Storing Mokka

Forumindex Forums Modellen Mokka Storing Mokka

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337896
    Rick Hofland
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2017

      Hallo,

      Even een korte voorstelronde, ik ben Rick , 31 jr kom uit Zwolle.

      Ik heb een schade Opel Mokka 2016 (4000km) gekocht uit duitsland, betreft een hagelschade auto, met rondom aanrijdingsschade.

      Auto is nu gerepareerd maar heeft een aantal hardnekkige rare storingen. Namelijk;
      Voorkant
      -leeslampjes voorkant links en rechts werken niet, (“deurlamp” werkt wel gewoon)
      -Achteruitrijdcamera werkt niet meer ( schakeld wel op de radio met rijrichtingboogjes , alleen zwart beeld)
      -En het achteruitrijdlicht werkt niet. (Lampje is ok en parkeersensoren werken wel gewoon)

      Ik weet vrij zeker dat alle zekeringen/ stekkers aangesloten en ok zijn.

      Hemel met
      Bijhorende kabelboom is gedemonteerd geweest, en plaatwerk rondom vervangen. Ik ben een vrij secure afbouwer, dus kan me niet voorstellen dat ik ergens een stekker ben vergeten…

      Is er iemand die deze 3 dingen iets zegt? Degene met de goude tip of in de juiste richting kan bij mij een kratje bier ophalen..

      Gr Rick

      #18370741
      Marrik
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 December 2019

        Hallo Rick,

        wij hebben na herstelling hagelschade van onze Mokka x 2017 identiek dezelfde storing.

        Heb jij ondertussen een oplossing gevonden voor dit toch wel vervelende probleem?

        hopelijk kan je ons verder helpen.

        met vriendelijke groeten,

        Marrik

        #18370813
        Rick Hofland
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2017

          Hoi Marrik,

           

          hebben wij vorige week niet telefonisch contact gehad? Bij mij was het een zekering die kapot was. Wat ik me nog kan herinneren was het een zekering bovenin de zekeringkast onder het stuur. Deze stond niet in het boekje beschreven.

           

          gr Rick

          #18370844
          Marrik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 December 2019

            Hallo Rick,

            Het zal waarschijnlijk de garagist geweest zijn die u telefonisch heeft gecontacteerd, hij is ook al weken op zoek nr dit vervelende probleem. Nu met de feestdagen staat de Mokka in de garage, hopelijk ligt de oorzaak hier ook bij deze “verborgen” zekering en kan het nu snel opgelost worden.

            Dank voor de (hopelijk) nuttige info en ik hou u zeker op de hoogte!

            Grtz, Marrik

            #18370852
            Rick Hofland
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2017

              Dat zou mooi zijn! Ik denk dat jullie hetzelfde probleem hebben.

              Wat ook nog kan zijn, is dat het de bovenste zekeringen zijn in de zekeringkast achter het dashboard/ stuur volgens mij staan deze niet in het boekje of onjuist in het boekje. 1 van deze zal dan kapot zijn. Hier kom je ook zeer slecht bij.

              #18371477
              Marrik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 December 2019

                Hallo Rick, zoals beloofd laat ik u effe weten dat het mysterie is opgelost!

                Bij het terug monteren van “de hemel” (binnenbekleding plafond) en de zonnekleppen werd er bij het vastvijzen van één van de zonnekleppen de bedrading geraakt die in verbinding stond met achteruitrijcamera-lichten bepaalde binnenverlichting etc. Dit gaf natuurlijk kortsluiting met al de nare gevolgen vandien. (ook zekering op “verborgen plek” liet het afweten natuurlijk).

                Gelukkig waren we nog omnium verzekerd en heeft ons niets gekost.

                Eind goed, al goed!

                Dank voor de info!

                Grtn,

                Marrik

                #18371559
                Rick Hofland
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 January 2017

                  :toppie: Heel goed!!! Fijn dat het gelukt is!

                   

                  gr Rick

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.