Storing koelvin,help

Forumindex Forums Modellen Astra Storing koelvin,help

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339030
    Angelo Mostafa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2017

      Beste opelfans en deskundigen,

      Voor het eerst bevind ik me op een opel forum. Omdat ik sinds kort eigenaar mag noemen van een astra G 2001 1.6 16v 74kw z16xe.

      Ik heb een probleem, enga proberen deze zo goed mogelijk te omschrijven.

      Op de dag dat ik me auto ophaalde en naar huis reed, reed ik op een file in, en tijdens het terugschakelen en afremmen vielde auto uit, al rollend naar de vluchtstrook. De autowilde niet meer starten. Motortemperatuur goed, niet overhit. Alle vloeistofpeilenook goed. Na een tijd stil gestaan te hebbenstarten lopen. Ik ben automonteur en heb dan de auto ook uitgelezen, motorstoringslampje ging ok niet branden enheeft ook niet gebrand. Het enige wat hij aangaf aan storingen was dat de toerental koelvin ontbreekt en dat dit permanent is. Echter draaitme radiator fan naar behoren. Had toen nog niet aan de airco gedacht. Storingen gewist en weergaan rijden. Ging eve goed.totdat ik in eenzelfde situatie kwam, afremmen voor stoplicht , uitvallen en nietmeer willen starten. Anwb gebelt en die kwam en kon de auto direct starten.:/ vaag. Uitgelezen door anwb, en wederom die koelfan toerental ontbreekt. Ook vertelde anwbme dat krukassensor vaak stuk gaat maar dat hijdaar dan geen storing opgeeft omdat opel compu snel wist. Op me werk krukas sensor verv. Egr gereinigd, en beurt gegeven. Weer uitgelezen, en weer die storing van me koelfan, maarja ik dacht daar kan hij niet abrupt van uitvallen.