Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Storing radio Corsa D 2011
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 december 2019om 16:02 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2019 om 19:36 #18369866AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste leden, ik zal me even voorstellen. Ik ben Fred 42 en woonachtig in de Achterhoek. Altijd Frans en Japans gereden en sinds kort eigenaar van mijn eerste Opel. Een Vectra C 1.8 wel te verstaan uit 2005 met een kleine 145.000 op de teller. En wil het niet dat een paar weken later we voor de vrouw ook een opel gekocht hebben een Corsa D 1.4 colour edition uit 2011. Nou hebben we met die laatste een vreemde klacht. Als je de radio aan hebt onder het rijden en de verlichting gaat aan (automatisch) dan begint de radio wat te storen. Dit word bijvoorbeeld erger als je dan aan het stuur draait. Dan valt zowat de gehele ontvangst weg. Als je de verlichting uit hebt vind ik het ontvangst ook niet geweldig maar is het niet zo storend. Krijg zelf het idee dat het aan een massa punt van de motor kan liggen of bijvoorbeeld aan de dynamo. Lijkt op het moment dat er stroomverbruikers ingeschakeld worden het veel erger te worden. Verlichting/stuurbekrachtiging/etc etc. Auto is uit 2011 1.4 Benz. Met kleine 150.000 op de teller. Iemand een idee?
Mvg Fred
13 november 2019 om 22:27 #18369875Chinese nep radio? Of gewoon originele?
13 november 2019 om 22:49 #18369878AnoniemLid sinds:
1 January 1970Auto is volledig orgineel inclusief de radio.
28 november 2019 om 19:24 #18370198AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vanmiddag stuk wezen rijden met de Corsa, storing word steeds erger. Nu valt het geluid helemaal weg en je hoort de toerental van de motor dan hard over de speakers. En zo ineens doet die het weer normaal. En als ik het licht dan uitschakelt (wat normaal automatisch gaat aan en uit) dat lijkt het probleem minder of zelfs weg te zijn. Iemand nog een idee? Ook viel me op als ik mijn garage binnen rijd en de radio staat daar aan in de garage dat daar de radio ook enorm begint te storen. Doe ik de motor dan uit is het ontvangst van de radio in de garage ook weer normaal. Zou het iets met de dynamo kunnen zijn dat daar een ontstoorder op zit wat defect is of iets? Hoop op jullie input in deze.
Mvg Fred
1 december 2019 om 21:49 #18370233Xenon verlichting erin?
1 december 2019 om 21:55 #18370234AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi Haasje17,
Nee ook geen xenon en geen led koplampen…nou ik er over nadenk er zit wel led lampjes in de kentekenplaat verlichting. Die kan ik wel even loskoppelen en kijken of die interventie veroorzaken.
2 december 2019 om 23:20 #18370278Geen andere aftermarket electronica in of aan de auto?
3 december 2019 om 09:20 #18370285AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee voor de rest niets anders aan de auto behalve dan die kentekenplaat led verlichting de Rest is alles orgineel.. Zal die led verlichting morgen even loskoppelen dan heb ik de auto weer hier. En kijken wat er dan gebeurt.
Gr Fred
3 december 2019 om 14:35 #18370289Misschien de accu ontkoppellen en weer aansluiten en kijken wat het resultaat is
5 december 2019 om 17:19 #18370333Klinkt als dynamo-ruis. Dit kan de dynamo zijn maar vaak heeft het een andere oorzaak, slechte bekabeling, aftermarked spul, lampen, radio ect… Je geeft aan dat het erger word als je je verlichting aanzet, dit zijn best wel behoorlijke stroomverbruikers 55 watt per voorlamp al.. deze auto heeft eps(electrische stuurbekrachting), als je stilstaat en aan het stuur draait links rechtoms helemaal hoor je dat ook even een ruis? Als je de blazer volle bak openzet stoort de radio dan ook even? Met het open van beide electrische ramen tegelijkertijd ook een ruis hoorbaar?
8 december 2019 om 16:02 #18370387AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dank jullie wel voor jullie antwoorden, probleem is boven water. Vandaag met stilstaande motor en op contact radio aangezet. Geen storing, verlichting ingeschakeld en direct storing. Nu hetzelfde met lopende motor. In Drl stand (verlichting uit) geen storing, verlichting aan op stadslicht direct storing. Ik de kenteken verlichting los gekoppeld, dit was de enige modificatie die gedaan was door led units erin te zetten en storing was weg, zowel met stilstaande als met lopende motor. De orginele houders er weer in met gloeilampen ook geen storing meer. Dus toch de led-units die interventie hadden op de radio. Dus toch door een modificatie aan het verlichting systeem problemen gekregen.
Gr Fred
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.