stuurbekrachtiging pomp + hoge toeren bij koppeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum stuurbekrachtiging pomp + hoge toeren bij koppeling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347598
    jeantje1987
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 August 2017

      beste mensen, ik ben hier net nieuw dus mocht ik een topic verkeerd hebben geplaatst hoor ikd at graag.
      ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Vectra B uit 2000. rijd heerlijk en is een prima wagen, maar er komt een schurend geluid vanuit mn motor ruim en om precies te wezen denk ik vanaf mijn stuurbekrachtiging pomp. ik vroeg me af is dit makkelijk te vervangen of is het een duur rotgeintje?.

      en buiten dat heb ik het volgende probleem, als ik een stukje aan het rijden ben en ik moet stoppen bijv. bij een stoplicht dan gaan de toeren iets omhoog en dan weer netjes stationair, da zelfde doet ie ook als ik moet schakelen, je trapt de koppel in, toeren omhoog, schakelt laat de koppel los en de toeren doen weer “normaal” wat kan hiervan de oorzaak en het liefst de oplossing wezen? alvast hartelijk bedankt!! :)

      #18347626
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        zo een geluid kan van alles zijn, zoals u omschrijft is het dus ook niet zeker dat het die pomp is.
        ik zou dat eerst goed nakijken en dan even het olie pijl van de stuurbekrachtiging nakijken.
        en er zit een verschil in makkelijk of moeilijk vervangen of duur en goedkoop, dus wat wil u nu weten daarvan?

        dat toerental kan vervuiling zijn, ik zou er een injector reiniger eerst indoen en dan kijken of dat helpt.

        #18348703
        jeantje1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 August 2017

          ik heb de stuurbekrachtiging olie even in de gaten gehouden, dat veranderd niks, ik weet zeker dat de herrie vanaf de pomp komt garage zegt dat de lager mogelijk overleden is, is dit makkelijk te vervangen?
          en wat de hoge toeren betreft, alleen injector reiniger of wat kan ik nog meer het beste schoonmaken?

          #18348722
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Gasklephuis en stappenmotor reinigen.
            Is meestal de oorzaak van toeren problemen.
            Stappenmotor regelt je stationair.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.