straalwerkzaamheden c20xe Dietrich Concept

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling straalwerkzaamheden c20xe Dietrich Concept

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253307
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      ik heb een straalcabine gekocht voor mijn nieuwe project dietrich concept II

      we gaan nu alles perfect maken

      ik ben begonnen met het blok te demonteren en alles schoon te maken

      daarna ben ik alles aan het stralen en dat werkt perfect alles komt er mooi schoon uit en dan kan het zo gespoten of gepolijst of verchromed worden

      hier wat foto’s van mijn straalwerkzaamheden


      mijn straal kassie


      blokkie eruit


      alle onderdelen mooi appart


      en begonnen met wat te stralen

      hier nog meer foto’s van het stralen


      geglaspareld


      en geglaspareld dan is hij weer als nieuw

      ook geglaspareld

      #18080760
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Zo dat ziet er heel erg goed uit, kun je niet tegen schuren nog buiten het feit dat je dan nooit in bepaalde hoekjes kunt komen. Wordt weer een mooi project!

        #18080761
        Dietrich Concept
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2004

          thanks ed

          #18080762
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Mooi ding. Gaat dat een beetje met zo’n kleine compressor? De krukas poelie had ik niet gedaan, wordt ie ruw van met alle risico’s van dien?

            #18080763
            Dietrich Concept
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2004

              krukaspoelie is al weer glad hoor desnoods nog even polijsten en klaar nog gladder dan nieuw

              #18080764
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                En de compressor? Is dat te doen? Ik lijk dezelfde te hebben en volgens de straalcabine gegevens komt mijn compressor te kort.

                #18080765
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ziet er mooi uit, alleen heb je sommige gegalvaniseerde gepassiveerde onderdelen gestraald en die gaan nu roesten als de rambam als je ze niet coat…. Maar lees net dat je eea gaat verchromen?

                  #18080766
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    ja wordt verchromed

                    en de compressor die ik heb kan het mooi bijhouden voor de hobby

                    je moet geen uren alchterelkaar gaan stralen

                    maar kwa lucht houd hij het wel bij hij zakt niet in

                    #18080767
                    giuliettaevo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2006

                      Ik zou maar uitkijken met het glasparelen van motoronderdelen zoals kleppendeksels… Hoe goed je het ook schoonmaakt er blijft bijna altijd wel een korreltje achter dat vervolgens in je smeersyteem terecht kan komen en daar schade aanricht. :(

                      In ieder geval alles heel goed spoelen en schoonmaken… Je zou ook kunnen overwegen met soda te stralen, dat lost op in de olie en richt in ieder geval geen schade aan. ;)

                      Het wordt wel mooi straks onder de kap. :thumb

                      #18080768
                      teamwaldseinjonge
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2012

                        hallo dietrich zag op het forum een oude bekende van opel club noord. leuk project dat straalen nog steeds fanatiek met de opel hobby.
                        ik sleutel nog steeds wat met de manta’s en d kadett zal eens proberen foto’s te plaatsen van mijn auto’s..
                        ga nog wel naar treffens blijft leuk..succes met je project zal het blijfen volgen
                        word vast mooi net als je vorige auto’s
                        groetjes uit woudsend renee…witte manta i240….

                        #18080769
                        Dietrich Concept
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 December 2004

                          @giuliettaevo wrote:

                          Ik zou maar uitkijken met het glasparelen van motoronderdelen zoals kleppendeksels… Hoe goed je het ook schoonmaakt er blijft bijna altijd wel een korreltje achter dat vervolgens in je smeersyteem terecht kan komen en daar schade aanricht. :(

                          In ieder geval alles heel goed spoelen en schoonmaken… Je zou ook kunnen overwegen met soda te stralen, dat lost op in de olie en richt in ieder geval geen schade aan. ;)

                          Het wordt wel mooi straks onder de kap. :thumb

                          ik straal nu ook met soda ja dat is beter voor het schoonmaken inderdaad

                          maar dit klepdeksel kan geen kwaad

                          daar zitten geen rare hoekjes aan waar glasparels kunnen blijven liggen
                          en heb hem net in de vaatwasser gehad en nu is hij brandschoon

                          andere dingen doe ik inderdaad met soda

                          maar dingen die je moet verchromen moeten wel goed schoon zijn

                          de verchromens glasparelen de onderdelen ook meestal

                          #18080770
                          Dietrich Concept
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 December 2004

                            @teamwaldseinjonge wrote:

                            hallo dietrich zag op het forum een oude bekende van opel club noord. leuk project dat straalen nog steeds fanatiek met de opel hobby.
                            ik sleutel nog steeds wat met de manta’s en d kadett zal eens proberen foto’s te plaatsen van mijn auto’s..
                            ga nog wel naar treffens blijft leuk..succes met je project zal het blijfen volgen
                            word vast mooi net als je vorige auto’s
                            groetjes uit woudsend renee…witte manta i240….

                            he renee

                            ja alles goed hier he en ja blijft hobby he

                            mijn oude is niet meer jammer genoeg

                            maar bij deze weer hetzelfde als de oude alleen nog beter
                            alles moet nu strak en met veel chrome onder de kap

                            hij wordt ongeveer hetzelfde als mijn oude

                            #18080771
                            Jurgen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2007

                              Wat voor compressor heb je er achter staan? dus inhoud tank, max bar, en opbrengst in L/min? Ben rustig op zoek naar een compressor waar ik onder andere zulke dingetjes mee kan doen. Onderdeeltjes zien er prima uit hoor! :thumb

                              #18080772
                              Bkadratt
                                Lid sinds:
                                23 November 2012

                                Hey Dietrich,

                                Ik vond het al zo stil rond je Concept. Ik heb toen nog heel vaak op je site gekeken maar werd eigenlijk niet geupdate. Maar dus een nieuwe ben benieuwd of ik je ook weer zie rijden.

                                groeten,

                                Rinse

                                oh en mijn username is BKadratt omdat mijn broer een B kadett heeft gekocht en mijn oude gegevens niet meer te vinden waren.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.