Forumindex › Forums › Modellen › Manta › stotterende motor>lijkt vrijwel verholpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 20:07 #17726184
ik ga eerst zorgen dat ie weer rijdt en dan zal ik kijken of ik het aandurf om de kleppen te stellen
ben bang dat ik wat stuk maak met mijn twee linkerhanden :P
moet ik wat meer tijd voor nemen en als ik dan toch bezig ben, wil ik de kleppendeksel beetje opknappen. daar is toch speciale lak/verf voor, of niet?
@opelkees: ga er vanuit dat Budel wel gaat lukken. was toch al van plan alleen zondag te gaan, heb zaterdag al volgeboekt met andere zaken9 september 2010 om 20:22 #17726185speciale lak voor t kleppendekseltje..??
heb hier dat spul van motip gebruikt.. eerst kaal gemaakt tot op het
blanke staal, vervolgens keurig in de primer… waarna er kleur op gekomen is, en afgewerkt
met blanke lak.dus ja.. speciaal.. nee nie echt :D
16 september 2010 om 09:57 #17726186heb ondertussen ook verdelerkap en kabel naar bougie vervangen.
loopt nu een stuk beter.
nog niet helemaal perfect. als ik gas loslaat houdt ie af en toe wat in.18 september 2010 om 09:44 #17726187hij blijft niet lekker lopen. :mad:
als ik op constante snelheid rijd loopt ie schoksgewijs, met name rond de 50-60 km/u, maar ook bij hogere snelheden, maar dan minder erg.
heb ondertussen vervangen:
bougies, 2 bougiekabels, verdelerkap en kabel naar bobine
heb ook motorcleaner gebruiktiemand nog een idee?
brandstofpomp?
toch eerst kleppen stellen?oftewel hellup!
18 september 2010 om 12:18 #17726188andere 2 bougiekabels ook vervangen?? Hoe is ie bij vollast?? Als ie dat wel goed doet hoef je niet naar de brandstofpomp/filter te kijken. Mar 2 bougiekabels vervangen heeft niet zo’n zin, als de andere 2 ook een beetje slecht zijn bljft ie slecht lopen natuurlijk… Ook als je de kleppen niet stelt kun je niet zeggen dat t probleem daar niet in zit, als deze erg fout staan kan ie ook gaan stotteren…\gr tom
18 september 2010 om 15:49 #17726189Je zegt dat ie ook tikt, waar komt dat geluid vandaan? Toevallig bij je in-/uitlaatspruitstuk?
En zoals Tom al zegt, ook even de andere t bougiekabels vervangen.
Kleppen stellen zit ik niet meteen aan te denken, als het probleem ineens plotseling opkomt.
18 september 2010 om 16:35 #17726190dan ga ik van de week eerst maar eens die andere kabels vervangen
hopelijk helpt het29 september 2010 om 17:10 #17726191update:
ondertussen vervangen:
bougies, alle bougiekabels, verdelerkap, kabel naar bobine,
filter behorend bij brandstofpomp en als laatste de bobine zelf vervangen
Die laatste vervanging gaf het meeste (positieve) effect, die andere zaken amper. Kan natuurlijk een combinatie geweest zijn.
Maar, ok, het probleem is nu bijna helemaal weg, af en toe houd ie wel nog een beetje in. vooral als motor warm is en bij lagere snelheden, rond 50.Ik laat het voorlopig zo, november moet ie voor APK e.d., dan laat ik hem ook afstellen. Misschien is het dan definitief opgelost.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken :thumbup:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.