stoelen verstelbaar

Forumindex Forums Overige APK & RDW stoelen verstelbaar

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207609
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      ik heb nu kuipstoelen in mijn kadett zitten, het is een twee deurs en een twee zitter, maar zit naar mijn zin te hoog.
      heb er al in hoogte verstelbare onderstellen in zitten, die op de laagste stand staan.
      nu wil ik een ander onderstel maken dat vast op de bodem zit, dus niet naar voor en achter verstelbaar.
      mag dit voor de apk of niet.

      groeten.

      #17421203
      Makko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 July 2007

        Mag toch wel?
        Weet wel dat als er een achterbank ik zit en 2 deurs dat je leuning naar voren moet kunnen klappen. qua rails of vast? ik ben ook benieuwd op andere reacties.

        #17421204
        manus
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Stoelen mogen gewoon vast gemonteerd worden.
          Alleen als de stoel versteld kan worden moet hij in minimaal 2 standen vanzelf weer in de vergrendeling vallen.

          Rugleuningen hoeven niet naar voren te kunnen klappen of er nu een achterbank inzit of niet.
          De enige eis is dat als hij kan klappen hij daarna weer vanzelf in de vergrendeling valt.

          #17421205
          pipo
            Lid sinds:
            5 November 2004

            heb ik er ook nog een op stoelen gebied:hmmz

            ik wil mijn auto op 6cil laten keuren maar weet niett of het dan goedkomt met de vooraslast.want daar zetten ze bij de rdw volgensmij nog 70 kg bij aan gewicht bij dat een persoon voor moet stellen .maar als er geen stoel in zit hoef er ook geen 70 kg bij voor een persoon want is geen zitplaats.en scheelt mij een hoop problemen met misschien aslast.maar hoe denkt de rdw mag ik met 1 stoel in mijn auto daar aankomen
            :hmmz

            #17421206
            grijsje
              Lid sinds:
              3 September 2005

              ja maar die 70kg is voor de bestuurder, en niet voor de bijrijder. dus dat zal zoiezo opgeteld worden

              #17421207
              pipo
                Lid sinds:
                5 November 2004

                origineel gepost door grijsje
                ja maar die 70kg is voor de bestuurder, en niet voor de bijrijder. dus dat zal zoiezo opgeteld worden

                nou olgensmij komt er voor de bijrijder ook 70 kg bij

                #17421208
                grijsje
                  Lid sinds:
                  3 September 2005

                  het ledig gewicht is bestuurder a70kg en een half volle tank. en daarbij worden geen bijrijders mee gerekent

                  #17421209
                  pipo
                    Lid sinds:
                    5 November 2004

                    origineel gepost door grijsje
                    het ledig gewicht is bestuurder a70kg en een half volle tank. en daarbij worden geen bijrijders mee gerekent

                    en waar vind jij deze gegevens??
                    en hij loopt op lpg dus hoef ik ipc ook geen benziene tank te instaleren
                    :hmmz

                    #17421210
                    grijsje
                      Lid sinds:
                      3 September 2005

                      staat volgens mij gewoon in het apk boek zal eens ff zoeken

                      #17421211
                      grijsje
                        Lid sinds:
                        3 September 2005

                        Massa Rijklaar

                        Deze waarde geeft aan hoe zwaar een voertuig is (in kilogram) met een voor 90 procent gevulde brandstoftank. In het geval van een personenauto of bedrijfsauto wordt bovendien ook de bestuurder meegeteld (75kg).
                        ‘Massa rijklaar’ is een gegeven dat sinds juni 2004 op het kentekenbewijs vermeld wordt.

                        staat op de site van de rdw

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.