Stilvallen bij intrappen koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra Stilvallen bij intrappen koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273229
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Ik heb het onderhand een beetje gehad met mijn Astra F Cabrio (X18XE). Beestje heeft al véél kuren gehad en het houdt maar niet op. Ik heb al vervangen: Nokkenassensor, krukassensor, luchtmassameter… Hij rijdt nu weer zoals het hoort en het motorlampje is weer uit. Enkel heeft hij nog steeds zijn kuren dat hij soms wilt stilvallen bij het intrappen van de koppeling. Soms ging het motorlampje branden en dan gaf hij als fout dat de luchtmassameter niet goed was. Ik heb deze vervangen door een namaak luchtmassameter. Hier heeft hij 3 maanden perfect op gereden zonder stil te vallen. Na 3 maanden ging het motorlampje weer aan. Hij bleef wel draaien bij het intrappen van de koppeling en ik voelde ook niks raar tijdens het rijden. Maar het is niet de bedoeling dat het motorlampje blijft branden. Dus heb ik de namaak luchtmassameter weer vervangen door een splinternieuwe originele luchtmassameter. Motorlampje ging meteen uit maar nu durft hij weer stilvallen bij het intrappen van de koppeling? Kan het zijn dat de lambdasonde niet meer 100% correct is? Of waar moet ik gaan zoeken? Want ik weet het niet meer.

      #18294133
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Even zoeken op het forum naar carter ventilatie gaatje opboren.

        Edit:

        viewtopic.php?f=129&t=157254

        En als je toch bezig bent kan het geen kwaad om de stappen motor ook schoon te maken.

        #18294134
        HarrieAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2012

          Heeft die motor een EGR-klep?

          Anders gooi die stekker er maar eens af! Had precies hetzelfde als wat jij omschrijft.
          Zodra koppeling ingedrukt werd, viel hij terug naar 500 toeren en vervolgens sloeg de motor compleet af.

          Na de EGR afgekoppeld te hebben, geen last hier meer van gehad!

          #18294135
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Stappenmotor defect, of vast of ingesleten.

            #18294136
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Ben daarnet nog een toertje gaan doen met de cabrio en heb er eens op gelet wanneer hij het heeft. Hij rijdt perfect en valt ook niet terug in toeren als je de koppeling intrapt. Meestal blijft hij perfect op een 900tr/min draaien en gaat hij daar niet onder. Enkel als ik een hard rem manoever doe dan durft hij gewoon afslagen (maar ook niet altijd). Net alsof de remvacuum ermee te maken heeft. Ik verdenk precies ook een dichte caterontluchting. Als ik zin heb zal ik mij er is mee bezig houden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.