Stoelen van Astra F in een Tigra?

Forumindex Forums Modellen Tigra Stoelen van Astra F in een Tigra?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237816
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Vraagje; mijn vriendin heeft een Tigra A met nu nog de standaard stoelen. Ik heb daar laatst een setje kuipstoelen van hier overgenomen om erin te zetten, maar voor mij (1.87m) zitten ze op de standaard frames echt veel te hoog. Ik kijk enorm tegen de dakrand aan.

      Nu wil zij nog steeds andere stoelen erin, het liefst iets sportievers, en ik vroeg mij af of stoelen van een Astra F (GSi?) erin zouden passen, aangezien daar wel het een en ander aan mooi originele sportstoeltjes te vinden is. Nou snap ik dat alles op maat te maken is, maar het liefst pak ik de stoelen er uit, en zet ik zo 1-2-3 de frames over en werken/passen ze. Dus zonder fabriceren/lassen, zodat bij verkoop het eventueel allemaal weer terug te bouwen is, en de hoogteverstelling en de lade onder de passagiersstoel ook blijft werken.

      #17880408
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Heb je trouwens wel eens geprobeerd om de stoel(en) helemaal naar beneden te draaien? Ik ben zelf ook ver in de 1 mtr. 80, en ik herken het inderdaad wel een beetje dat het allemaal erg hoog maar toch ook wel weer laag is.. ik heb de stoel op de laagste stand gezet en ietsjes achterover .. of de passagiersstoel ook op en neer kan weet ik zo 1-2-3 niet..

        Of het interieur (Corsa, Astra) van binnen exact hetzelfde is weet ik ook 1-2-3 niet, de dashboards zijn in elk geval voor 90% hetzelfde, en misschien dat de stoelframes ook wel universeel uitwisselbaar zijn.. Al weet ik niet of je bij dergelijke andere stoelen, als je die koopt, ook een nieuw frame krijgt.. Misschien dat als je beide stoelen eruit haalt, dat je het frame zelf nog wat kan verstellen als je handig daarmee bent.. want onder het frame zit nog best wat ruimte..

        Wel handig is denk ik als je zoiets doet, dat de stoel wel over de railings moet blijven kunnen gaan i.v.m beenruimte en uitstappen enzo, denk niet dat het handig is om ‘m op één stand vast te zetten..

        Gr Geeviz.

        #17880409
        GooneyBird
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2010

          Het frame stond helemaal naar beneden met de kuipjes, en nog zat ik veel te hoog. De monteer-punten van het frame voor de originele stoelen zitten namelijk IN de stoelen, dwz, de stoelen staan over het frame. De kuipjes stonden er OP, met de monteerpunten onderop de stoel. Ik kon de monteerpunten niet verplaatsen, aangezien de kuipjes onderop een metalen plaat hadden.

          Met de gewone stoelen pas ik overigens perfect in de Tigra. Er zijn maar weinig auto’s waar ik niet in pas door m’n lengte. (Grappig genoeg; de passagiersstoel van een Ferrari 355 pas ik niet in. Ex-collega had er 1 en ik kreeg mezelf niet tussen stoel en dashboard gewurmd)

          Het lijkt mij ook dat het moet passen, maar voor de zekerheid vraag ik het maar even.

          #17880410
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Hehe.. Ik heb ook niet zo veel verstand van andere stoelen inbouwen, ik probeerde inderdaad meer de huidige, originele situatie te beschrijven.. Tja, en een 355 heb ik helaas niet.. :)

            Een Testarossa zal denk ik ook best moeilijk gaan , die zijn ook best plat..

            #17880411
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Wellicht is het handiger om naar stoelen van een corsa b op zoek te gaan. Met name de gsi / sport stoelen zitten erg fijn, dit zijn ook een soort kuipstoeltjes. Ik denk dat je dit soort stoelen makkelijker op de kop kunt tikken dan astra gsi stoelen.

              #17880412
              GooneyBird
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2010

                En Corsa-stoelen passen natuurlijk in 1 keer. Hmmmm… :hmmz

                Zit er eigenlijk nog wezenlijk verschil in de stoelen pre-facelift (dus met open hoofdsteunen) en after-facelift (met dichte hoofdsteunen zoals Astra G)? Ik zie er namelijk wel aardig wat aangeboden worden oude stijl, maar nieuwe stijl niet zo heel veel.

                #17880413
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  ik dacht dat die stoelrails van een corsa en tigra wel aardig gelijk waren, aangezien de tig op een corsa gebaseerd is.. (uitgaande van het model corsa van die tijd, dan.. uit 96/97

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.