Storing Meriva Z16XEP

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Storing Meriva Z16XEP

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257785
    Toestra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2010

      Ik heb bij een Meriva A Z16XEP uit 2006 2 storingen, welke een verband met elkaar lijken te hebben.

      Wanneer het motorstoringslampje gaat branden, kan ik de radio (CD30MP3) niet meer bedienen via het stuur of de radio. Soms valt de radio zelfs uit… Als het motorstoringslampje niet brand, dan werkt de radio/bediening wel weer.

      De foutcode welke bij het uitlezen werd verkregen (P0170), heeft betrekking op de LMM of de lambda-sensor. Een andere foutcode verkrijgen ze niet…
      Ik heb de foutcode eerst laten verwijderen, maar deze is tezamen met bovenstaand probleem weer teruggekomen.
      Nu heb ik eerst maar een nieuwe LMM besteld…

      De monteur kan echter geen samenhang tussen de beide storingen verklaren en mij wordt nu geadviseerd om ook de radio te vervangen. (Waar vervolgens ook een leuk :???: prijskaartje aan hangt.)

      Zijn jullie bekent met een soortgelijk probleem?

      #18143564
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        In eerste instantie ga ik mee met de monteur dat er eigenlijk geen samenhang is tussen de radio en het motorstoringslampje.

        Hij zou dit volgens mij makkelijk moeten kunnen simuleren door tijdens het stationair draaien de LMM even los te koppelen om te kijken of de radio dan ook wegvalt.

        Cd30MP3 kosten niet de hoofdprijs en worden volgens mij redelijk vaak 2de hands aangeboden. Wel opletten dat de radio die je koopt is uitgeleerd en afgemeld uit de oude auto anders heb je daar niks aan. Wellicht dat iemand jou even een radio kan lenen om het te testen ?

        Ik heb eventueel wel een CD30mp3 uit een Astra H.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.