Stoel verbeteren van Vectra C 2006

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stoel verbeteren van Vectra C 2006

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18547638
    bestcars
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2023

      Ik heb een Opel Vectra C station wagon 2.2 Cosmo uitvoering uit 2006. Het is een super fijne wagen behalve de stoel daar krijg ik last van van. Mijn Opel heeft pas 105.000 km gereden dus de stoel is niet versleten of door gezakt maar de bijrijders kant zit wel beter.

      Bij mijn vorige Vectra c uit 2003 had ik hetzelfde en heb ik de stoel los uit de auto gehaald en uit mekaar gehaald en de rug vering wat aangepast  zo dat die niet zo hard onder in mijn rug drukte. Dit was een grote verbetering.

      Ik heb Opel Dealer in Nijmegen gebeld of ik nog een nieuw zit-schuim kon bestellen maar dit was niet meer te leveren zeiden ze.

      Ik zie een beetje op om de stoel er weer uithalen omdat deze stoel een elektrisch verstelbare stoel is en dus zwaarder en moeilijker te demonteren en uit mekaar halen.

      Weet iemand of de stoelen van de Opel insignia  toevallig passen in de Opel Vectra C?

      Weet iemand of en waar waar ik nog nieuwe zit kussens kan kopen en ook evt een nieuwe rugleuning? ik bedoel hiermee het schuimrubber wat binnen in de stoel zit.

      Ik heb dit ooit gedaan voor een ford Mondeo en dit was een grote verbetering.

      bvd

      vr groet

       

       

      #18548069
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je ziet op veel van die TV autoprogramma’s dat ze het schuim laten vernieuwen.
        Wheeler Dealers, CAR SOS etc..

        Dus mogelijk kan je zoeken naar een stoel revisie bedrijf of hoe je het ook noemt.

        Ik heb geen idee of de Insignia stoelen gaan passen.

        #18552273
        bestcars
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 September 2023

          goed idee. ik heb iets gevonden op internet. Lukkien heet het.

          ik zal eens contact met ze opnemen.

          #18552274
          bestcars
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 September 2023

            inmiddels heb ik de stoel wel gedemonteerd en drie keer open gehaald en de metalen vering aangepast die achter het schuim zit. toch nog steeds last van rugpijn tijdens het rijden van langere ritten. misschien dat nieuw schuim het probleem oplost. ik zal eens met lukken contact opnemen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.