storing klopsensor

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) storing klopsensor

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210353
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    hallo.

    de klacht is eigenlijk dat ik vermogen mis….

    heb storing (geen foutcode) in klopsensor gedeelte.
    iig hij regelt 3graden bij als ik hem uitlees.
    het varieert onder de cilinders. dus tijdje is het 1, duurt het ff is het 2 of 3 of 4….. en juist als ik hem opnieuw start is vaak andere cilinder aan de beurt die bij geregeld word.

    ben al ff aan het zoeken geweest maar kwam geen eigenaardigheden tegen.

    heb al is eerder draadje kapot gehad nabij de ecu, die gesoldeerd en geen problemen mee gehad. (had toen boven de 4000rpm helemaal geen vermogen meer)

    tank altijd 98 (Voor zover het nog te krijgen is).

    ps. wat ik laatst onderweg een keer had.

    toerenteller danste wat raar. en even later sloeg de motor uit.
    na ff moeilijk doorstarten sloeg die wel aan en liep weer perfect.

    Ga morgen eerst is BDP sensor vervangen en brandstoffilter.

    jullie nog meer tips? moet morgen eigelijk wel racen…… maar wil dan wel storings vrij rijden!!

    #17491846
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    vervang meteen je klopsensor zelf en je kabelboom

    #17491847
    folkyc20xe
    • Topics 20
    • Reacties 434
    Lid sinds:
    13 February 2005

    hoe kan je met een ontsteking met verdeelkap je ontsteking per cilinder regelen?? Is dr al verbetering sw? Heb je de octaanstekker en zn bedrading al gecontroleerd?

    #17491848
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4076
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Misschien wat ver gezocht:

    Lekke kop pakking, hierdoor koelvloeistof in de verbranding ruimte, hierdoor wel degelijk serieus een klop die aanwezig is ?

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17491849
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    octaanstekker werkt prima. kan je ziet met uitlezen dat ie veranderd.

    heb inmiddels lmm – bdp sensor – bougies – 2x klop sensor en kabel boom+andere ecu geprobeerd. nog het zelfde…

    heb kan natuurlijk zijn dat de motor echt pingelt maar daar ga ik niet vanuit. ik hoor niks en voel geen rare dingen. behalve dat ik vermogen mis (neem aan door die knock correctie?)

    ik zit me te bedenken dat ik het pas merk sinds ik mn 4-1 spruitstuk er op heb zitten. dus ik ff googlen en komt dit tegen:

    http://www.extreme-machines.nl/forum/viewtopic.php?t=25460&sid=fa76d9aebf305ec8994d2318db6f0a42

    maar! heb toen ook me distributie riem gedaan. en verstelbare nokkenas poulies gemonteerd. Ik reed eerst nog met originele poulies en heb de verstelbare poulies exact zelfde positie gezet als de originelen, en distributie staat op tijd.
    deze nokkenassen/poulies moet ik nog laten afstellen maar ben daar nog niet aan toe gekomen.

    iemand verder nog tips? heb net andere bougies gehaald van Bosch ga dezen zometeen nog proberen. zou eventueel origineel spruitstuk er nog op kunnen zetten, maar dan moet ik de uitlaatlijn weer aanpassen :(

    #17491850
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    hmmm….

    vanavond weer ff bezig geweest en vond hem beetje naar benzine ruiken onder de kap.

    ik ff zoeken en kwam op verstelbare brandstofdruk regelaar uit. ff gedemonteerd zodat ik goed er bij kon. me broertje gevraagt om te starten barst ie me uit elkaar :fy1

    deze is dus al niet goed geweest denk ik. daar zal ik nu ff nieuwe voor bestellen :hmmz

    zou dit de oorzaak zijn?:hmmz

    #17491851
    Bug Killer
    • Topics 18
    • Reacties 370
    Lid sinds:
    29 March 2008

    zou zomaar kunnen. als de brandstofdruk niet juist is zal de motor ook niet lkkr lopen

    #17491852
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    origineel gepost door folkyc20xe
    hoe kan je met een ontsteking met verdeelkap je ontsteking per cilinder regelen?? Is dr al verberot sw? Heb je de octaanstekker en zn bedrading al gecontroleerd?

    De motronic weet wanneer hij inspuit en onsteekt per cilinder.
    dus als hij gaat kloppen weet hij bij welke cilinder….
    de tech1 geeft dit aan.

    #17491853
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    heb andere regelaar gevonden, zal zo is monteren en proberen…..:)

    EDIT: probleem is idd nu opgelost :thumbup

    #17491854
    macoe16v
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 286
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik heb een beetje vergelijkbaar probleem…

    maar rij nog met de originele regelaar… wellicht kan daar ook iets aan zijn? (waardoor die zijn druk niet meer haalt?)

    ik wil eerst maar even een andere originele gaan proberen om te kijken of er dan nog een paar verloren paardjes van stal komen:(

    weet iemand of je storing in je klopsensor kan hebben zonder dat je lampje aangaat? (is ongeveer de enige sensor die ik nog niet heb losgehad :)

    #18426239
    Jantaxi020
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 2
    Lid sinds:
    15 June 2020

    Mijn opel agila is vorig jaar bij de opel dealer geweest voor het vervangen van de klopsensor.

    Nu brand ie weer,de Anwb zei gebruikt u de goede benzine, dus E5 en geen E10, na 3 tankbeurten gaat het licht van de klopsensor uit.

    Nu 4x getankt met E5 en nog brand ie.

    Voor dat ik weer 170 euro uitgeef aan de garage vraag ik of iemand hier mee bekend is.

     

     

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.