18372172
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Wat voor Corsa type is het?

        Een C of een D?

        Ik heb zelf een Corsa D uit 2007 (toen nieuw gekocht) met de originele 16 inch velgen (195-55-16 uit me hoofd) erop en die stuurt vanaf het begin al vaag in de middenstand. Dit is niet op te lossen, dat komt door de programmering van de EPS (electronic power steering).

        Jouw Vectra had een hydraulische stuurbekrachtiging die reageert / werkt heel anders.

        Overigens zijn er ook Corsa D’s verkocht met 17 inch wielen standaard, dus dat mag het probleem niet zijn.

        Wat voor banden heb je er onder (merk)? Heb er nu in de zomer Hankook onder en dat reed alweer heel wat beter dan de nonames die er af kwamen.

        #18372217
        cracker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2020

          Hoi Corsa_gsi

           

          Ik heb een D. Ben er mee naar de opel gegaan alleen om eens navraag te doen en die monteur zei dat ze toen een terughaal actie hadden van dit model omdat er iets met het stuur kollom zou zijn.

          Ik heb gezegd dat ik eerst 16 inch eronder ga doen om te kijken of het probleem dan verminderd zo niet dan laat ik opel ernaar kijken.

          Banden maat weet ik niet uit mijn hoofd, zou ik er naar moeten kijken, of het zomer banden zijn ik zou het je niet kunnen zeggen ben nogal een leek.

          Maar zal eens informeren

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.