Storing achterlicht Vectra C Station

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Storing achterlicht Vectra C Station

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254025
    stiggel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2010

      Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in de linker achterlicht-unit van mijn Vectra uit 2009.
      Ik krijg een melding dat mijn remlicht én achterlicht defect zijn.
      Als ik de lampen aanzet functioneert alleen nog het knipperlicht. De overige lichten werken niet. Ook niet de lichten die zich in de (electrische) kofferdeksel bevinden aan de linkerzijde.
      Ik heb de unit gedemonteerd en de lampjes zijn nog in orde en de contacten niet zwart geworden.
      Als ik een klap op de achterlicht unit geef dan brandt de lamp wel even (kort).
      Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn???

      Groet,
      STiGGEL

      #18089488
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik zou de achterlicht units er even uit halen en de stekker punten schoonmaken wil ook nog wel eens dat er zo’n ijzer plaatje stuk is die de lampjes met de stekker puntjes verbind(is een beetje lastig uit te leggen) maar alle stekker verbindingen goed nakijken en eventueel schoon maken en goed kijken naar water in de units.

        #18089489
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          mss heb je hier wat aan : viewtopic.php?f=6&t=134166

          #18089490
          FKsport
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2010

            Even de lampjes opschuren aan de achterkant ( kan oxidatie zitten)
            Contactspray in de connector kan ook nooit kwaad.
            Heb ook weleens de meldingen gehad op de boord computer terwijl de lampjes goed zijn, na het doorlopen van genoemde stappen was het probleem verholpen ;)

            #18089491
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Heb ik ook gehad, er was een deel van de connector gesmolten door een vermoedelijk slecht contact. Dit weer een beetje opgeknapt, en het werkt al weer 3 jaar.

              #18089492
              CJX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2011

                Controleer ook de kabelboompjes die naar de achterlichtunits lopen.

                Heb bij mijn vorige VEC.-station veel gedoe gehad met de verlichting in de achterklep.
                Die deed het dan weer wel, en dan weer niet, inclusief meldingen op de boordcomputer.

                Na wat zoeken merkte ik dat de lampen aan en uit gingen als ik wat rommelde aan de bedrading.
                Bleek interne kabelbreuk in de bedrading te zijn.
                Gewoon te korte bedrading gebruikt bij de productie die klem is komen te zitten, en daardoor langzamerhand beschadigd is door trillen / bewegen.

                #18089493
                stiggel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 November 2010

                  Auto in mijn lunchpauze toch even naar de VOD in Deventer gebracht; waar ik geen klant ben.
                  Ze hebben het probleempje voor me opgelost :thumb Bleek iets met de bedrading aan de hand te zijn.
                  Voor EUR 9,90 rijd ik vanavond weer veilig naar huis: Prima service van deze VOD :thumbup

                  Thanx voor het meedenken!
                  STiGGEL

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.