Stuurbekrachtiging probleem astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Stuurbekrachtiging probleem astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228609
    Int3nz0
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Hoi ik zit met een probleempje…eigenlijk mijn zus zit met een probleem want het is haar wagen. Vooraleer ik de wagen blind naar een garage breng dacht ik eventjes hier te vragen of iemand raad heeft.
      Ze was naar het werk aan het rijden, opeens springt het waarschuwingslampje van de batterij aan. Een halve minuut later valt haar stuurbekrachtiging uit en enkele seconden later de hele wagen. Nu starte de wagen natuurlijk niet meer, alle lichtjes lichten wel nog op maar de wagen gaf geen kick, de lichtjes flikkerden allemaal ook het naaldje van de toerenteller etc gingen op en af zonder reden.
      Ik naar daar gereden andere batterij in de wagen gestoken en de auto starte zonder problemen. Had eerst geprobeert de wagen met startkabels te starten maar lukte ook niet. Nu met een andere batterij geen probleem maar de stuurbekrachtiging ligt nog altijd uit en ik moet zeggen het is verdomd zwaar om zo te rijden laat staan dat het mijn zusje zou lukken :(
      Iemand enig idee? vind raar dat de wagen zo maar uitvalt terwijl ze aan het rijden is. Maar ik ben dan ook een leek als het op astra aankomt aangezien ik een Toyotafanaat ben :D
      Grtz
      Seba

      #17761575
      Int3nz0
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Oh ja de wagen is een Astra-G-CC T98 van bouwjaar 2002
        thx

        #17761576
        arjanaj
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 November 2010

          dynamo laad de accu niet meer bij!!! en hoofd zekering onder de motor geknapt!!!

          #17761577
          arjanaj
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 November 2010

            dynamo laad de accu niet meer bij!!! en hoofd zekering onder de motor geknapt!!!

            #17761578
            arjanaj
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              motorkap bedoel ik!!!:D

              #17761579
              benoben
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                ik denk ook aan de dynamo. Heb ongeveer hetzelfde gehad, en toen is de dynamo vernieuwd.

                #17761580
                GSI Racer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 June 2009

                  ik gok ook op de dynamo.

                  brand er geen lampje van de stuurbekrachtiging?
                  is de bekrachtiging al elektrisch bij deze auto of nog met olie?

                  anders ff uit laten lezen bij een garage.
                  misschien dat er een storing in het systeem zit (dan wel alleen als de bekrachtiging elektrisch bedient wordt)

                  #17761581
                  Int3nz0
                    Lid sinds:
                    17 November 2010

                    ok bedankt voor de antwoorden! heb geen idee of de bekrachtiging elektrisch of met olie is. Is nu al donker buiten en kan het niet meer controleren. Hoe zie ik dit het snelst?
                    thx

                    #17761582
                    AsconaC20NE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 December 2004

                      jij hebt met olie, maar zal elektronisch worden aangestuurd.

                      snelste kun je dat zien in het donker is als je de auto op contact zet en er brand een lampje EPS (Electronic Power Steering).

                      Ik gok ook de dynamo hoor, je kunt zo de laadstroom (laten) meten. Is het dat niet, dan kan het ook nog zijn dat jou riem slipt en daardoor de dynamo (en stuurbekrachting) niet aandrijft.

                      #17761583
                      Dano1.6_8V
                        Lid sinds:
                        13 May 2010

                        Zo te zien denkt iedereen hierboven hetzelfde als ik denk, dus ik gok dat het niet echt nodig is, om mijn bedenkingen hierbij te zetten! Hahaha!
                        Wat is een forum toch een mooie uitvinding.

                        #17761584
                        Int3nz0
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          ok bedankt jongens vandaag gaat ie de garage in. Als ze nu zeggen de dynamo moet vervangen worden kan ik gerust zijn dat ze mijn zus niet in het zak zetten.
                          Thx

                          #17761585
                          xladage
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2008

                            Volgens mij kan de pomp ook los van de dynamo vervangen worden, maar dat weet ik niet zeker.
                            Ik zou iig de hele dynamo vervangen, voor die paar euro

                            #17761586
                            Int3nz0
                              Lid sinds:
                              17 November 2010

                              hoeveel kan dit kosten als ik hem binnenbreng? enig idee? ruw geschat natuurlijk.

                              #17761587
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                stuurbekrachtiging bij Astra G is electrohydraulisch,dat houdt in dat eigenlijke stuurbekrachtiging op olie werkt maar de pomp is electrisch,dus niet meer aangedreven door een riem.
                                dynamo vervangen bij de Opel zal denk ik tussen de 250 en 350 euro kosten,ruw geschat

                                #17761588
                                Justdoit
                                  Lid sinds:
                                  16 November 2010

                                  Ik heb hetzelfde gehad, stuurbekrachtiging werkte niet meer en evenlater brandde het lampje van m’n accu ook.. dynamo kapot en stuurbekrachtigingsolie leeg.. kostte me 191 euro incl arbeidsloon en btw.. (Volgens mij ben ik wel gematst..:p)

                                  #17761589
                                  alainossen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 August 2006

                                    Even over het topic,Her reservoir van de stuurbekrachtiging hoe vol moet dit zijn want zie namelijk geen lijntje waar je heem moet kijken. Kan iemand me vertellen tot hoeveel die vol moet zijn? of een foto met lijntje hoe hoog hij moet zijn?

                                    Dank je

                                    Groeten alain

                                    #17761591
                                    pizza
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 February 2006

                                      Onze Astra G X20XEV Caravan van 1999 heeft hetzelfde euvel.
                                      De stuurbekrachtiging is een aantal malen uitgevallen.
                                      Bij het uitvallen ging de acculampje ook branden.
                                      Bij de eerste keer viel zelfs de binnenverlichting en de radio uit.
                                      Heb de accu en de dynamo laten doormeten door de dealer en daaruit bleek dat beide goed waren.
                                      Het oliepijl van de stuurbekrachtiging is op pijl.
                                      Maak deze week een afspraak bij de dealer om te kijken waar het probleem vandaan komt.

                                      #17761590
                                      thereaper
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 March 2011

                                        Meestal is het inderdaad de dynamo,
                                        als de dynamo kapot is schakelt de stuurbekrachtiging zelf uit,
                                        kun je makkelijk zelf meten,
                                        spanning op de accu meten, moet meer als 12v zijn,
                                        dan auto starten, en nogmaals meten spanning moet dan nu zo rond de 13 tot 14 volt zitten, dus altijd hoger als spanning voor het starten.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.