Stuurgedrag Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuurgedrag Corsa D

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274098
    grandi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 December 2013

      Goedemorgen allemaal!

      Ik ben een nieuweling hier op het forum, maar hopelijk willen jullie mij toch helpen. :)
      Op het moment ben ik op zoek naar een andere auto en er is mij een Corsa D aangeboden voor een zacht prijsje.
      Nu heb ik een proefritje gemaakt en alles werkt netjes, alleen het stuurgedrag vond ik merkwaardig.

      Wanneer je stuurt heb je tussen 11 en 1 uur op je stuur geen tot nauwelijks geen reactie van de auto.
      Draai je het stuur verder door dan wordt het sturen steeds zwaarder, tot je naar het einde toe echt flink kracht moet zetten.
      Zeker even steken met straatje keren is flink spierballen werk.
      Ook als je na een bocht het stuur door je handen terug wil laten glijden, draait het extreem langzaam terug, waardoor je zelf hem terug moet draaien.

      Is dit iets wat typisch Corsa D gedrag is of is het mogelijk een mechanisch probleem?
      Hopelijk kunnen wat D-rijders mij wat inzicht geven.

      Alvast heel erg bedankt!

      Groeten,

      Johan

      #18300998
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Hoort niet bij een d corsa, heb er tijdje 1 gereden, 1.3 dieseltje en deze stuurde goed en de hele stuurweg soepel, misschien een eps probleem wat de c en b corsa ook hadden 99/100 keer was het 2 potentiaal meterstjes(variabele weerstanden/potmetertjes) er tussenin solderen afstellen en gaan met die banaan!, ik zou tegen de verkoper zeggen laat de auto uitlijnen en kijk eens naar de banden, spanning draairichting profiel

        #18300999
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Moet wel zeggen dat er een wereld van verschil zit tussen de eerste D Corsa qua stuurgedrag en de latere facelift versies!

          #18301000
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            @Corsa_GSi wrote:

            Moet wel zeggen dat er een wereld van verschil zit tussen de eerste D Corsa qua stuurgedrag en de latere facelift versies!

            Dat klopt. Maar nooit dat je aardig kracht moet zetten.
            Heb veel met d corsa’s gereden. En geen enkel heeft dit stuur gedrag.

            Behalve dan een corsa met stuurbekrachtiging problemen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.