Storing in Electrisch systeem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Storing in Electrisch systeem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    BlackBeauty44
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 4

Maandag, 19 april 2021, met een probleemmelding naar de garage gegaan. Op het dashboard stond de melding: “storing electrisch systeem” en het steeksleutel-lampje bleef branden. Bij de dealer werd de foutcode uitgelezen (kapot Start-Relais) en gevraagd of ik de auto voor reparatie wilde laten staan. Omdat verder alles het nog deed, heb ik de auto weer meegenomen met de afspraak dat ik een seintje kreeg als het probleem verholpen kon worden. Na 10 dagen wilde de auto echter niet meer starten en bleek de accu, zo goed als, leeg. Met startkabels de auto weer aan de praat gekregen en naar de dealer gereden. Toen bleek dat er nog geen enkele actie ondernomen was en het onderdeel nog besteld moest worden. Na een paar dagen en vervanging van het start-relais bleek het probleem toch dieper te zitten. Na verdere probleemanalyse, in samenspraak met Opel-Nederland, bleek er een volgend onderdeel vervangen te moeten worden. Echter bleek dit onderdeel op “backorder” te staan en (voorlopig?) niet leverbaar. De Grandland staat dus nu al sinds 29 april bij de dealer, zonder zicht op wanneer ik weer kan gaan rijden, c.q. vakantie kan gaan plannen.

20210418_190115[1]

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3004

Chip crises. En welke onderdeel is dat?

------------------------------------------------------
    Clearing the Fault Memory fixes Nothing
    Drive your diagnostic by data and not by the parts cannon!

jopsa
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 193

Bij mij kwam “storing automatisch remsysteem” op het display.  Auto valt uit en gaat in stuurslot………………. levensgevaarlijk

Ook achterzetel verwarming die niet werkt en melding gekregen dat er nog niks aan verholpen kan worden….  ????  Na 2 jaar….

Verder nog heel wat miserie hier.

Maar………. morgen bijeenkomst bij de dealer met gerechterlijk expert en advocaten en mezelf

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3004

Auch!

didap
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11

Sinds een week start mijn auto niet meer in eerste instantie. Ontgrendeling gaat goed, maar de spiegels komen niet naar buiten. In de auto kan ik op ‘start’ drukken, maar geen reactie. Uiteindelijk (hoe lang het duurt varieert van een minuut tot een paar minuten) start de auto uiteindelijk wel en gaan de spiegels pas naar buiten. Ik krijg dan de foutmelding ‘controleer de mistlampen’ en het oranje steeksleutel lampje blijft branden. Dat gaat uit als ik op de mistlampen knop druk. Wil ik tussen door stoppen en starten dan is er geen probleem, maar een dag later herhaalt alles zich weer. Iemand een idee?

======================================================================================
    Opel Grandland X Excellence Benzine uitvoering 1.2 Turbo, handgeschakeld. Panoramadak, 18" wielen, mistlampen, Pack Safety Plus, Pack Park & Go 3

BlackBeauty44
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 4

Bij de dealer kunnen ze de foutcode uitlezen en weten dan soms wat/of er iets aan de hand is.

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3004

Iemand een idee? Ha. Weet je hoe complex deze autos zijn? Dealers weten het ook niet.

BlackBeauty44
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 4

De fout was doorgeslopen naar de BCM (Base Computer Module). Hierin staat het hele verhaal hoe de auto zich moet gedragen; dus alle standaarden en opties welke met de koop zijn afgesproken. Deze moet compleet geprogrammeerd worden op het chassisnummer van de betreffende auto. Dit onderdeel is niet (meer) in voorraad en staat al die tijd (nog steeds) op BackOrder. Niemand kan mij vertellen hoe lang de levertijd nu is en hoe lang dit nog zal gaan duren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.