Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Storing koelvin,help
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 februari 2017om 12:46 door Angelo Mostafa.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2017 om 11:19 #18339030
Beste opelfans en deskundigen,
Voor het eerst bevind ik me op een opel forum. Omdat ik sinds kort eigenaar mag noemen van een astra G 2001 1.6 16v 74kw z16xe.
Ik heb een probleem, enga proberen deze zo goed mogelijk te omschrijven.
Op de dag dat ik me auto ophaalde en naar huis reed, reed ik op een file in, en tijdens het terugschakelen en afremmen vielde auto uit, al rollend naar de vluchtstrook. De autowilde niet meer starten. Motortemperatuur goed, niet overhit. Alle vloeistofpeilenook goed. Na een tijd stil gestaan te hebbenstarten lopen. Ik ben automonteur en heb dan de auto ook uitgelezen, motorstoringslampje ging ok niet branden enheeft ook niet gebrand. Het enige wat hij aangaf aan storingen was dat de toerental koelvin ontbreekt en dat dit permanent is. Echter draaitme radiator fan naar behoren. Had toen nog niet aan de airco gedacht. Storingen gewist en weergaan rijden. Ging eve goed.totdat ik in eenzelfde situatie kwam, afremmen voor stoplicht , uitvallen en nietmeer willen starten. Anwb gebelt en die kwam en kon de auto direct starten.:/ vaag. Uitgelezen door anwb, en wederom die koelfan toerental ontbreekt. Ook vertelde anwbme dat krukassensor vaak stuk gaat maar dat hijdaar dan geen storing opgeeft omdat opel compu snel wist. Op me werk krukas sensor verv. Egr gereinigd, en beurt gegeven. Weer uitgelezen, en weer die storing van me koelfan, maarja ik dacht daar kan hij niet abrupt van uitvallen.
Weer gaan rijden einde straat, uitvallen, maar toen wel gelijk weer kunnen starten. Ik gelijk terug uitgelezen en alleen die ene storing kwam omhoog van me koelvin toerental. Toen maar is geen kijken naar me airco, airco leeg, pomp schakeld dusniet in dan. Geen genoeg werkdruk. Afgevuld ennog steeds geen resultaat, airco werkt niet, pomp schakelt niet en me condensorfan doet niks? Nu ben ikzover dat ik denkdat het ligt aan me aansturings module naar die fans toe want dat is electrisch, endeze zou defect moeten zijn.
Nu mijn vraag, kan het zo zijn dat me autozo raar uitvalt omdat hij hetsignaal mist van mijn condensorfan? En die module waar zit dat ding? Ik ben ffeinde raad aub jongens help me.
Mvg angelo mostafa
19 februari 2017 om 11:47 #18339036lees `m eens uit met opcom i.p.v. een universele uitlees apparaat.. en drop de foutcode hier op het forum.. maar is dat makkelijk anders is het voor ons ook gis werk…
aanstuur module voor je fans is een vierkant blokje aan je koelfan paneel.. zit er tussen in…
en je motor zou moeten kunnen draaien met een nietwerkende airco…
bij de airco kan zijn dat je magneetspoel kapot is.. die zijn los verkrijgbaar en over te zetten..19 februari 2017 om 11:55 #18339040Beste bart, dankje wel voor je reactie, zit de module tussen de fans in aan de onder of bovenkant? En ik weet niet hoe ik hier fotos kan plaatsen, heb hem denk ik al gevonden, ikbeschik niet over opcom en woon in ijsselstein heeft u tips wie mij kan helpen hieraan,? En ja het rare is dus dat dit uitvallen niet dagelijks is en of vaak gebeurt. En weet ookniet de ofdat het verband heeft met elkaar, het uitvallen en de aircofan die niet draait.
Zon magneetkoppeling waar haal ik die? En of moet ik me pomp gewoon vervangen? Want dan zit ikzowiezo goed denk ik?
19 februari 2017 om 12:09 #18339041een magneet spoel kun je via http://www.fsrs-opelwebshop.nl o.a. bestellen en de compressor van de airco hoeft hiervoor niet vervangen te worden..
opcom kun je via aliexpress of dx.com bestellen.. kost een paar 10tjes en werkt vele malen makkelijker dan een universele OBD2 lezer
19 februari 2017 om 12:13 #18339042Helemaal top bart, dank je wel ik zal is ronskijken voor zon opcom vertouw ali niet zo.
Ben beetje huiverig als ik die spoel vervang dat ie het alsnog niet doet, is prijsverschil groot tussen complete pomp en alleen de spoel?19 februari 2017 om 12:21 #18339044ja… scheelt minimaal al 400 euro.. airco compressors zijn best duur.. en zo`n losse spoel kost iets van 60 tot 90 euro..
19 februari 2017 om 12:28 #18339046Ik had het al gezien ja , zeker proberen waard omeerst die speol te vervangen, bedankt, btw heb jij nog enig idee wat betrefd dat,rare uitvallen? Of moet ik hem dan echt eerst uitlezen?
19 februari 2017 om 12:39 #18339049je kunt de vacuüm slangen nalopen.. als die lek zijn wil je motor ook uitvallen.. maar dit is dan vaker dan het af en toe wat je beschrijft..
zo vanaf een scherm is het lastig met zoeken.. maar zoals gezegd.. wellicht dat je met opcom meer te weten komt.. je kan met opcom ook waardes van motor componenten uitlezen.. waaronder lambda waardes e.d.19 februari 2017 om 12:46 #18339050Ook met universeel kan ik naar de waardes kijken, mapsensor lambda actuators en sensoren mapsensor en alles maar ik ben kwa diagnose een amateur hahaah.
Ikga maandag nog is aan de slag goed voor me ervaring, heeft u tips waar ik het inzoeken moet? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.