Storing uitvallen meters in dashboard

Forumindex Forums Modellen Corsa Storing uitvallen meters in dashboard

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235359
    stoeprand
      Lid sinds:
      8 April 2011

      Ik heb sinds kort tijdens het rijden het volgende.
      Ineens gaat het handrem lampje branden en vallen de benzine meter en toerental meter uit en in het display is niet meer te lezen in welke versnelling (easytronic) die staat en de km stand ook niet.
      Tijdens het rijden gaat dan ineens het handrem lichtje weer branden en gaan de meters weer omhoog en is het display weer af te lezen (uiteraard gaat het handrem lichtje dan weer uit, want hij staat niet op de handrem.)
      Dit proces kan een paar keer per rit gebeuren (aan/uit/aan/uit etc)
      Ik heb ook een keer geprobeerd de wagen aan de kant te zetten en opnieuw te starten, dit lukte toen niet. Na 5 minuten kon ik hem weer starten.
      Opel dealer gebeld deze weet niet wat het probleem is en volgens hem een niet voorkomende probleem.
      Ik ben in bezit van Opel Corsa C uit 2002

      Weet iemand wat het probleem is en hoe het te verhelpen is.

      Thanks

      #17852567
      OrangeArrow
        Lid sinds:
        18 February 2007

        hmm, dan zal de stekker in het instrument/klok niet goed zitten… Even het instrument eruit halen, en direct in het instrument steken (zit origineel in het dashboard geschoven, zie je vanzelf als het los is wat ik bedoel). Het niet aanslaan is hiermee ook te verklaren, het instrument is nl. onderdeel van de immo kring…

        #17852568
        nexus6
          Lid sinds:
          7 September 2010

          klopt ,komt wel vaker voor bij de corsa c’s,bekende stekker probleem,heb je niet toevallig je lampjes vervangen ervoor ?

          #17852569
          stoeprand
            Lid sinds:
            8 April 2011

            Ik heb niet toevallig de lampjes vervangen (wel ongeveer 6 maanden geleden)
            Ik had al een idee dat een stekkertje los zat. Nu heb ik net geen 2 linkerhanden, dus is probleem makkelijk te verhelpen. Er staat even het dashboard eruit draaien, betekend dit dat ik met een schroevendraaier en wat geduld de klus zo kunnen klaren.

            #17852570
            nexus6
              Lid sinds:
              7 September 2010

              tellerbak eruit halen is niet zo moeilijk als je even ergens een How-To ervan op trommelt vooral bij de C scheelt dat je je hendeltjes
              richting en licht heel gemakkelijk kan los klikken waardoor je de tellerbak er nog makkelijker uit kan halen ,de stekker zelf kan
              ook los gehaald worden om hem er daarna goed in te kunnen klikken op zijn plaats.
              en je hebt geen schroeven draaier nodig maar een Torx set ,de helle corsa en denk de meeste opels zitten met TorX in elkaar.
              schroeven draaier heb je wel nodig om b.v van die lipjes open of dicht te maken.
              ben zelf vrij nieuw op deze site dus weet niet of ze hier een How-To hebben,weet ze wel van een andere site,weet niet of
              ik verwijzingen naar anderen site’s mag geven.

              in ieder geval alvast succes :)
              de mijne moet er ook weer uit de dag teller geeft vreemde tekens ,en ligt ook aan de stekker :(

              #17852571
              MichelledV
                Lid sinds:
                15 February 2012

                Ik heb precies het zelfde probleem :swear
                Is het probleem bij jou ‘stoeprand’ opgelost na het nagaan van de stekkers?

                Alvast bedankt voor je reactie

                #17852572
                nexus6
                  Lid sinds:
                  7 September 2010

                  nee bij mij is niet opgelost alleen nog erger geworden nadat ik er ook nog iets heb laten doorbranden door het vergeten van het contact te halen tijdens het wisselen van ledjes,heb inmiddels wel een andere teler bak waar ik niks aan had i.v.m met start blokkeer code.

                  #17852573
                  manta1
                    Lid sinds:
                    25 October 2009

                    iemand anders nog ideën het corsa’tje van het meissie heeft het zelfde probleem alle meters vallen uit en handremlampje gaat branden, een paar tellen later gaan de meters weer aan en handremlampje gaat uit. corsa’tje is van 2001.

                    #17852574
                    nexus6
                      Lid sinds:
                      7 September 2010

                      wat ik weet is dat je de combi-tellerbak echt goed er in terug moet moet duwen en hier en daar wordt gezegt er vervolgens een stomp op te
                      geven zodat die goed op zijn plaats zit,je kan het ook bij de garage laten opnieuw lijmen spuiten ze er een soort kit in waardoor die niet meer
                      los kan ,kost wel iets van 50 euro,maar is wel het probleem opgelost.

                      #17852575
                      manta1
                        Lid sinds:
                        25 October 2009

                        dus het zit hem puur dat de stekker los zit/ trilt. en is dat een corsa kwaal??

                        #17852576
                        nexus6
                          Lid sinds:
                          7 September 2010

                          ja bij de C komt het wel vaker voor.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.