Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Storing electrische kofferbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2013 om 09:28 #17259401
Allen,
De veel gevreesde storing aan mijn electronische kofferbakdeksel doet zich momenteel ook bij mijn Vectra Station uit 2009 voor :cry
De kofferbak opent zich wel netjes, maar automatisch sluiten werkt niet meer. Als ik op de knop in de kofferbakdeksel druk dan zakt hij een klein stukje en blijft ie hangen.
Ik heb ‘m maar voorzichtig met de hand dicht gedrukt en hij trok ‘m wel in de vergrendeling.
Iemand tips op dit probleem op te lossen?Groet,
STiGGEL21 juli 2013 om 09:53 #18161083Hoi Stiggel,
Vrees dat het aan komt op het vervangen van onderdelen :hmmz
Ik weet wel dat je ‘m ook gewoon met de hand dicht mag doen. Zo staat ‘t in de handleiding ook.
Er gaat dan niks kapot.Groet jraaf
21 juli 2013 om 10:19 #18161084Geen paniek.
Gewoon even wachten tot deze hittegolf voorbij is. Die van mij hapert ook altijd als de temperaturen boven de 25c, uit gaan.21 juli 2013 om 11:40 #18161085Mijn klep heeft ook problemen met warm weer ( nu gelukkig niet ) , je kunt de klep 5 keer dicht duwen en dan met de knop openen dan reset je hem .
21 juli 2013 om 13:00 #18161086is bekend bij de opelgarage…potmeter moet dan vervangen worden.
vraag maar eens na de bij de dealert…
heb het van de week ook gehad bij een klant..maar die koos voor de goedkope oplossing en dat is
2x ‘gewone’ schokdempertjes monteren..
als je op t knopje (sleutel of kofferklep) dan word hij vanzelf open gedrukt door de sterkte van de schokdempers,
dicht moet je dan wel zelf met de hand doen..gr rudy
21 juli 2013 om 13:49 #18161087Sorry maar dat vind ik echt één van de nutteloostste optie’s die je op een auto kan nemen. Het is toch maar een kleine moeite om met uw hand de koffer dicht te gooien, gaat sneller en tenminste niet kapot :D :jerry
21 juli 2013 om 16:43 #18161082Heb zelf een Vectra C uit 2006
Probleem is inderdaad soms temperatuursafhankelijk, dus dat zou ik iig even afwachten.
Ik had hetzelfde probleem wat uiteindelijk bij elke temperatuur speelde, maar heb de potmeter “schoongemaakt” ipv vervangen. Het meeste werk is de (rechter) zijkant van je kofferbak loshalen om erbij te komen. Daarna is het vrij simpel op te lossen. Potmeter loshalen. 6 puntjes lossnijden waarmee de potmeter in elkaar “gegoten” zit en de sporen schoonmaken. Daarna in de juiste stand terugplaatsen en dan moet het weer werken. Is bij mezelf gelukt en bij een vriend van me.
21 juli 2013 om 19:21 #18161088@0Rudy0 wrote:
is bekend bij de opelgarage…potmeter moet dan vervangen worden.
vraag maar eens na de bij de dealert…
heb het van de week ook gehad bij een klant..maar die koos voor de goedkope oplossing en dat is
2x ‘gewone’ schokdempertjes monteren..
als je op t knopje (sleutel of kofferklep) dan word hij vanzelf open gedrukt door de sterkte van de schokdempers,
dicht moet je dan wel zelf met de hand doen..gr rudy
Kun je inderdaad de electrische schokdempers zomaar vervangen voor gewone schokdempers?
Ik dacht dat je dan ook het slot en de slotvanger moest vervangen, omdat de klep na het sluiten nog iets in het slot wordt getrokken?
En moet er niets verder via opcom of iets dergelijks bijgesteld worden?Ben al heel lang aan het twijfelen om dit te doen. :hmmz
bij mij komen de problemen nl. pas als het koud is !!! Nu met heet weer werkt alles perfect.
In de winter wil de klep bij mijn Vec. maar heel langzaam openen. ( duurt dan ongeveer 10 seconden, en soms nog langer bij extreme vorst, voordat hij helemaal open is ! )
Ik vermoed dat de veren in de schokdempers “lam” zijn, en hun veerkracht dus kwijt zijn.
Bij hogere temperaturen wordt de veerkracht steeds sterker, en werkt het allemaal zoals het hoort.Rudy, kun jij bevestigen dat het werkt door alleen de schokdempers te vervangen om de klep terug te modificeren?
Ik wil in de winter graag mijn klep ook normaal kunnen openen zonder te moeten wachten, en mijn vrouw heeft al helemaal nooit kunnen wennen aan een elektrische achterklep.21 juli 2013 om 19:56 #18161089neej hoor de rechterschokdemper word doormiddel van een staalkabel bediend..rechtsachter de kofferbekleding zit de module plus motor.
je kan de staalkabel zo doorknippen,gat achter het rechterachterlicht afdichten en de kofferklepdempers vervangen door gewoon orignele schokdempers geschikt voor NIET auto.opengaande kleppen.
je kan verder alles laten zitten
de schokdempers die ik gemonteerd had waren sterk genoeg om bij het ongrendelen de klep geheel te openen.
programmeren of deactiveren hoef met opcom dus niet.
suc624 juli 2013 om 06:21 #18161090:thumb
Met het warme weer ook een paar keer gehad , dat de klep half dicht ging .
:hmmz24 juli 2013 om 18:18 #18161091Mijne wilde vanaaf helemaal niet dicht
26 juli 2013 om 11:19 #18161092Dank allen voor de reacties :thumbup
Mijn beun is terug van vakantie en ik heb besloten hem het probleeem maar te laten verhelpen.
Hij heeft mijn auto vandaag mee naar zijn bedrijf (plaatselijke Opel-dealer) om het uit te zoeken.
Ik laat nog wel weten waar het probleem zat…GrtN!
STiGGEL26 juli 2013 om 17:14 #18161093Zojuist heb ik mijn auto terug gekregen van mijn beun:
Hij vertelde dat de complete module die zich in de kofferbak bevindt vervangen moet worden, inclusief de staalkabel. Een onderdeel van de module zou defect zijn en de module kan alleen als geheel vervangen worden. Kosten module: EUR 750,- :cry :swear :shock:Dit gaan we dus niet doen en nu nijg ik naar het vervangen van de gasveren door normale gasveren, zodat de klep zich nog wel automatisch opent, maar met de hand dichtgedrukt kan worden.
Maar voordat ik dit laat doen, zou ik graag eerst zelf het schoonmaken van de potmeter willen proberen zoals t4all omschrijft. Ik heb echter geen idee wat een potmeter is en al helemaal niet hoe deze eruit ziet??? Kan iemand uitleggen hoe ik deze herken en vertellen wat het ding doet?
Dan kan ik aan de slag…GrtN!
STiGGEL26 juli 2013 om 19:45 #18161094Waar heb je die info vandaan Jutoma???
Ik heb het geprobeerd en het lijkt inderdaad te werken. Direct na het 5x met de hand dichtdrukken opende en sloot de klep ineens wél weer automatisch… :shock: :hmmz
Ben erg benieuwd hoe dit “resetten” werkt??? En voor hoe lang?@jutoma wrote:
Mijn klep heeft ook problemen met warm weer ( nu gelukkig niet ) , je kunt de klep 5 keer dicht duwen en dan met de knop openen dan reset je hem .
29 juli 2013 om 11:35 #18161095Paar dagen later en nog steeds redelijk warm weer: Klep werkt nog steeds naar behoren :thumbup
Iemand enig tdee hoe dat “resetten” werkt :hmmz ??? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.