stotterende motor>lijkt vrijwel verholpen

Forumindex Forums Modellen Manta stotterende motor>lijkt vrijwel verholpen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17726184
    Dolmans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2009

      ik ga eerst zorgen dat ie weer rijdt en dan zal ik kijken of ik het aandurf om de kleppen te stellen

      ben bang dat ik wat stuk maak met mijn twee linkerhanden :P

      moet ik wat meer tijd voor nemen en als ik dan toch bezig ben, wil ik de kleppendeksel beetje opknappen. daar is toch speciale lak/verf voor, of niet?


      @opelkees
      : ga er vanuit dat Budel wel gaat lukken. was toch al van plan alleen zondag te gaan, heb zaterdag al volgeboekt met andere zaken

      #17726185
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        speciale lak voor t kleppendekseltje..??

        heb hier dat spul van motip gebruikt.. eerst kaal gemaakt tot op het
        blanke staal, vervolgens keurig in de primer… waarna er kleur op gekomen is, en afgewerkt
        met blanke lak.

        dus ja.. speciaal.. nee nie echt :D

        #17726186
        Dolmans
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2009

          heb ondertussen ook verdelerkap en kabel naar bougie vervangen.
          loopt nu een stuk beter.
          nog niet helemaal perfect. als ik gas loslaat houdt ie af en toe wat in.

          #17726187
          Dolmans
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 June 2009

            hij blijft niet lekker lopen. :mad:

            als ik op constante snelheid rijd loopt ie schoksgewijs, met name rond de 50-60 km/u, maar ook bij hogere snelheden, maar dan minder erg.

            heb ondertussen vervangen:
            bougies, 2 bougiekabels, verdelerkap en kabel naar bobine
            heb ook motorcleaner gebruikt

            iemand nog een idee?

            brandstofpomp?
            toch eerst kleppen stellen?

            oftewel hellup!

            #17726188
            Tomvt
              Lid sinds:
              2 July 2004

              andere 2 bougiekabels ook vervangen?? Hoe is ie bij vollast?? Als ie dat wel goed doet hoef je niet naar de brandstofpomp/filter te kijken. Mar 2 bougiekabels vervangen heeft niet zo’n zin, als de andere 2 ook een beetje slecht zijn bljft ie slecht lopen natuurlijk… Ook als je de kleppen niet stelt kun je niet zeggen dat t probleem daar niet in zit, als deze erg fout staan kan ie ook gaan stotteren…\gr tom

              #17726189
              The_Undertaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 April 2006

                Je zegt dat ie ook tikt, waar komt dat geluid vandaan? Toevallig bij je in-/uitlaatspruitstuk?

                En zoals Tom al zegt, ook even de andere t bougiekabels vervangen.

                Kleppen stellen zit ik niet meteen aan te denken, als het probleem ineens plotseling opkomt.

                #17726190
                Dolmans
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 June 2009

                  dan ga ik van de week eerst maar eens die andere kabels vervangen
                  hopelijk helpt het

                  #17726191
                  Dolmans
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 June 2009

                    update:

                    ondertussen vervangen:
                    bougies, alle bougiekabels, verdelerkap, kabel naar bobine,
                    filter behorend bij brandstofpomp en als laatste de bobine zelf vervangen
                    Die laatste vervanging gaf het meeste (positieve) effect, die andere zaken amper. Kan natuurlijk een combinatie geweest zijn.
                    Maar, ok, het probleem is nu bijna helemaal weg, af en toe houd ie wel nog een beetje in. vooral als motor warm is en bij lagere snelheden, rond 50.

                    Ik laat het voorlopig zo, november moet ie voor APK e.d., dan laat ik hem ook afstellen. Misschien is het dan definitief opgelost.

                    In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken :thumbup:thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.