Storing electrische kofferbak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Storing electrische kofferbak

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259401
    stiggel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2010

      Allen,

      De veel gevreesde storing aan mijn electronische kofferbakdeksel doet zich momenteel ook bij mijn Vectra Station uit 2009 voor :cry
      De kofferbak opent zich wel netjes, maar automatisch sluiten werkt niet meer. Als ik op de knop in de kofferbakdeksel druk dan zakt hij een klein stukje en blijft ie hangen.
      Ik heb ‘m maar voorzichtig met de hand dicht gedrukt en hij trok ‘m wel in de vergrendeling.
      Iemand tips op dit probleem op te lossen?

      Groet,
      STiGGEL

      #18161083
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Hoi Stiggel,

        Vrees dat het aan komt op het vervangen van onderdelen :hmmz
        Ik weet wel dat je ‘m ook gewoon met de hand dicht mag doen. Zo staat ’t in de handleiding ook.
        Er gaat dan niks kapot.

        Groet jraaf

        #18161084
        yzf1kr
          Lid sinds:
          3 January 2005

          Geen paniek.
          Gewoon even wachten tot deze hittegolf voorbij is. Die van mij hapert ook altijd als de temperaturen boven de 25c, uit gaan.

          #18161085
          jutoma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2005

            Mijn klep heeft ook problemen met warm weer ( nu gelukkig niet ) , je kunt de klep 5 keer dicht duwen en dan met de knop openen dan reset je hem .

            #18161086
            0Rudy0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2005

              is bekend bij de opelgarage…potmeter moet dan vervangen worden.
              vraag maar eens na de bij de dealert…
              heb het van de week ook gehad bij een klant..maar die koos voor de goedkope oplossing en dat is
              2x ‘gewone’ schokdempertjes monteren..
              als je op t knopje (sleutel of kofferklep) dan word hij vanzelf open gedrukt door de sterkte van de schokdempers,
              dicht moet je dan wel zelf met de hand doen..

              gr rudy

              #18161087
              Opel_Bjorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2008

                Sorry maar dat vind ik echt één van de nutteloostste optie’s die je op een auto kan nemen. Het is toch maar een kleine moeite om met uw hand de koffer dicht te gooien, gaat sneller en tenminste niet kapot :D :jerry

                #18161082
                t4all
                  Lid sinds:
                  21 July 2013

                  Heb zelf een Vectra C uit 2006

                  Probleem is inderdaad soms temperatuursafhankelijk, dus dat zou ik iig even afwachten.

                  Ik had hetzelfde probleem wat uiteindelijk bij elke temperatuur speelde, maar heb de potmeter “schoongemaakt” ipv vervangen. Het meeste werk is de (rechter) zijkant van je kofferbak loshalen om erbij te komen. Daarna is het vrij simpel op te lossen. Potmeter loshalen. 6 puntjes lossnijden waarmee de potmeter in elkaar “gegoten” zit en de sporen schoonmaken. Daarna in de juiste stand terugplaatsen en dan moet het weer werken. Is bij mezelf gelukt en bij een vriend van me.

                  #18161088
                  CJX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2011

                    @0Rudy0 wrote:

                    is bekend bij de opelgarage…potmeter moet dan vervangen worden.
                    vraag maar eens na de bij de dealert…
                    heb het van de week ook gehad bij een klant..maar die koos voor de goedkope oplossing en dat is
                    2x ‘gewone’ schokdempertjes monteren..
                    als je op t knopje (sleutel of kofferklep) dan word hij vanzelf open gedrukt door de sterkte van de schokdempers,
                    dicht moet je dan wel zelf met de hand doen..

                    gr rudy

                    Kun je inderdaad de electrische schokdempers zomaar vervangen voor gewone schokdempers?
                    Ik dacht dat je dan ook het slot en de slotvanger moest vervangen, omdat de klep na het sluiten nog iets in het slot wordt getrokken?
                    En moet er niets verder via opcom of iets dergelijks bijgesteld worden?

                    Ben al heel lang aan het twijfelen om dit te doen. :hmmz

                    bij mij komen de problemen nl. pas als het koud is !!! Nu met heet weer werkt alles perfect.
                    In de winter wil de klep bij mijn Vec. maar heel langzaam openen. ( duurt dan ongeveer 10 seconden, en soms nog langer bij extreme vorst, voordat hij helemaal open is ! )
                    Ik vermoed dat de veren in de schokdempers “lam” zijn, en hun veerkracht dus kwijt zijn.
                    Bij hogere temperaturen wordt de veerkracht steeds sterker, en werkt het allemaal zoals het hoort.

                    Rudy, kun jij bevestigen dat het werkt door alleen de schokdempers te vervangen om de klep terug te modificeren?
                    Ik wil in de winter graag mijn klep ook normaal kunnen openen zonder te moeten wachten, en mijn vrouw heeft al helemaal nooit kunnen wennen aan een elektrische achterklep.

                    #18161089
                    0Rudy0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2005

                      neej hoor de rechterschokdemper word doormiddel van een staalkabel bediend..rechtsachter de kofferbekleding zit de module plus motor.
                      je kan de staalkabel zo doorknippen,gat achter het rechterachterlicht afdichten en de kofferklepdempers vervangen door gewoon orignele schokdempers geschikt voor NIET auto.opengaande kleppen.
                      je kan verder alles laten zitten
                      de schokdempers die ik gemonteerd had waren sterk genoeg om bij het ongrendelen de klep geheel te openen.
                      programmeren of deactiveren hoef met opcom dus niet.
                      suc6

                      #18161090
                      kadettgte@freeler.nl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 March 2005

                        :thumb
                        Met het warme weer ook een paar keer gehad , dat de klep half dicht ging .
                        :hmmz

                        #18161091
                        kimmiej666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2008

                          Mijne wilde vanaaf helemaal niet dicht :-(

                          #18161092
                          stiggel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 November 2010

                            Dank allen voor de reacties :thumbup
                            Mijn beun is terug van vakantie en ik heb besloten hem het probleeem maar te laten verhelpen.
                            Hij heeft mijn auto vandaag mee naar zijn bedrijf (plaatselijke Opel-dealer) om het uit te zoeken.
                            Ik laat nog wel weten waar het probleem zat…

                            GrtN!
                            STiGGEL

                            #18161093
                            stiggel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 November 2010

                              Zojuist heb ik mijn auto terug gekregen van mijn beun:
                              Hij vertelde dat de complete module die zich in de kofferbak bevindt vervangen moet worden, inclusief de staalkabel. Een onderdeel van de module zou defect zijn en de module kan alleen als geheel vervangen worden. Kosten module: EUR 750,- :cry :swear :shock:

                              Dit gaan we dus niet doen en nu nijg ik naar het vervangen van de gasveren door normale gasveren, zodat de klep zich nog wel automatisch opent, maar met de hand dichtgedrukt kan worden.
                              Maar voordat ik dit laat doen, zou ik graag eerst zelf het schoonmaken van de potmeter willen proberen zoals t4all omschrijft. Ik heb echter geen idee wat een potmeter is en al helemaal niet hoe deze eruit ziet??? Kan iemand uitleggen hoe ik deze herken en vertellen wat het ding doet?
                              Dan kan ik aan de slag…

                              GrtN!
                              STiGGEL

                              #18161094
                              stiggel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 November 2010

                                Waar heb je die info vandaan Jutoma???
                                Ik heb het geprobeerd en het lijkt inderdaad te werken. Direct na het 5x met de hand dichtdrukken opende en sloot de klep ineens wél weer automatisch… :shock: :hmmz
                                Ben erg benieuwd hoe dit “resetten” werkt??? En voor hoe lang?

                                @jutoma wrote:

                                Mijn klep heeft ook problemen met warm weer ( nu gelukkig niet ) , je kunt de klep 5 keer dicht duwen en dan met de knop openen dan reset je hem .

                                #18161095
                                stiggel
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 November 2010

                                  Paar dagen later en nog steeds redelijk warm weer: Klep werkt nog steeds naar behoren :thumbup
                                  Iemand enig tdee hoe dat “resetten” werkt :hmmz ???

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.