Storing Z19DTH P2279

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Storing Z19DTH P2279

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270932
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Ik heb een astra h mmet een z19dth motor er in (ik post het even hier omdat er hier meer 1.9 kennis aanwezig is ;)). Hij gaf al meerdere malen een p2279 storing waardoor de motor in noodloop ging, ik heb daarop alles gecontroleerd wat ik dacht dat er mee te maken kon hebben, turboslangen, egr klep, gasklep, turbosensor, wervelkleppen (het stangetje zit er nog op) en heb het ook allemaal schoongemaakt. Nu lijkt de storing weg te zijn maar gaat wel het lampje van het uitlaatgassysteem branden en houd hij nog enorm in af en toe (alsof de turbo niet meedraait, al is het geen noodloop). Weet iemand waar dit aan kan liggen?

      #18276999
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Hey,

        Check ook je:

        1. vacuum slangen op poreusheid.
        2. Interkoeler op lekkage
        3. onderste interkoeler slangen. (kun je alleen vanaf de onderkant bij)

        Heb je een diesel partikel filter er tussen?

        Groet jraaf

        #18277000
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Ik heb de vacuum slangen gecontroleerd en zo op het oog lijken ze nog goed te zijn, zitten er soms een paar specifieke tussen die het eerder begeven? De intercooler en slangen zien er ook goed uit al zou ik hem wel een keer kunnen laten afpersen. De auto heeft geen roetfilter. Het lampje van de uitlaatgassen brandt overigens constant. Hij rookt overigens ook niet meer dan anders terwijl ik dat wel zou verwachten bij een lek inlaattraject. Misschien nog meer tips?

          Wat me overigens ook opviel toen de p2279 nog voorkwam dat deze tijdens het rijden ook weer wegging en weer terugkwam zonder de auto opnieuw te starten, de motor ging dan af en toe ook weer uit de noodloop.

          #18277001
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Lees de egr en wervelkleppen eens uit met de opcom.
            Ben benieuwd of die nog wel helemaal open/dicht gaan ondanks dat je ze hebt schoongemaakt. En de wervelkleppen die weer gangbaar zijn is geen garantie voor een goede werking.
            Mijn tip als je nog lang plezier van het blok wilt hebben is de wervelkleppen en erg verwijderen.

            Groet jraaf.

            #18277002
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Na alles schoongemaakt te hebben lijken de fouten nu weg te zijn enkel is er een nieuwe voor teruggekomen. Tijdens het rijden gaat af en toe het motormanagement lampje aan en is het vermogen weer weg. Na een paar seconde gaat het lampje weer uit en rijdt de auto weer normaal. Als ik hem uitlees krijg ik de code ” P0500-74 speedsignal”. In eerste instantie zou ik zeggen dat dit er niks mee te maken heeft maar het is wel erg toevallig. Kent iemand dit probleem?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.