Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuurbekrachtiging probleem astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2010 om 16:42 #17228609
Hoi ik zit met een probleempje…eigenlijk mijn zus zit met een probleem want het is haar wagen. Vooraleer ik de wagen blind naar een garage breng dacht ik eventjes hier te vragen of iemand raad heeft.
Ze was naar het werk aan het rijden, opeens springt het waarschuwingslampje van de batterij aan. Een halve minuut later valt haar stuurbekrachtiging uit en enkele seconden later de hele wagen. Nu starte de wagen natuurlijk niet meer, alle lichtjes lichten wel nog op maar de wagen gaf geen kick, de lichtjes flikkerden allemaal ook het naaldje van de toerenteller etc gingen op en af zonder reden.
Ik naar daar gereden andere batterij in de wagen gestoken en de auto starte zonder problemen. Had eerst geprobeert de wagen met startkabels te starten maar lukte ook niet. Nu met een andere batterij geen probleem maar de stuurbekrachtiging ligt nog altijd uit en ik moet zeggen het is verdomd zwaar om zo te rijden laat staan dat het mijn zusje zou lukken :(
Iemand enig idee? vind raar dat de wagen zo maar uitvalt terwijl ze aan het rijden is. Maar ik ben dan ook een leek als het op astra aankomt aangezien ik een Toyotafanaat ben :D
Grtz
Seba17 november 2010 om 16:45 #17761575Oh ja de wagen is een Astra-G-CC T98 van bouwjaar 2002
thx17 november 2010 om 17:10 #17761576dynamo laad de accu niet meer bij!!! en hoofd zekering onder de motor geknapt!!!
17 november 2010 om 17:10 #17761577dynamo laad de accu niet meer bij!!! en hoofd zekering onder de motor geknapt!!!
17 november 2010 om 17:11 #17761578motorkap bedoel ik!!!:D
17 november 2010 om 18:07 #17761579ik denk ook aan de dynamo. Heb ongeveer hetzelfde gehad, en toen is de dynamo vernieuwd.
17 november 2010 om 18:21 #17761580ik gok ook op de dynamo.
brand er geen lampje van de stuurbekrachtiging?
is de bekrachtiging al elektrisch bij deze auto of nog met olie?anders ff uit laten lezen bij een garage.
misschien dat er een storing in het systeem zit (dan wel alleen als de bekrachtiging elektrisch bedient wordt)17 november 2010 om 19:29 #17761581ok bedankt voor de antwoorden! heb geen idee of de bekrachtiging elektrisch of met olie is. Is nu al donker buiten en kan het niet meer controleren. Hoe zie ik dit het snelst?
thx17 november 2010 om 23:44 #17761582jij hebt met olie, maar zal elektronisch worden aangestuurd.
snelste kun je dat zien in het donker is als je de auto op contact zet en er brand een lampje EPS (Electronic Power Steering).
Ik gok ook de dynamo hoor, je kunt zo de laadstroom (laten) meten. Is het dat niet, dan kan het ook nog zijn dat jou riem slipt en daardoor de dynamo (en stuurbekrachting) niet aandrijft.
18 november 2010 om 08:07 #17761583Zo te zien denkt iedereen hierboven hetzelfde als ik denk, dus ik gok dat het niet echt nodig is, om mijn bedenkingen hierbij te zetten! Hahaha!
Wat is een forum toch een mooie uitvinding.18 november 2010 om 10:50 #17761584ok bedankt jongens vandaag gaat ie de garage in. Als ze nu zeggen de dynamo moet vervangen worden kan ik gerust zijn dat ze mijn zus niet in het zak zetten.
Thx18 november 2010 om 11:30 #17761585Volgens mij kan de pomp ook los van de dynamo vervangen worden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou iig de hele dynamo vervangen, voor die paar euro18 november 2010 om 15:26 #17761586hoeveel kan dit kosten als ik hem binnenbreng? enig idee? ruw geschat natuurlijk.
18 november 2010 om 17:31 #17761587stuurbekrachtiging bij Astra G is electrohydraulisch,dat houdt in dat eigenlijke stuurbekrachtiging op olie werkt maar de pomp is electrisch,dus niet meer aangedreven door een riem.
dynamo vervangen bij de Opel zal denk ik tussen de 250 en 350 euro kosten,ruw geschat22 november 2010 om 15:29 #17761588Ik heb hetzelfde gehad, stuurbekrachtiging werkte niet meer en evenlater brandde het lampje van m’n accu ook.. dynamo kapot en stuurbekrachtigingsolie leeg.. kostte me 191 euro incl arbeidsloon en btw.. (Volgens mij ben ik wel gematst..:p)
24 januari 2011 om 21:48 #17761589Even over het topic,Her reservoir van de stuurbekrachtiging hoe vol moet dit zijn want zie namelijk geen lijntje waar je heem moet kijken. Kan iemand me vertellen tot hoeveel die vol moet zijn? of een foto met lijntje hoe hoog hij moet zijn?
Dank je
Groeten alain
2 januari 2012 om 15:11 #17761591Onze Astra G X20XEV Caravan van 1999 heeft hetzelfde euvel.
De stuurbekrachtiging is een aantal malen uitgevallen.
Bij het uitvallen ging de acculampje ook branden.
Bij de eerste keer viel zelfs de binnenverlichting en de radio uit.
Heb de accu en de dynamo laten doormeten door de dealer en daaruit bleek dat beide goed waren.
Het oliepijl van de stuurbekrachtiging is op pijl.
Maak deze week een afspraak bij de dealer om te kijken waar het probleem vandaan komt.2 januari 2012 om 17:40 #17761590Meestal is het inderdaad de dynamo,
als de dynamo kapot is schakelt de stuurbekrachtiging zelf uit,
kun je makkelijk zelf meten,
spanning op de accu meten, moet meer als 12v zijn,
dan auto starten, en nogmaals meten spanning moet dan nu zo rond de 13 tot 14 volt zitten, dus altijd hoger als spanning voor het starten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.