Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › storing klopsensor
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 15 juli 2021om 13:05 door
Jantaxi020.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2009 om 20:44 #17210353
hallo.
de klacht is eigenlijk dat ik vermogen mis….
heb storing (geen foutcode) in klopsensor gedeelte.
iig hij regelt 3graden bij als ik hem uitlees.
het varieert onder de cilinders. dus tijdje is het 1, duurt het ff is het 2 of 3 of 4….. en juist als ik hem opnieuw start is vaak andere cilinder aan de beurt die bij geregeld word.ben al ff aan het zoeken geweest maar kwam geen eigenaardigheden tegen.
heb al is eerder draadje kapot gehad nabij de ecu, die gesoldeerd en geen problemen mee gehad. (had toen boven de 4000rpm helemaal geen vermogen meer)
tank altijd 98 (Voor zover het nog te krijgen is).
ps. wat ik laatst onderweg een keer had.
toerenteller danste wat raar. en even later sloeg de motor uit.
na ff moeilijk doorstarten sloeg die wel aan en liep weer perfect.Ga morgen eerst is BDP sensor vervangen en brandstoffilter.
jullie nog meer tips? moet morgen eigelijk wel racen…… maar wil dan wel storings vrij rijden!!
25 juni 2009 om 21:10 #17491846vervang meteen je klopsensor zelf en je kabelboom
29 juni 2009 om 03:44 #17491847hoe kan je met een ontsteking met verdeelkap je ontsteking per cilinder regelen?? Is dr al verbetering sw? Heb je de octaanstekker en zn bedrading al gecontroleerd?
29 juni 2009 om 05:52 #17491848Misschien wat ver gezocht:
Lekke kop pakking, hierdoor koelvloeistof in de verbranding ruimte, hierdoor wel degelijk serieus een klop die aanwezig is ?
29 juni 2009 om 14:32 #17491849octaanstekker werkt prima. kan je ziet met uitlezen dat ie veranderd.
heb inmiddels lmm – bdp sensor – bougies – 2x klop sensor en kabel boom+andere ecu geprobeerd. nog het zelfde…
heb kan natuurlijk zijn dat de motor echt pingelt maar daar ga ik niet vanuit. ik hoor niks en voel geen rare dingen. behalve dat ik vermogen mis (neem aan door die knock correctie?)
ik zit me te bedenken dat ik het pas merk sinds ik mn 4-1 spruitstuk er op heb zitten. dus ik ff googlen en komt dit tegen:
http://www.extreme-machines.nl/forum/viewtopic.php?t=25460&sid=fa76d9aebf305ec8994d2318db6f0a42
maar! heb toen ook me distributie riem gedaan. en verstelbare nokkenas poulies gemonteerd. Ik reed eerst nog met originele poulies en heb de verstelbare poulies exact zelfde positie gezet als de originelen, en distributie staat op tijd.
deze nokkenassen/poulies moet ik nog laten afstellen maar ben daar nog niet aan toe gekomen.iemand verder nog tips? heb net andere bougies gehaald van Bosch ga dezen zometeen nog proberen. zou eventueel origineel spruitstuk er nog op kunnen zetten, maar dan moet ik de uitlaatlijn weer aanpassen :(
29 juni 2009 om 19:36 #17491850hmmm….
vanavond weer ff bezig geweest en vond hem beetje naar benzine ruiken onder de kap.
ik ff zoeken en kwam op verstelbare brandstofdruk regelaar uit. ff gedemonteerd zodat ik goed er bij kon. me broertje gevraagt om te starten barst ie me uit elkaar :fy1
deze is dus al niet goed geweest denk ik. daar zal ik nu ff nieuwe voor bestellen :hmmz
zou dit de oorzaak zijn?:hmmz
29 juni 2009 om 20:15 #17491851zou zomaar kunnen. als de brandstofdruk niet juist is zal de motor ook niet lkkr lopen
29 juni 2009 om 20:33 #17491852origineel gepost door folkyc20xe
hoe kan je met een ontsteking met verdeelkap je ontsteking per cilinder regelen?? Is dr al verberot sw? Heb je de octaanstekker en zn bedrading al gecontroleerd?De motronic weet wanneer hij inspuit en onsteekt per cilinder.
dus als hij gaat kloppen weet hij bij welke cilinder….
de tech1 geeft dit aan.1 juli 2009 om 16:07 #17491853heb andere regelaar gevonden, zal zo is monteren en proberen…..:)
EDIT: probleem is idd nu opgelost :thumbup
2 september 2009 om 22:49 #17491854ik heb een beetje vergelijkbaar probleem…
maar rij nog met de originele regelaar… wellicht kan daar ook iets aan zijn? (waardoor die zijn druk niet meer haalt?)
ik wil eerst maar even een andere originele gaan proberen om te kijken of er dan nog een paar verloren paardjes van stal komen:(
weet iemand of je storing in je klopsensor kan hebben zonder dat je lampje aangaat? (is ongeveer de enige sensor die ik nog niet heb losgehad :)
15 juli 2021 om 13:05 #18426239Mijn opel agila is vorig jaar bij de opel dealer geweest voor het vervangen van de klopsensor.
Nu brand ie weer,de Anwb zei gebruikt u de goede benzine, dus E5 en geen E10, na 3 tankbeurten gaat het licht van de klopsensor uit.
Nu 4x getankt met E5 en nog brand ie.
Voor dat ik weer 170 euro uitgeef aan de garage vraag ik of iemand hier mee bekend is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.