Storing in Electrisch systeem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Storing in Electrisch systeem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18421557
    BlackBeauty44
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 February 2018

      Maandag, 19 april 2021, met een probleemmelding naar de garage gegaan. Op het dashboard stond de melding: “storing electrisch systeem” en het steeksleutel-lampje bleef branden. Bij de dealer werd de foutcode uitgelezen (kapot Start-Relais) en gevraagd of ik de auto voor reparatie wilde laten staan. Omdat verder alles het nog deed, heb ik de auto weer meegenomen met de afspraak dat ik een seintje kreeg als het probleem verholpen kon worden. Na 10 dagen wilde de auto echter niet meer starten en bleek de accu, zo goed als, leeg. Met startkabels de auto weer aan de praat gekregen en naar de dealer gereden. Toen bleek dat er nog geen enkele actie ondernomen was en het onderdeel nog besteld moest worden. Na een paar dagen en vervanging van het start-relais bleek het probleem toch dieper te zitten. Na verdere probleemanalyse, in samenspraak met Opel-Nederland, bleek er een volgend onderdeel vervangen te moeten worden. Echter bleek dit onderdeel op “backorder” te staan en (voorlopig?) niet leverbaar. De Grandland staat dus nu al sinds 29 april bij de dealer, zonder zicht op wanneer ik weer kan gaan rijden, c.q. vakantie kan gaan plannen.

      20210418_190115[1]

      #18421574
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Chip crises. En welke onderdeel is dat?

        #18421699
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Bij mij kwam “storing automatisch remsysteem” op het display.  Auto valt uit en gaat in stuurslot………………. levensgevaarlijk

          Ook achterzetel verwarming die niet werkt en melding gekregen dat er nog niks aan verholpen kan worden….  ????  Na 2 jaar….

          Verder nog heel wat miserie hier.

          Maar………. morgen bijeenkomst bij de dealer met gerechterlijk expert en advocaten en mezelf

          #18421748
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Auch!

            #18422419
            didap
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2018

              Sinds een week start mijn auto niet meer in eerste instantie. Ontgrendeling gaat goed, maar de spiegels komen niet naar buiten. In de auto kan ik op ‘start’ drukken, maar geen reactie. Uiteindelijk (hoe lang het duurt varieert van een minuut tot een paar minuten) start de auto uiteindelijk wel en gaan de spiegels pas naar buiten. Ik krijg dan de foutmelding ‘controleer de mistlampen’ en het oranje steeksleutel lampje blijft branden. Dat gaat uit als ik op de mistlampen knop druk. Wil ik tussen door stoppen en starten dan is er geen probleem, maar een dag later herhaalt alles zich weer. Iemand een idee?

              #18422449
              BlackBeauty44
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 February 2018

                Bij de dealer kunnen ze de foutcode uitlezen en weten dan soms wat/of er iets aan de hand is.

                #18422482
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Iemand een idee? Ha. Weet je hoe complex deze autos zijn? Dealers weten het ook niet.

                  #18423058
                  BlackBeauty44
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 February 2018

                    De fout was doorgeslopen naar de BCM (Base Computer Module). Hierin staat het hele verhaal hoe de auto zich moet gedragen; dus alle standaarden en opties welke met de koop zijn afgesproken. Deze moet compleet geprogrammeerd worden op het chassisnummer van de betreffende auto. Dit onderdeel is niet (meer) in voorraad en staat al die tijd (nog steeds) op BackOrder. Niemand kan mij vertellen hoe lang de levertijd nu is en hoe lang dit nog zal gaan duren.

                    #18424873
                    BlackBeauty44
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 February 2018

                      De Grandland staat al sinds eind april bij de dealer. De bestelde BCM staat nog steeds op BackOrder en er is nog steeds geen zicht op wanneer deze geleverd zal worden.

                      Volgens mij zit er ook een BCM in elke nieuwe af te leveren Grandland. Hoe doen ze dit bij de nieuwe afleveringen? Of staan deze zand te happen vanwege gemis van deze BCM en wordt er geen nieuwe aflevering meer gedaan?

                      #18424885
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        De meeste fabrikanten hebben nu gewoon lange wachtrijen of laten opties uit auto’s om ze te kunnen produceren.

                        #18424922
                        BlackBeauty44
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 February 2018

                          De BCM van de Grandland (of iedere andere auto) is het Basic Computer Module waar alles in geprogrammeerd staat. Zonder kan er tegenwoordig geen auto meer worden afgeleverd.
                          Gelukkig is vandaag (na 11 weken) het module eindelijk geleverd, ingebouwd en getest en heb ik dus nu weer de beschikking over mijn eigen vervoermiddel. Tijd om er eindelijk weer eens o uit te gaan.

                          #18424954
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Dat klopt, maar in de grandland zijn verschillende bcm’s geleverd. Sommige ondersteunen minder functies. En deze zijn dan ook niet in te schakelen omdat sommige functies er gewoonweg dan niet in zitten.

                            #18425249
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              Bij mij is de module al eens vervangen.  Geen resultaat met de problemen.  Integendeel.  Af en toe komen er bij.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.